Komunikaty PR

GE prezentuje nazwy trzech planowanych przyszłych spółek publicznych

2022-07-19  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Kwiatkowska
Grayling Poland

Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl

GE (NYSE:GE) ogłosiło nazwy przyszłych podmiotów, które utworzy w wyniku planowanego podziału na trzy wiodące w branży, globalne spółki publiczne o ratingu inwestycyjnym, koncentrujące się na sektorach wzrostowych tj. opieki zdrowotnej, energetyki i lotnictwa. 

Biznes GE, działający w obszarze opieki zdrowotnej otrzyma nazwę GE HealthCare. Istniejący portfel firm energetycznych GE, w tym Renewable Energy, Power, Digital i Energy Financial Services, będzie funkcjonował pod nazwą GE Vernova. Z kolei GE Aerospace będzie odpowiadał za działalność lotniczą GE. Wszystkie trzy przewidziane spółki nadal będą korzystać z dziedzictwa i globalnej marki GE, wycenianej na blisko 20 miliardów dolarów*.

Dodatkowo, GE ogłosiło, że po zakończeniu planowanego podziału, akcje GE HealthCare będą notowane na Nasdaq Global Select Market pod symbolem "GEHC". Dzięki notowaniu na Nasdaq, GE HealthCare skorzysta z profilu i dorobku tej giełdy jako rynku dla innowacyjnych, opartych na technologii spółek publicznych, szczególnie w sektorze opieki zdrowotnej.

H. Lawrence Culp, Jr., Prezes i Dyrektor Generalny GE oraz Dyrektor Generalny GE Aerospace,  powiedział: „Ten dzień stanowi kamień milowy w planie przekształcenia GE w trzy niezależne, skoncentrowane na swoich sektorach firmy. Wykorzystanie globalnej marki GE o wielomiliardowej wartości daje nam przewagę konkurencyjną na naszych rynkach docelowych, pozwalając tym firmom odnosić sukcesy w przyszłości. Zbudowane na bazie koncepcji lean i innowacyjności, marki te będą kontynuowały naszą misję tworzenia prawidłowo funkcjonującego świata i zapewnią naszym klientom jakość i przewagi biznesowe, które już znają i cenią w GE".

GE zamierza przeprowadzić nieopodatkowane wydzielenie GE HealthCare na początku 2023 r., tworząc niezależną firmę napędzającą innowacje w dziedzinie medycyny precyzyjnej, przyczyniające się do poprawy efektów leczenia pacjentów i pozwalające odpowiadać na wyzwania kliniczne oraz dotyczące chorych w stanie krytycznym. Bazując na ponad 100-letniej historii, nazwa i monogram GE HealthCare będą służyć jako trwały znak bezpieczeństwa, jakości, zaufania i innowacji. Nowy kolor marki GE HealthCare określono jako „compassion purple” (empatyczny fiolet), aby wyróżnić ją na tle pozostałych spółek oraz odzwierciedlić podejście firmy do opieki, które charakteryzuje empatia i życzliwość. Firma nadal będzie przodować pod względem świadczenia opieki nad świadczeniodawcami i pacjentami, przy ponad czterech milionach instalacji produktów i ponad dwóch miliardach badań pacjentów rocznie.

Na początku 2024 r. GE planuje także przeprowadzić nieopodatkowane wydzielenie GE Vernova. To portfel firm energetycznych GE, które wspólnie ze swoimi klientami dostarczają jedną trzecią światowej energii elektrycznej i koncentrują się na przyspieszeniu drogi do niezawodnej, przystępnej cenowo i zrównoważonej energii. Nowa nazwa spółki to połączenie słowa „ver”, pochodzącego od „verde” i „verdant”, oznaczających zieleń i błękit Ziemi, oraz „nova”, od łacińskiego „novus”, czyli „nowy”, co odzwierciedla początek innowacyjnej ery energii o niższej zawartości dwutlenku węgla, którą GE Vernova pomoże dostarczyć. Te cechy mają również swoje odzwierciedlenie w nowym „wiecznie zielonym” kolorze marki („evergreen”) GE Vernova. Z bazą zainstalowanych ponad 7000 turbin gazowych i urządzeń do wytwarzania energii odnawialnej o łącznej mocy 400 GW, monogram GE Vernova będzie służył jako przypomnienie trwałych zobowiązań firmy do dostarczania jakości, partnerstwa i pomysłowości swoim klientom. 

