Gaming Factory powołuje spółkę zależną - Vision Edge Entertainment

Gaming Factory, notowany na GPW producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, powołał spółkę zależną. Celem Vision Edge Entertainment będzie produkcja gier o wyższej jakości i wyższych budżetach niż dotychczasowe gry z portfolio spółki. Większościowym akcjonariuszem Vision Edge Entertainment jest Gaming Factory. Pozostałe 10 proc. przypada zespołowi deweloperskiemu. Pierwsze zapowiedzi tytułów VEE zostaną ogłoszone na przełomie 2020/2021 roku.
- Miło nam poinformować, że utworzyliśmy spółkę zależną - Vision Edge Entertainment, w której będziemy realizować produkcje dużych gier, co wpisuje się w realizację założonych przez nas celów strategicznych. Celem VEE nie będą gry symulacyjne, a autorskie pomysły na połączenie różnych gatunków, celujących w segment AA lub nawet wyżej. Liczymy, że w perspektywie dwóch, trzech lat – w portfolio spółki będą dwie lub trzy takie produkcje. Pierwsze zapowiedzi nowych tytułów pojawią się na przełomie bieżącego i przyszłego roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Vision Edge Entertainment działała w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Kapitał zakładowy podmiotu wynosi 100 tys. zł i dzieli się na 2 tys. równych i niepodzielnych udziałów. W strukturze VEE Gaming Factory objął 90 proc akcji. Łączna wartość kapitału zainwestowanego przez Gaming Factory w nowo powstałe studio wynosi 4,5 mln zł. Pozostała część przypada zespołowi deweloperskiemu.
Powołanie nowego studia poprzedził kilkumiesięczny proces rekrutacji zespołu deweloperskiego, który będzie pracował nad projektami gier bardziej zaawansowanych technologicznie. Działania te pozwolą zbudować nową markę w ramach działalności Grupy Gaming Factory.
- Pozyskiwanie stałej bazy zespołów deweloperskich, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz pozyskiwanie nowych graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii. Chcemy, aby spółka działająca pod nową marką była odpowiedzialna z przygotowanie projektów o większym stopniu zaawansowania, co przełoży się na zaangażowanie graczy. W naszej ocenie selektywne podejście do realizacji projektów przez dedykowane temu zespoły i podmioty przełoży się lepsze jakościowo gry, a w dłuższej perspektywie wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe Grupy Gaming Factory – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.
Pierwsze plany projektowe
O Gaming Factory:
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń strategii działania spółki jest m.in. wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier, w tym poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym oraz zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów, w oparciu o rozwijany dział marketingu.
Spółka współpracuje z ponad 20-stoma deweloperami gier i pracuje obecnie nad ponad 25-cioma produkcjami na PC oraz ponad 30-stoma produkcjami na konsole. Gaming Factory produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon.
23 lipca akcje Gaming Factory zadebiutowały na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.