Emplocity przebija poziom 1 mln zł przychodów w trzecim kwartale br.
Emplocity S.A., notowana na NewConnect, zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, po trzech kwartałach 2022 r. wypracowała 2,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza aż 65% wzrost wobec analogicznego okresu w ubiegłym roku. Za sam trzeci kwartał br. Spółka zaraportowała 1,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 33% wzrost rdr. Bardzo dobra sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień br. przełożyła się na 239 tys. zł zysku netto (31% rdr.). Tym samym technologiczna spółka zrealizowała prognozy opublikowane w Dokumencie Informacyjnym.
- Koncentrujemy się na rozwoju kluczowych produktów oraz systematycznym zwiększaniu skali działalności. Nasza oferta automatyzowania procesów biznesowych w oparciu o autorską technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji jest dobrze przyjmowana przez kolejnych klientów, średnie i duże firmy usługowe, produkcyjne, instytucje edukacyjne oraz publiczne. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity SA – Prognozy finansowe przedstawione naszym akcjonariuszom i inwestorom realizujemy z pełnym sukcesem. Bardzo mnie cieszy, że wraz z rozwojem działalności i wzrostem przychodów jesteśmy w stanie wypracowywać odpowiednie marże, co przekłada się już na prawie ćwierć miliona złotych zysku netto po dziewięciu miesiącach tego roku. – dodaje Krzysztof Sobczak.
Po trzech kwartałach br. EBITDA Emplocity wyniósł 781 tys. zł względem prognozowanych 311 tys. zł (prognozę zrealizowano w 251%). EBITDA w samym trzecim kwartale 2022 r. osiągnął poziom 409 tys. zł względem 297 tys. zł z trzeciego kwartału roku poprzedniego (wzrost o 38% rdr). Narastająco na koniec trzeciego kwartału br. Emplocity miało prawie 1,1 mln zł przychodów z tytułu dotacji, względem prognozowanych 867 tys. zł (122% realizacji).
Nowe umowy i rozwój technologii
Na początku sierpnia br. Emplocity zintegrowało jeden ze swoich flagowych produktów, aplikację HireBot, z platformą eRectruiter - najczęściej wykorzystywanym w Polsce systemem do rekrutacji, z usług którego skorzystało już ponad 1600 firm z różnych branż. Dzięki tej integracji rekruterzy otrzymali wygodne i skuteczne narzędzie, pozwalające zaoszczędzić czas na powtarzalnych czynnościach w pozyskiwaniu kandydatów oraz ich selekcji i screeningu.
Pod koniec września br. Emplocity poinformowało o podpisaniu umowy z Uniwersytetem SWPS na opracowanie wirtualnego asystenta dla terapeutów. Rozwiązanie ułatwi indywidualizowanie prowadzonych zadań terapeutycznych oraz komunikację z pacjentami. W ramach umowy Emplocity opracowuje zespół funkcjonalności, pozwalających terapeutom na automatyczne tworzenie złożonych baz wiedzy dla poszczególnych pacjentów, monitorowanie postępów terapii oraz efektywną komunikację. Dzięki temu terapeuci uzyskają dostęp do zagregowanych informacji, ułatwiających prowadzenie zindywidualizowanych zadań terapeutycznych, co powinno wpłynąć na zwiększenie skuteczności terapii. To już kolejna współpraca Spółki z Uniwersytetem SWPS.
- W trzecim kwartale kontynuowaliśmy prace rozwojowe i implementacyjne dotyczące opracowania konwersacyjnej sztucznej inteligencji wspierającej obieg informacji w średnich i dużych firmach. Wszystkie nasze nowe rozwiązania technologiczne, wyniki prac B+R są sukcesywnie wdrażane do Platformy Emplocity, tworząc z niej jeszcze bardziej elastyczne i uniwersalne rozwiązanie. – podkreśla Arkadiusz Talun, CTO oraz współzałożyciel Emplocity SA.
Na początku czwartego kwartału br. Emplocity podpisało umowę z Politechniką Śląską na stworzenie Chatbota Q&A, przeznaczonego dla studentów i pracowników uczelni. Konwersacyjne rozwiązanie od Spółki zapewni natychmiastowy i nieprzerwany dostęp (24/7) do wielu istotnych informacji i zagadnień dla wszystkich użytkowników, w tym osób niedowidzących.
Spółka tworzy innowacyjne rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. Emplocity wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze. Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są już m.in.: IntraBot - automatyzujący komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (newsy, onboarding, baza wiedzy, helpdesk, sprawy pracownicze, employer branding); HireBot – wspierający pracę rekruterów i automatyzujący proces rekrutacji; Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami; LexBot, który wspiera pracę prawników. Platforma Emplocity może być z powodzeniem wykorzystana do budowy innych specjalistycznych botów domenowych automatyzujących wybrane procesy.
20 października br., po przejściu z sukcesem procesu weryfikacji Spółki przez GPW, Emplocity zadebiutowało na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.