Po planowanym wydzieleniu, GE skoncentruje się na lotnictwie, a spółka przyjmie nazwę GE Aerospace. Z zainstalowaną bazą 39 400 komercyjnych i 26 200 wojskowych silników lotniczych, firma będzie nadal odgrywać istotną rolę we wspieraniu branży podczas historycznego ożywienia, jednocześnie kształtując przyszłość lotnictwa. Monogram GE, nowa nazwa oraz nowy kolor marki zwany "atmosphere blue" – reprezentujący górne granice atmosfery – podtrzymują silną pozycję marki w sektorze lotniczym, jednocześnie przedstawiając pewną wizję konkurowania i rozwoju w dziedzinie przemysłu lotniczego i obronnego dla przyszłych pokoleń. Po zakończeniu planowanego podziału, GE Aerospace będzie właścicielem znaku towarowego GE i zapewni długoterminowe licencje pozostałym firmom.

Linda Boff, Dyrektor ds. marketingu GE powiedziała: "W ciągu ostatnich sześciu miesięcy zaangażowaliśmy się w dokładny, skoncentrowany na klientach proces, by zrozumieć rzeczywistą wartość marki GE dla naszych planowanych przyszłych spółek. Na podstawie danych i analiz, pochodzących z tysięcy rozmów stało się jasne, że nazwa GE i nasz ponad stuletni monogram stanowią dziedzictwo innowacji, symbol zaufania globalnych klientów, dumę dla naszego zespołu i są magnesem przyciągającym przyszłych liderów. Jesteśmy dumni, że przyszłe spółki będą mogły czerpać z innowacyjnego DNA GE".

Dzięki utworzeniu trzech odrębnych spółek, każda z nich będzie mogła w pełni skupić się na rozwoju we własnej dziedzinie, skorzysta z dostosowanej alokacji kapitału i elastyczności w tworzeniu i egzekwowaniu strategii biznesowej, co przyczyni się do długoterminowego wzrostu**.

* Wg rankingu Interbrand Best Global Brands 2021.

** Plany te mogą być uzależnione od wyniku prawnie usankcjonowanych konsultacji w niektórych częściach świata.

 

Ostrzeżenie nt. stwierdzeń dotyczących przyszłości

Niniejszy dokument zawiera oświadczenia dotyczące przyszłości związane z przyszłymi wydarzeniami, które ze swej natury dotyczą kwestii w różnym stopniu niepewnych. Szczegółowe informacje na temat niepewności, które mogą spowodować, że nasze rzeczywiste przyszłe wyniki będą się istotnie różnić od tych wyrażonych w naszych stwierdzeniach dotyczących przyszłości, można znaleźć na stronie: https://www.ge.com/investor-relations/important-forward-looking-statement-information, a także w naszych dokumentach SEC. Nie zobowiązujemy się do aktualizacji naszych stwierdzeń dotyczących przyszłości. 

O GE:

GE (NYSE:GE) podejmuje wyzwanie budowania prawidłowo funkcjonującego świata. Przez ponad 130 lat GE tworzyło przyszłość przemysłu, a dziś zaangażowany zespół firmy, wiodąca technologia oraz globalny zasięg i możliwości, pomagają światu pracować bezpieczniej, wydajniej i bardziej niezawodnie. Pracownicy GE są zróżnicowani i oddani, działają z najwyższą uczciwością i koncentrują się na wypełnianiu misji GE i zapewnianiu korzyści swoim klientom. Więcej na: www.ge.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grayling Poland
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.