DRAGO entertainment złożyło Prospekt do KNF
DRAGO entertainment rozpoczęło oficjalny proces przeniesienia akcji spółki z rynku NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie. Do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) wpłynął właśnie Prospekt krakowskiej spółki. Procesowi przejścia nie będzie towarzyszyła emisja nowych akcji. Dołączenie do grona podmiotów notowanych na głównym parkiecie to jeden z kamieni milowych w strategii DRAGO entertainment.
Do obrotu mają trafić wszystkie akcje DRAGO entertainment S.A., tj. 1.085.655 akcji zwykłych na okaziciela.
- Po kilku miesiącach przygotowań zbliżamy się do przejścia na Główny Rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Termin debiutu oczywiście zależy od Komisji Nadzoru Finansowego. Dołożymy oczywiście wszelkich starań, aby sprawnie przejść postępowanie przed organem nadzoru. Jesteśmy w pełni gotowi do zdobycia kolejnego poziomu skalowania naszej działalności, a obecność na głównym parkiecie z pewnością zwiększy ekspozycję naszej firmy i poszerzy grono nowych akcjonariuszy, w tym inwestorów instytucjonalnych i zagranicznych. – mówi Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment.
Polski deweloper zadebiutował na rynku NewConnect 28 kwietnia 2021 roku, a przejście na główny parkiet GPW w Warszawie to jedno z założeń w strategii spółki na lata 2021 – 2023. Środki na rozwój Studia pochodzą z dwóch ofert publicznych akcji.
- Posiadamy stabilną sytuację finansową oraz środki finansowe wystarczające na realizację obecnie tworzonych projektów, dlatego procesowi wejścia na rynek regulowany nie będzie towarzyszyła emisja nowych akcji. – dodaje Joanna Tynor.
Najbardziej dochodowym tytułem studia jest gra Gas Station Simulator. Globalna premiera produkcji w sklepie Steam odbyła się 15 września 2021 r. Budżet produkcyjny zwrócił się jej twórcom w zaledwie 1,5 godziny od premiery. W pierwszej dobie od rozpoczęcia sprzedaży, projekt uplasował się na 1. pozycji na Global Top Sellers oraz na 1. miejscu w zestawieniu New and Trending i Top Sellers. Tytuł trafił już do ponad 1 mln graczy na całym świecie – w wersji na PC, PlayStation, Xbox One oraz Nintendo Switch.
- Pracujemy nad kilkoma tytułami, przy jednoczesnym rozwoju naszego flagowego produktu, jakim jest Gas Station Simulator. Skupiamy się na monetyzacji gry i maksymalizacji zysków. Niedawno gra otrzymała wersje na macOS oraz nowy update, który zawierał m.in. świąteczne akcenty, co pozytywnie wpłynęło na aktywność graczy – komentuje Lucjan Mikociak, vice CEO w DRAGO entertainment.
Team DRAGO entertainment pracuje na kilkoma odrębnymi tytułami z uniwersum Gas Station Simulator. Mowa o grze Road Diner Simulator, której fabuła rozegra się po drugiej stronie Route 66, naprzeciwko stacji benzynowej. Nowością będzie powiązanie obu gier lokalizacją oraz wprowadzenie do rozgrywki wspólnych elementów z Gas Station Simulator i Road Diner. Kolejną produkcją z serii, która zostanie osadzona w tym uniwersum będzie Motel Simulator. Twórcy zapowiadają, że także w tym świecie znajdą się elementy wspólne z Gas Station Simulator i Road Diner.
Zespół DRAGO entertainment to także autorzy takich gier jak: Food Truck Simulator oraz Winter Survival. Pierwszy zadebiutował na Steam 14 września 2022 r. Projekt docelowo trafi także na urządzenia PlayStation, Xbox oraz Nintendo Switch. Za wykonanie i wydanie gry w wersjach konsolowych odpowiadać będzie Ultimate Games S.A. Drugi projekt, w postaci Winter Survival, obecnie jest w fazie zaawansowanej produkcji. Twórcy gry chcą by na rynek przed premierą jej pełnej wersji, w ręce graczy najpierw trafił darmowy prolog, a następnie wersja Early Access. Wspomniany prolog zostanie udostępniony już 6 lutego br., podczas rozpoczęcia Festiwalu Steam Next Fest.
***
DRAGO entertainment S.A. to notowany na rynku NewConnect producent i deweloper gier wideo o ponad 20-letnim doświadczeniu. Spółka ma w planach przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW w Warszawie. Krakowskie studio jest zwycięzcą Invest Cuffs 2022 w kategorii Debiut Giełdowy roku 2021.Spółka opiera swój rozwój na produkcji symulatorów premium oraz survivali. W 2021 roku wydała z sukcesem grę Gas Station Simulator i wciąż wzbogaca tytuł o rozszerzenia oraz płatne i bezpłatne DLC. Oprócz gry rozwijane jest również całe uniwersum, w którym powstawać będą kolejne projekty. W 2022 roku studio wydało również Food Truck Simulator. Najbliższą z zaplanowanych premier jest Winter Survival.
![Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/1166227565/gpw-dietl,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023
![DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_431683815,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
![Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_109163050,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.