Gaming Factory z pięciokrotnym wzrostem przychodów netto w Q1-Q3 2020
Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, wypracował od stycznia do września 2020 roku 1,95 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wobec 0,37 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. W raportowanym okresie zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł wobec 0,33 mln zł straty w 2019 roku. W lipcu br. spółka przeprowadziła pierwszą emisję publiczną akcji, w ramach której pozyskała ponad 17 mln zł na produkcję i marketing gier i zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zgodnie z zapowiedzianą strategią rozwoju studio obecnie koncentruje się na projektach plasowanych w wyższym segmencie rynkowym, o znacząco wyższych budżetach niż dotychczas produkowane gry.
- Wypracowane od stycznia do września przychody netto spółki są pięciokrotnie wyższe od tych, które odnotowaliśmy w analogicznym okresie 2019 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł. Miniony okres był w historii Gaming Factory przełomowy – dołączyliśmy do grona spółek publicznych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut na Głównym Rynku poprzedziła pierwsza oferta publiczna, którą z sukcesem przeprowadziliśmy. Aktualnie pracujemy nad trzema projektami, których łączny budżet produkcyjny i marketingowy przekroczy 3 mln złotych. Dwa z tych projektów zapowie nowopowstała spółka zależna Vision Edge Entertainment, której jesteśmy większościowym udziałowcem – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.
W ramach zakończonej w lipcu br. pierwszej publicznej oferty akcji, w której Gaming Factory uplasowała wszystkie akcje nowej emisji oraz pakiet 275 000 akcji należący do trzech największych akcjonariuszy spółki, firma pozyskała nieco ponad 17 mln zł. Połowa akcji trafiła na konta inwestorów indywidualnych. Redukcja w tej transzy wyniosła ponad 89 proc. Około 70 proc. wpływów z emisji spółka przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem.
23 lipca Gaming Factory zadebiutowała na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie trwa proces rejestracji praw do akcji (PDA) przesz Krajowy Rejestr Sądowy, który wydłuża się z uwagi na tzw. „tryb pandemiczny” pracy tej instytucji. Spółka na bieżąco śledzi sprawę i wysyła do KRS oficjalne monity za pośrednictwem kancelarii prawnej. O pozytywnym rozstrzygnięciu sprawy poinformuje stosownym raportem bieżącym i niezwłocznie rozpocznie pozostałe procedury związane z dopuszczeniem akcji serii E do obrotu.
W zakresie bieżących zdarzeń operacyjnych, z końcem września odbyła się premiera Commander ’85 wersji na PC i Xbox One, której Gaming Factory jest współwydawcą. Miesiąc wcześniej spółka zaprezentowała na platformie Steam najnowszy projekt ze swojego autorskiego portfolio – Pizza Simulator. Tytuł zadebiutuje w wersji na PC oraz na konsolach Sony i Microsoftu w 2021 roku.
Inne zapowiedziane tytuły z portfolio wydawniczego producenta i wydawcy gier, m.in. Bakery Simulator, Castle Flipper czy Ironsmith Medieval Simulator, trafią do sprzedaży w pierwszym i drugim kwartale przyszłego roku. Aktualizacja harmonogramu premier nastąpiła w porozumieniu ze współwydawcą – Ultimate Games - i została podjęta z uwagi na konieczność dopracowania gier.
Łącznie wishlista wszystkich projektów na platformie Steam, w które zaangażowane jest Gaming Factory, kształtuje się na poziomie 470 tys. zapisów.
- Liczna społeczność graczy, z którą jesteśmy w stałym kontakcie za pośrednictwem naszych kanałów – przede wszystkim na platformie Steam i Discordzie – motywuje nasz zespół do wytężonych działań w zakresie dostarczania wysokiej jakości gier, co może przełożyć się na wyniki sprzedażowe naszej spółki. Ponadto na przełomie 2020 i 2021 roku planujemy zapowiedzi nowych tytułów celujących w segment indie premium. Ich realizacją zajmie się wspomniana wcześniej Vision Edge Entertainment. Pozyskiwanie nowych zespołów deweloperskich do współpracy, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz powiększanie bazy graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.