GAMIVO podsumowało drugi kwartał 2022. Spółka wygenerowała prawie 3 mln zł zysku
GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, podsumował II kwartał br. Spółka wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i 10,7 mln zł przychodu, obie te liczby są zauważalnie wyższe niż w poprzednim kwartale. Zysk netto wyniósł zaś 2,9 mln zł, co oznacza wzrost o 85 proc. względem I kwartału 2022 roku. Bardzo dobre wyniki są efektem konsekwentnego realizowania, obranego na początku roku, kierunku rozwoju – GAMIVO skupia się na skalowaniu oraz automatyzacji ścieżki zakupowej.
GAMIVO podsumowało drugi kwartał 2022 roku, odnotowując 10,7 mln przychodów netto, co oznacza wzrost o 5 proc. q/q i 18 proc. r/r. Poprawiono także wskaźnik GMV, który wyniósł 56,3 mln zł (wzrosty 7 proc. q/q i 19 proc. r/r). Największą uwagę zwraca natomiast zysk netto na poziomie 2,9 mln zł, gdyż w tym wypadku jest to wzrost o 85 proc. w stosunku do I kwartału i 77 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
- W II kwartale postawiliśmy na udoskonalenie platformy i optymalizację sprzedaży. Podjęliśmy w tym celu wiele działań, które – jak w przypadku SEO – będą procentować w przyszłości lub już przynoszą korzyści. Obecnie platforma skupia już ponad 4 mln użytkowników oraz około tysiąca dostawców, którzy oferują produkty będące odpowiedzią na zapotrzebowanie graczy. Dzięki temu w pierwszym półroczu wygenerowaliśmy 4,4 mln zł zysku, w tym w drugim kwartale aż 2,9 mln zł – komentuje Mateusz Śmieżewski.
Na początku br. Spółka ogłosiła pięć filarów rozwoju, które konsekwentnie realizuje, udoskonalając platformę i jednocześnie zwiększając jej przychodowość. W pierwszym półroczu GAMIVO m.in. zreorganizowało pracę części działów, wprowadzało też kolejne rozwiązania SEO mające na celu zwiększenie ruchu na platformie. Prowadzono także liczne działania marketingowe, które pozytywnie wpływają na sprzedaż w serwisie transakcyjnym. Obrane plany rozwoju przynoszą wymierne korzyści, dlatego Spółka zamierza je kontynuować.
- Pierwsza połowa 2022 roku była bardzo intensywnym okresem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów działań, które wdrażamy, dlatego będziemy kontynuować prace nad udoskonalaniem platformy. Mamy wszelkie podstawy sądzić, że następne miesiące będą równie udane, co pierwsze półrocze 2022 roku - mówi Tomasz Lewandowski, członek Zarządu GAMIVO.
GAMIVO w dalszych planach na 2022 rok stawia na kontynuację zwiększenia rentowności, automatyzacji procesów biznesowych oraz szeregu dodatkowych działań, które pozwolą na skalowanie działalności Spółki. Ponadto jednym z priorytetów GAMIVO jest ciągłe zwiększanie bazy klientów korzystających z platformy transakcyjnej.
Raport dostępny jest na stronie internetowej GAMIVO.co - https://www.gamivo.co/raporty/
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna z akcesoriami gamingowymi oraz grami w wersji cyfrowej i fizycznej. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku.
Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.
Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.