Komunikaty PR

DRAGO entertainment ze wzrostem zysku EBIT w I kwartale 2023 r. o 39 proc. rdr.

2023-05-16  |  11:00
Biuro prasowe

Notowana na NewConnect spółka DRAGO entertainment osiągnęła w I kwartale br. 0,6 mln zł zysku z działalności operacyjnej (EBIT), co oznacza wzrost na poziomie 39 proc. rdr. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł 0,4 mln zł, zaś przychody netto ze sprzedaży osiągnęły ponad 3,5 mln zł, rosnąc o 56 proc. rdr. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż autorskich tytułów studia, zwłaszcza stabilna monetyzacja hitu Gas Station Simulator. Jednym z nadrzędnych celów spółki pozostaje ciągły rozwój w zakresie produkcyjnym oraz wydawniczym.

W I kwartale 2023 roku DRAGO entertainment wypracowało ponad 3,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co dało wzrost o 56 proc. względem analogicznego okresu roku ubiegłego. W raportowanym okresie zysk netto osiągnął wartość 0,4 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej EBIT oraz wynik EBITDA były na porównywalnym do siebie poziomie, wynoszącym 0,6 mln zł (dało to wzrosty odpowiednio o 39 i 19 proc. rdr).

- Za nami udany kwartał, w którym osiągnęliśmy satysfakcjonujące nas wyniki finansowe. To efekt przemyślanej strategii rozwoju i stabilnej monetyzacji naszych tytułów, przede wszystkim longsellera Gas Station Simulator. Miniony kwartał, to także czas, w którym udało nam się rozpocząć prace nad nowymi celami wydawniczymi, m.in. dzięki umowie z Codebusters Studio SA. Pierwszą z produkcji, nad którą pracujemy z naszym partnerem jest gra Farm Simulator. Wierzymy, że to propozycja, która spotka się z ciepłym przyjęciem szerokiej grupy odbiorców. Aktualnie koncentrujemy się na budowie wishlisty, planujemy także cross promocję własnych symulatorów z projektami tworzonymi przez warszawskie studio, co mam nadzieję w efekcie przyniesie obopólne korzyści. Liczymy więc na długofalową współpracę i korzystną synergię przy kolejnych wspólnych projektach. – mówi Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment. – Jako doświadczony developer gier wideo, chcemy się rozwijać w oparciu o projekty z różnych gatunków. Do tej pory znani byliśmy przede wszystkim z gier symulacyjnych. To nasz ,,konik’’, natomiast chcemy w pełni wykorzystać nasz potencjał i odpowiednio dywersyfikować nasze portfolia – dodaje.

Równolegle do rozbudowy portfolio wydawniczego, team DRAGO entertainment na bieżąco realizuje swoje założenia produkcyjne. Obecnie spółka koncentruje się na rozwoju swojego globalnego hitu – Gas Station Simulator, do którego 26 kwietnia zostało wydane płatne DLC „Airstrip”. Dodatek bardzo szybko się zwrócił, a po dwóch tygodniach sprzedaż przekroczyła 20 tys. sztuk, jednocześnie pozostałe produkty DRAGO zanotowały duży wzrost sprzedaży.  Spółka pracuje także nad doszlifowaniem swojego największego, nie wydanego jeszcze, tytułu – Winter Survival, którego premiera w Early Access zaplanowana jest na październik br.

Na tym nie koniec, krakowski zespół chcąc utrzymać odpowiednią dynamikę przychodów, konsekwentnie dywersyfikuje także kanały dystrybucyjne swoich tytułów. Stąd też, z początkiem 2023 roku krakowska firma zawarła ze spółką Ultimate Games umowy na porting i dystrybucję swoich dwóch 

tytułów: Food Truck Simulator oraz Treasure Hunter Simulator. Pierwszy produkt pojawi się na konsolach PlayStation, Xbox oraz Nintendo Switch. Drugi trafi w ręce użytkowników Nintendo Switch.

Jak widać, DRAGO entertainment konsekwentnie realizuje wyznaczone sobie kamienie milowe, zarówno te produktowe, jak i biznesowe.

Niedawno DRAGO entertainment zrealizowało częściowo skup akcji własnych, który zgodnie z przyjętym harmonogramem może potrwać maksymalnie do 21 sierpnia br. Nabyte akcje zostaną przeznaczone na realizację części programu motywacyjnego.


Jednocześnie spółka zamierza przenieść notowania swoich akcji z rynku NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie. Wniosek wraz z Prospektem został złożony do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w styczniu br. – Aktualnie znajdujemy się w zaawansowanym etapie procesu, za nami kilka rund pytań.  – informuje Piotr Żygadło, COO w DRAGO entertainment SA.

***

DRAGO entertainment S.A. to notowany na rynku NewConnect producent i deweloper gier wideo o ponad 20-letnim doświadczeniu. Spółka ma w planach przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW w Warszawie. Krakowskie studio jest zwycięzcą Invest Cuffs 2022 w kategorii Debiut Giełdowy roku 2021.Spółka opiera swój rozwój na produkcji symulatorów premium oraz survivali. W 2021 roku wydała z sukcesem grę Gas Station Simulator i wciąż wzbogaca tytuł o rozszerzenia oraz płatne i bezpłatne DLC. Oprócz gry rozwijane jest również całe uniwersum, w którym powstawać będą kolejne projekty. W 2022 roku studio wydało Food Truck Simulator. Najbliższą z zaplanowanych premier jest Winter Survival.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.