GAMIVO podsumowało drugi kwartał 2022. Spółka wygenerowała prawie 3 mln zł zysku
GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, podsumował II kwartał br. Spółka wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i 10,7 mln zł przychodu, obie te liczby są zauważalnie wyższe niż w poprzednim kwartale. Zysk netto wyniósł zaś 2,9 mln zł, co oznacza wzrost o 85 proc. względem I kwartału 2022 roku. Bardzo dobre wyniki są efektem konsekwentnego realizowania, obranego na początku roku, kierunku rozwoju – GAMIVO skupia się na skalowaniu oraz automatyzacji ścieżki zakupowej.
GAMIVO podsumowało drugi kwartał 2022 roku, odnotowując 10,7 mln przychodów netto, co oznacza wzrost o 5 proc. q/q i 18 proc. r/r. Poprawiono także wskaźnik GMV, który wyniósł 56,3 mln zł (wzrosty 7 proc. q/q i 19 proc. r/r). Największą uwagę zwraca natomiast zysk netto na poziomie 2,9 mln zł, gdyż w tym wypadku jest to wzrost o 85 proc. w stosunku do I kwartału i 77 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
- W II kwartale postawiliśmy na udoskonalenie platformy i optymalizację sprzedaży. Podjęliśmy w tym celu wiele działań, które – jak w przypadku SEO – będą procentować w przyszłości lub już przynoszą korzyści. Obecnie platforma skupia już ponad 4 mln użytkowników oraz około tysiąca dostawców, którzy oferują produkty będące odpowiedzią na zapotrzebowanie graczy. Dzięki temu w pierwszym półroczu wygenerowaliśmy 4,4 mln zł zysku, w tym w drugim kwartale aż 2,9 mln zł – komentuje Mateusz Śmieżewski.
Na początku br. Spółka ogłosiła pięć filarów rozwoju, które konsekwentnie realizuje, udoskonalając platformę i jednocześnie zwiększając jej przychodowość. W pierwszym półroczu GAMIVO m.in. zreorganizowało pracę części działów, wprowadzało też kolejne rozwiązania SEO mające na celu zwiększenie ruchu na platformie. Prowadzono także liczne działania marketingowe, które pozytywnie wpływają na sprzedaż w serwisie transakcyjnym. Obrane plany rozwoju przynoszą wymierne korzyści, dlatego Spółka zamierza je kontynuować.
- Pierwsza połowa 2022 roku była bardzo intensywnym okresem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów działań, które wdrażamy, dlatego będziemy kontynuować prace nad udoskonalaniem platformy. Mamy wszelkie podstawy sądzić, że następne miesiące będą równie udane, co pierwsze półrocze 2022 roku - mówi Tomasz Lewandowski, członek Zarządu GAMIVO.
GAMIVO w dalszych planach na 2022 rok stawia na kontynuację zwiększenia rentowności, automatyzacji procesów biznesowych oraz szeregu dodatkowych działań, które pozwolą na skalowanie działalności Spółki. Ponadto jednym z priorytetów GAMIVO jest ciągłe zwiększanie bazy klientów korzystających z platformy transakcyjnej.
Raport dostępny jest na stronie internetowej GAMIVO.co - https://www.gamivo.co/raporty/
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna z akcesoriami gamingowymi oraz grami w wersji cyfrowej i fizycznej. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.