Komunikaty PR

Gaming Factory z pięciokrotnym wzrostem przychodów netto w Q1-Q3 2020

2020-12-01  |  09:00

 

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, wypracował od stycznia do września 2020 roku 1,95 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wobec 0,37 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. W raportowanym okresie zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł wobec 0,33 mln zł straty w 2019 roku. W lipcu br. spółka przeprowadziła pierwszą emisję publiczną akcji, w ramach której pozyskała ponad 17 mln zł na produkcję i marketing gier i zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zgodnie z zapowiedzianą strategią rozwoju studio obecnie koncentruje się na projektach plasowanych w wyższym segmencie rynkowym, o znacząco wyższych budżetach niż dotychczas produkowane gry.

- Wypracowane od stycznia do września przychody netto spółki są pięciokrotnie wyższe od tych, które odnotowaliśmy w analogicznym okresie 2019 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł. Miniony okres był w historii Gaming Factory przełomowy – dołączyliśmy do grona spółek publicznych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut na Głównym Rynku poprzedziła pierwsza oferta publiczna, którą z sukcesem przeprowadziliśmy. Aktualnie pracujemy nad trzema projektami, których łączny budżet produkcyjny i marketingowy przekroczy 3 mln złotych. Dwa z tych projektów zapowie nowopowstała spółka zależna Vision Edge Entertainment, której jesteśmy większościowym udziałowcem – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

W ramach zakończonej w lipcu br. pierwszej publicznej oferty akcji, w której Gaming Factory uplasowała wszystkie akcje nowej emisji oraz pakiet 275 000 akcji należący do trzech największych akcjonariuszy spółki, firma pozyskała nieco ponad 17 mln zł. Połowa akcji trafiła na konta inwestorów indywidualnych. Redukcja w tej transzy wyniosła ponad 89 proc. Około 70 proc. wpływów z emisji spółka przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem.

23 lipca Gaming Factory zadebiutowała na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie trwa proces rejestracji praw do akcji (PDA) przesz Krajowy Rejestr Sądowy, który wydłuża się z uwagi na tzw. „tryb pandemiczny” pracy tej instytucji. Spółka na bieżąco śledzi sprawę i wysyła do KRS oficjalne monity za pośrednictwem kancelarii prawnej. O pozytywnym rozstrzygnięciu sprawy poinformuje stosownym raportem bieżącym i niezwłocznie rozpocznie pozostałe procedury związane z dopuszczeniem akcji serii E do obrotu.

W zakresie bieżących zdarzeń operacyjnych, z końcem września odbyła się premiera Commander ’85 wersji na PC i Xbox One, której Gaming Factory jest współwydawcą. Miesiąc wcześniej spółka zaprezentowała na platformie Steam najnowszy projekt ze swojego autorskiego portfolio – Pizza Simulator. Tytuł zadebiutuje w wersji na PC oraz na konsolach Sony i Microsoftu w 2021 roku.

Inne zapowiedziane tytuły z portfolio wydawniczego producenta i wydawcy gier, m.in. Bakery Simulator, Castle Flipper czy Ironsmith Medieval Simulator, trafią do sprzedaży w pierwszym i drugim kwartale przyszłego roku. Aktualizacja harmonogramu premier nastąpiła w porozumieniu ze współwydawcą – Ultimate Games - i została podjęta z uwagi na konieczność dopracowania gier.

Łącznie wishlista wszystkich projektów na platformie Steam, w które zaangażowane jest Gaming Factory, kształtuje się na poziomie 470 tys. zapisów.

- Liczna społeczność graczy, z którą jesteśmy w stałym kontakcie za pośrednictwem naszych kanałów – przede wszystkim na platformie Steam i Discordzie – motywuje nasz zespół do wytężonych działań w zakresie dostarczania wysokiej jakości gier, co może przełożyć się na wyniki sprzedażowe naszej spółki. Ponadto na przełomie 2020 i 2021 roku planujemy zapowiedzi nowych tytułów celujących w segment indie premium. Ich realizacją zajmie się wspomniana wcześniej Vision Edge Entertainment. Pozyskiwanie nowych zespołów deweloperskich do współpracy, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz powiększanie bazy graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.