Fundusz Tar Heel Capital Pathfinder zwiększa zaangażowanie w GAMIVO
Fundusz venture capital oraz venture builder współtworzący globalne biznesy technologiczne Tar Heel Capital Pathfinder zwiększył zaangażowanie w GAMIVO - spółce notowanej na rynku NewConnect. Fundusz zwiększył udział w kapitale o 1 pkt. proc. i obecnie posiada już 68,48% akcji spółki. Zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder uważają, że obecne wyceny spółek działających w dynamicznych branżach jak e-commerce i gaming są na bardzo atrakcyjnym poziomie.
- Tar Heel Capital Pathfinder widzi długoterminowy potencjał wzrostu GAMIVO poparty silnym wzrostem sprzedaży i rentowności osiągniętej w ubiegłym roku. Wykorzystaliśmy spadek notowań z przełomu stycznia i lutego, by zwiększyć zaangażowanie w spółce. Do tej pory fundusz posiadał 67,49% udziałów GAMIVO, po transakcji jest to 68,48% akcji Spółki – mówi Arkadiusz Seńko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder.
GAMIVO powstało w 2017 roku w modelu venture buildingowym Pathfindera. Spółka została założona wspólnie z zespołem managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży e-commerce.
- Obecne wyceny spółek e-commerce są na bardzo atrakcyjnym poziomie, w szczególności wyceny tych podmiotów, które łączą w swoim biznesie dynamiczne segmenty, tak jak w przypadku GAMIVO jest to gaming i e-commerce. Spółka odnotowuje bardzo dobre wyniki i dynamicznie się rozwija, dlatego jesteśmy przekonani, że rozwija się we właściwym kierunku – dodaje Arkadiusz Seńko.
GAMIVO może pochwalić się dynamicznym wzrostem działalności. Spółka w 2022 roku postawiła na automatyzację i skalowanie biznesu, co pozytywnie wpłynęło na jej rentowność. W samym III kwartale GAMIVO wygenerowało blisko 60 mln zł obrotu i ponad 11,3 mln zł przychodu. Zysk netto wyniósł prawie 2,8 mln zł, co oznacza wzrost o 125 proc. względem III kwartału 2021 roku.
Ponadto w IV kwartale ub. Spółka sprzedała 1,85 mln produktów, co stanowi rekordowy wynik w historii platformy. Poprzedni rekord został osiągnięty w III kwartale ub.r. i wyniósł on 1,73 mln sprzedanych gier i innych dóbr cyfrowych. Na koniec 2022 roku platforma GAMIVO gromadziła już 4,5 mln zarejestrowanych użytkowników, którzy zakupili łącznie 18,1 mln produktów.
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.