Komunikaty PR

Gaming Factory przyspiesza inwestycję w VR!

2021-03-04  |  10:00
Biuro prasowe

 

Gaming Factory S.A., notowany na  głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producent i wydawca gier wideo, inwestuje w technologię wirtualnej rzeczywistości (VR). Spółka rozpoczęła współpracę z doświadczoną firmą produkującą VR-owe gry komputerowe – VRAAR S.A. Podpisana umowa zakłada produkcję co najmniej 6 gier w ciągu dwóch lat, o łącznym budżecie nie mniejszym 0,5 mln zł. Niebawem Studia poinformują o pierwszych tytułach nad którymi pracują. Umowa zakłada także możliwość wspólnego powołania wydawnictwa gier dedykowanego rynkowi VR.

- Rozkwit na rynku wirtualnej rzeczywistości nikogo dziś nie dziwi. Coraz więcej graczy ma sprzęt dedykowany tej technologii, baza użytkowników lubujących się w VR rośnie, a gry dedykowane wirtualnej rzeczywistości stają się coraz bardziej popularne. Biorąc pod uwagę tę sytuację, podjęliśmy decyzję, że oprócz przystosowywania gier z własnego portfolio do VR-u, Gaming Factory będzie także tworzyć gry projektowane od podstaw dla urządzeń virtual reality. Do współpracy pozyskaliśmy doświadczonego partnera, spółkę VRAAR, która posiada wiedzę i możliwości potrzebne do tworzenia gier na urządzenia VR – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Podpisana pomiędzy Spółkami umowa, zakłada produkcję co najmniej 6 gier w dwa lata, o łącznym budżecie nie mniejszym niż 0,5 mln zł. Pierwsze projekty zostaną ogłoszone w okresie 3-6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Spółki nie wykluczają wspólnego powołania wydawnictwa gier dedykowanego rynkowi VR. - Kontrakt z Gaming Factory to krok w kierunku zbudowania spółki o szerokim portfolio gier VR. Wierzymy, że najbliższe dwa lata rozszerzą naszą współpracę na polu produkcyjno-wydawniczym – komentuje Jakub Kosma, prezes  zarządu VRAAR. 

- Podpisana z VRAAR umowa jest potwierdzeniem, że chcemy jeszcze mocniej zwiększyć swoje nakłady inwestycyjne w dynamicznie rozwijający się rynek VR. Do tej pory, wspólnie z Ultimate Games, mamy także większościowy pakiet udziałów w spółce Ultimate VR, której zadaniem jest przystosowanie naszych gier do urządzeń virtual reality – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

Gaming Factory zakłada, że Ultimate VR, do końca br. wykona pory dedykowane wirtualnej rzeczywistości 2-5 grom z portfolio Spółka, dostępnych w wersji PC.

Analitycy prognozują, że zainteresowanie sprzętem oraz technologią VR w najbliższych latach dynamicznie wzrośnie. Szacuje się, że gry VR-owe mają stanowić jeden z najszybciej rosnących rynków gier, którego wartość w 2025 roku wyniesie 42.5 mld USD. W czasie kwarantanny, związanej z COVID-19, najpopularniejsze zestawy VR zostały wyprzedane, a liczba użytkowników gier VR-owych, tylko w Q1 2020 roku, wzrosła o 100 proc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.