GAMIVO odnotowało 40 mln zł przychodów w 2021 roku
GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, podsumował wyniki finansowe za ubiegły rok. Spółka w 2021 roku z miesiąca na miesiąc odnotowywała dynamiczny wzrost skali działalności, a ostatecznie zamknęła rok z 40,0 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Zysk netto wyniósł blisko 5,8 mln zł. Na wyniki wpłynęły m.in. dynamicznie wzrastająca liczba użytkowników serwisu, która pod koniec ubiegłego roku wyniosła 3,6 mln, a także satysfakcja klientów sięgająca 90 proc.
GAMIVO podsumowało 2021 rok, odnotowując 40,0 mln przychodów netto, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r oraz blisko 5,8 mln zysku netto. Zysk netto wygenerowany przez platformę GAMIVO.com wyniósł 3,7 mln, co stanowi wzrost o 19 proc. r/r. Wskaźnik GMV wyniósł natomiast 200,9 mln zł, zatem o 20 proc. więcej niż w ubiegłym roku. W 2021 roku Spółka rozwijała ofertę produktową platformy, nawiązując wiele istotnych współprac. Przełożyły się one na dynamiczny wzrost liczby użytkowników serwisu, która pod koniec ubiegłego roku wyniosła 3,6 mln oraz satysfakcję klientów sięgającą 90 proc.
- Mamy za sobą bardzo udany rok. Obecnie platforma skupia już prawie 4 mln użytkowników oraz 1 100 dostawców, którzy oferują produkty będące odpowiedzią na zapotrzebowanie graczy. Dzięki temu w ubiegłym roku osiągnęliśmy 40 mln zł przychodów netto oraz blisko 5,8 mln zł zysku. Przed nami kolejne miesiące ciężkiej pracy nad rozwojem platformy i oferty, czego pierwsze efekty będą widoczne już w najbliższych kwartałach – komentuje Mateusz Śmieżewski.
W lutym 2022 roku GAMIVO ogłosiło plany rozwoju na najbliższe miesiące. Właściciel serwisu internetowego w bieżącym roku stawia na zwiększenie rentowności, automatyzację procesów biznesowych oraz szereg dodatkowych działań, które pozwolą na skalowanie działalności Spółki.
- W 2021 roku skoncentrowaliśmy się na rozwoju platformy transakcyjnej, ulepszając istniejące już mechanizmy, ale także wprowadzając zupełnie nowe działania. Zbudowaliśmy kompletną bazę produktową, aby teraz skoncentrować się na automatyzacji oraz skalowaniu biznesu. W nowy rok weszliśmy, mając solidne fundamenty do realizowania planów, które zakomunikowaliśmy na początku 2022 roku. Możemy zdradzić, że już teraz obserwujemy efekty realizowanych przez nas działań, które pozytywnie wpływają na rentowność Spółki. Widzimy to choćby w generowanym przez GAMIVO zysku. Oczywiście na szczegóły trzeba poczekać do raportu kwartalnego, ale wyniki kształtują się bardzo obiecująco – dodaje Mateusz Śmieżewski, Prezes Zarządu GAMIVO.
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna z akcesoriami gamingowymi oraz grami w wersji cyfrowej i fizycznej. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.