Dziś premiera Backfirewall_, wydawcą tytułu jest All in! Games
Już dziś debiutuje Backfirewall_, wydawcą tytułu jest All in! Games, a za produkcję odpowiada szwajcarski zespół deweloperski Naraven Games. Gra opowiadająca historię o samoświadomym systemie operacyjnym trafi na platformy PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X|S. Produkcja pozwala wcielić się w asystenta aktualizacji, od którego zależy los systemu.
– Oddajemy graczom jeden z najoryginalniejszych tytułów z naszego portfolio. Backfirewall_ to gra skierowana dla fanów wciągających historii, którzy gustują w zagadkach . Odpowiada za niego zespół deweloperski, który kierowany jest przez trzy utalentowane kobiety. To z czym spotkają się gracze to zabawna narracja, zagadki i przyjemna rozgrywka – mówi Marcin Kawa, prezes All in! Games. – Tytuł jest szczególnie atrakcyjny, gdy mówi się codziennie o technologii, wyzwaniach związanych z algorytmami i systemami operacyjnymi. Ta opowieść jest po części historią o nas, ludziach żyjących na co dzień ze swoimi smartfonami. – dodaje Marcin Kawa.
Tytuł po zapowiedzi na PC Gaming Show zdobył duże prasy i krytyków, a demo na festiwalach Steam zyskało zaangażowaną społeczność graczy. Backfirewall_ zabiera nas w przygodę z samoświadomym systemem operacyjnym OS9. W obliczu konieczności zastąpienia go przez znacznie lepiej zoptymalizowany OS10, cel OS9 jest prosty: powstrzymać telefon przed aktualizacją i pozostać przy życiu. Gracz wcieli się w Asystenta Aktualizacji, otrzyma od złowrogiego Protokołu Aktualizacji zadanie zaktualizowania systemu operacyjnego telefonu. Jednak stary, zabugowany OS9, desperacko pragnący uniknąć usunięcia, ma wobec gracza inne plany.
– Backfirewall_ to dla mnie tytuł szczególny – dodaje Norbert Litwiński, Brand Manager. - W pewnym stopniu stanowi nostalgiczną podróż w czasie do dawnych gier przygodowych stawiających głównie na dopracowana narrację, z drugiej strony, ze względu na środowisko gry osadzonej we wnętrzu smartfona, jest to pozycja bardzo współczesna. Ta tragikomiczna historia, pozwala zagłębić się w unikalny tętniący życiem mikrokosmos, prowokuje do przemyśleń na temat postępu technologicznego, jego starzenia się a także tego, czy jesteśmy w stanie wyjść poza z góry zaprogramowane przeznaczenie. Na graczy czeka również spora dawka dobrego inteligentnego humoru.
![Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/1166227565/gpw-dietl,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023
![DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_431683815,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
![Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_109163050,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.