Gaming Factory powołuje spółkę zależną - Vision Edge Entertainment

Gaming Factory, notowany na GPW producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, powołał spółkę zależną. Celem Vision Edge Entertainment będzie produkcja gier o wyższej jakości i wyższych budżetach niż dotychczasowe gry z portfolio spółki. Większościowym akcjonariuszem Vision Edge Entertainment jest Gaming Factory. Pozostałe 10 proc. przypada zespołowi deweloperskiemu. Pierwsze zapowiedzi tytułów VEE zostaną ogłoszone na przełomie 2020/2021 roku.
- Miło nam poinformować, że utworzyliśmy spółkę zależną - Vision Edge Entertainment, w której będziemy realizować produkcje dużych gier, co wpisuje się w realizację założonych przez nas celów strategicznych. Celem VEE nie będą gry symulacyjne, a autorskie pomysły na połączenie różnych gatunków, celujących w segment AA lub nawet wyżej. Liczymy, że w perspektywie dwóch, trzech lat – w portfolio spółki będą dwie lub trzy takie produkcje. Pierwsze zapowiedzi nowych tytułów pojawią się na przełomie bieżącego i przyszłego roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Vision Edge Entertainment działała w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Kapitał zakładowy podmiotu wynosi 100 tys. zł i dzieli się na 2 tys. równych i niepodzielnych udziałów. W strukturze VEE Gaming Factory objął 90 proc akcji. Łączna wartość kapitału zainwestowanego przez Gaming Factory w nowo powstałe studio wynosi 4,5 mln zł. Pozostała część przypada zespołowi deweloperskiemu.
Powołanie nowego studia poprzedził kilkumiesięczny proces rekrutacji zespołu deweloperskiego, który będzie pracował nad projektami gier bardziej zaawansowanych technologicznie. Działania te pozwolą zbudować nową markę w ramach działalności Grupy Gaming Factory.
- Pozyskiwanie stałej bazy zespołów deweloperskich, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz pozyskiwanie nowych graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii. Chcemy, aby spółka działająca pod nową marką była odpowiedzialna z przygotowanie projektów o większym stopniu zaawansowania, co przełoży się na zaangażowanie graczy. W naszej ocenie selektywne podejście do realizacji projektów przez dedykowane temu zespoły i podmioty przełoży się lepsze jakościowo gry, a w dłuższej perspektywie wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe Grupy Gaming Factory – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.
Pierwsze plany projektowe
O Gaming Factory:
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń strategii działania spółki jest m.in. wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier, w tym poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym oraz zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów, w oparciu o rozwijany dział marketingu.
Spółka współpracuje z ponad 20-stoma deweloperami gier i pracuje obecnie nad ponad 25-cioma produkcjami na PC oraz ponad 30-stoma produkcjami na konsole. Gaming Factory produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon.
23 lipca akcje Gaming Factory zadebiutowały na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.