Forestlight Games rozwija działalność o sektor gier mobilnych
Forestlight Games – producent i wydawca gier na PC i konsole – dywersyfikuje działalność o sektor gier mobilnych poprzez spółkę zależną. Pixel Trapps, bo o niej mowa, aktualnie pracuje nad pięcioma produkcjami mobilnymi. Wśród nich są projekty z portfolio produkcyjnego Forestlight Games, które Pixel Trapps przenosi do wersji mobilnych. Pierwsze z gier trafią na rynek na przełomie 2020/2021. Jednocześnie spółka zależna planuje przeprowadzenie prywatnej emisji udziałów o wartości 0,9 mln zł. Celem oferty będzie m.in. wsparcie projektów własnych oraz przygotowanie prototypu wysokobudżetowej gry mobilnej.
Forestlight Games pracuje nad kilkoma produkcjami, które w przyszłym roku pojawią się w wersji na PC. Jednocześnie spółka chce przystosować swoje autorskie projekty na konsole nowej generacji, platformy VR, ale i urządzenia mobilne, co będzie możliwe dzięki jej spółce zależnej Pixel Trapps. – Do tej pory nie oferowaliśmy graczom gier mobilnych. Ponieważ mobilki to jeden z szybciej rosnących segmentów gier wideo, chcemy być rozpoznawalnym i znaczącym beneficjentem także i tego obszaru. Będzie to możliwe dzięki naszej spółce zależnej Pixel Trapps, która już pracuje nad pięcioma projektami. Przeniesie m.in. wybrane tytuły z naszego portfolio na urządzenia mobilne. W pierwszej kolejności Electro Ride i Dorian Morris Adventure, wkrótce także i nasze duże gry, jak Wedding Designer, czy The Pope – mówi Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games.
Electro Ride i Dorian Morris Adventure trafią na rynek w wersji mobilnej w Q1 2021. Electro Ride zadebiutuje też na Android TV. W wersjach mobilnych pojawią się również Wedding Designer oraz symulator papieża. Electro Ride to produkcja neonowych legend motoryzacyjnych z czasów PRL' u. Wydawcą gry w wersji na PC jest Forestlight Games. Projekt nominowany był do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Dorian Morris Adventure to pierwszy tytuł z portfolio produkcyjnego FLG, który swoją premierę na Steam miał 16 listopada br. Fabuła gry koncentruje się na historii chłopca - Doriana Morrisa, który decyduje się poznać sekrety swojego zaginionego dziadka, sławnego podróżnika. W tym celu wyrusza w pełną przygód podróż, która jest wyprawą w głąb jego umysłu.
Model biznesowy Pixel Trapps zakłada tworzenie kilku gier typu casul oraz jednej lub dwóch dużych gier rocznie. Spółka obecnie rozpoczęła testową dystrybucję dwóch gier typu casual: Blind Shot oraz Coloraid. Obie gry są testowane w Nowej Zelandii oraz Kanadzie. Większościowym udziałowcem Pixel Trapps jest Forestlight Games, które posiada 52 proc. udziałów spółki.
- Wykorzystując szanse rynkowe oraz kompetencje doświadczonego zespołu Pixel Trapps, liczymy na to, że mobilne odsłony naszych tytułów znajdą szerokie grono nowych odbiorców. Zwłaszcza, że rynek gier mobilnych przynosi dynamicznie rosnące dochody. Chcemy w Pixel Trapps koncentrować się nie tylko na klasycznych kanałach dystrybucji, ale także zaistnieć w sektorze mobilnego e-sportu, czy na platformie Android TV – dodaje prezes zarządu Forestlight Games.
Pixel Trapps, przy współpracy z Forestlight Games, planuje przeprowadzenie prywatnej emisji udziałów w ramach której chce pozyskać od inwestorów 0,9 mln zł. Środki z oferty zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie prototypu dużej gry mobilnej oraz wsparcie kilku projektów własnych, aktualnie rozwijanych oraz planowanych. – Część kwoty z emisji przeznaczymy także na bieżące koszty działalności spółki oraz proces przekształcenia w Spółkę Akcyjną, jako element przygotowanie do późniejszego upublicznienia akcji – komentuje Tomasz Mazur.
Forestlight Games także jest w trakcie przekształcenia w Spółkę Akcyjną. Proces powinien zakończyć się w styczniu 2021. Poprzedzać on będzie planowany na połowę przyszłego roku, debiut Forestlight Games na NewConnect.
Od 2018 r. do 2020 r. rynek gier mobilnych wzrósł o 25%, szacuje się, że do 2023 r. wzrośnie o kolejne 25%. Jednocześnie wartość całego rynku gier w 2020 r. szacowana jest na 164,6 mld USD, z czego 76,7 mld USD to gry mobilne.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.