Komunikaty PR

Gaming Factory z pięciokrotnym wzrostem przychodów netto w Q1-Q3 2020

2020-12-01  |  09:00

 

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, wypracował od stycznia do września 2020 roku 1,95 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wobec 0,37 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. W raportowanym okresie zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł wobec 0,33 mln zł straty w 2019 roku. W lipcu br. spółka przeprowadziła pierwszą emisję publiczną akcji, w ramach której pozyskała ponad 17 mln zł na produkcję i marketing gier i zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zgodnie z zapowiedzianą strategią rozwoju studio obecnie koncentruje się na projektach plasowanych w wyższym segmencie rynkowym, o znacząco wyższych budżetach niż dotychczas produkowane gry.

- Wypracowane od stycznia do września przychody netto spółki są pięciokrotnie wyższe od tych, które odnotowaliśmy w analogicznym okresie 2019 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł. Miniony okres był w historii Gaming Factory przełomowy – dołączyliśmy do grona spółek publicznych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut na Głównym Rynku poprzedziła pierwsza oferta publiczna, którą z sukcesem przeprowadziliśmy. Aktualnie pracujemy nad trzema projektami, których łączny budżet produkcyjny i marketingowy przekroczy 3 mln złotych. Dwa z tych projektów zapowie nowopowstała spółka zależna Vision Edge Entertainment, której jesteśmy większościowym udziałowcem – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

W ramach zakończonej w lipcu br. pierwszej publicznej oferty akcji, w której Gaming Factory uplasowała wszystkie akcje nowej emisji oraz pakiet 275 000 akcji należący do trzech największych akcjonariuszy spółki, firma pozyskała nieco ponad 17 mln zł. Połowa akcji trafiła na konta inwestorów indywidualnych. Redukcja w tej transzy wyniosła ponad 89 proc. Około 70 proc. wpływów z emisji spółka przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem.

23 lipca Gaming Factory zadebiutowała na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie trwa proces rejestracji praw do akcji (PDA) przesz Krajowy Rejestr Sądowy, który wydłuża się z uwagi na tzw. „tryb pandemiczny” pracy tej instytucji. Spółka na bieżąco śledzi sprawę i wysyła do KRS oficjalne monity za pośrednictwem kancelarii prawnej. O pozytywnym rozstrzygnięciu sprawy poinformuje stosownym raportem bieżącym i niezwłocznie rozpocznie pozostałe procedury związane z dopuszczeniem akcji serii E do obrotu.

W zakresie bieżących zdarzeń operacyjnych, z końcem września odbyła się premiera Commander ’85 wersji na PC i Xbox One, której Gaming Factory jest współwydawcą. Miesiąc wcześniej spółka zaprezentowała na platformie Steam najnowszy projekt ze swojego autorskiego portfolio – Pizza Simulator. Tytuł zadebiutuje w wersji na PC oraz na konsolach Sony i Microsoftu w 2021 roku.

Inne zapowiedziane tytuły z portfolio wydawniczego producenta i wydawcy gier, m.in. Bakery Simulator, Castle Flipper czy Ironsmith Medieval Simulator, trafią do sprzedaży w pierwszym i drugim kwartale przyszłego roku. Aktualizacja harmonogramu premier nastąpiła w porozumieniu ze współwydawcą – Ultimate Games - i została podjęta z uwagi na konieczność dopracowania gier.

Łącznie wishlista wszystkich projektów na platformie Steam, w które zaangażowane jest Gaming Factory, kształtuje się na poziomie 470 tys. zapisów.

- Liczna społeczność graczy, z którą jesteśmy w stałym kontakcie za pośrednictwem naszych kanałów – przede wszystkim na platformie Steam i Discordzie – motywuje nasz zespół do wytężonych działań w zakresie dostarczania wysokiej jakości gier, co może przełożyć się na wyniki sprzedażowe naszej spółki. Ponadto na przełomie 2020 i 2021 roku planujemy zapowiedzi nowych tytułów celujących w segment indie premium. Ich realizacją zajmie się wspomniana wcześniej Vision Edge Entertainment. Pozyskiwanie nowych zespołów deweloperskich do współpracy, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz powiększanie bazy graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.