Komunikaty PR

GE prezentuje nazwy trzech planowanych przyszłych spółek publicznych

2022-07-19  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Kwiatkowska
Grayling Poland

Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl

GE (NYSE:GE) ogłosiło nazwy przyszłych podmiotów, które utworzy w wyniku planowanego podziału na trzy wiodące w branży, globalne spółki publiczne o ratingu inwestycyjnym, koncentrujące się na sektorach wzrostowych tj. opieki zdrowotnej, energetyki i lotnictwa. 

Biznes GE, działający w obszarze opieki zdrowotnej otrzyma nazwę GE HealthCare. Istniejący portfel firm energetycznych GE, w tym Renewable Energy, Power, Digital i Energy Financial Services, będzie funkcjonował pod nazwą GE Vernova. Z kolei GE Aerospace będzie odpowiadał za działalność lotniczą GE. Wszystkie trzy przewidziane spółki nadal będą korzystać z dziedzictwa i globalnej marki GE, wycenianej na blisko 20 miliardów dolarów*.

Dodatkowo, GE ogłosiło, że po zakończeniu planowanego podziału, akcje GE HealthCare będą notowane na Nasdaq Global Select Market pod symbolem "GEHC". Dzięki notowaniu na Nasdaq, GE HealthCare skorzysta z profilu i dorobku tej giełdy jako rynku dla innowacyjnych, opartych na technologii spółek publicznych, szczególnie w sektorze opieki zdrowotnej.

H. Lawrence Culp, Jr., Prezes i Dyrektor Generalny GE oraz Dyrektor Generalny GE Aerospace,  powiedział: „Ten dzień stanowi kamień milowy w planie przekształcenia GE w trzy niezależne, skoncentrowane na swoich sektorach firmy. Wykorzystanie globalnej marki GE o wielomiliardowej wartości daje nam przewagę konkurencyjną na naszych rynkach docelowych, pozwalając tym firmom odnosić sukcesy w przyszłości. Zbudowane na bazie koncepcji lean i innowacyjności, marki te będą kontynuowały naszą misję tworzenia prawidłowo funkcjonującego świata i zapewnią naszym klientom jakość i przewagi biznesowe, które już znają i cenią w GE".

GE zamierza przeprowadzić nieopodatkowane wydzielenie GE HealthCare na początku 2023 r., tworząc niezależną firmę napędzającą innowacje w dziedzinie medycyny precyzyjnej, przyczyniające się do poprawy efektów leczenia pacjentów i pozwalające odpowiadać na wyzwania kliniczne oraz dotyczące chorych w stanie krytycznym. Bazując na ponad 100-letniej historii, nazwa i monogram GE HealthCare będą służyć jako trwały znak bezpieczeństwa, jakości, zaufania i innowacji. Nowy kolor marki GE HealthCare określono jako „compassion purple” (empatyczny fiolet), aby wyróżnić ją na tle pozostałych spółek oraz odzwierciedlić podejście firmy do opieki, które charakteryzuje empatia i życzliwość. Firma nadal będzie przodować pod względem świadczenia opieki nad świadczeniodawcami i pacjentami, przy ponad czterech milionach instalacji produktów i ponad dwóch miliardach badań pacjentów rocznie.

Na początku 2024 r. GE planuje także przeprowadzić nieopodatkowane wydzielenie GE Vernova. To portfel firm energetycznych GE, które wspólnie ze swoimi klientami dostarczają jedną trzecią światowej energii elektrycznej i koncentrują się na przyspieszeniu drogi do niezawodnej, przystępnej cenowo i zrównoważonej energii. Nowa nazwa spółki to połączenie słowa „ver”, pochodzącego od „verde” i „verdant”, oznaczających zieleń i błękit Ziemi, oraz „nova”, od łacińskiego „novus”, czyli „nowy”, co odzwierciedla początek innowacyjnej ery energii o niższej zawartości dwutlenku węgla, którą GE Vernova pomoże dostarczyć. Te cechy mają również swoje odzwierciedlenie w nowym „wiecznie zielonym” kolorze marki („evergreen”) GE Vernova. Z bazą zainstalowanych ponad 7000 turbin gazowych i urządzeń do wytwarzania energii odnawialnej o łącznej mocy 400 GW, monogram GE Vernova będzie służył jako przypomnienie trwałych zobowiązań firmy do dostarczania jakości, partnerstwa i pomysłowości swoim klientom. 

Po planowanym wydzieleniu, GE skoncentruje się na lotnictwie, a spółka przyjmie nazwę GE Aerospace. Z zainstalowaną bazą 39 400 komercyjnych i 26 200 wojskowych silników lotniczych, firma będzie nadal odgrywać istotną rolę we wspieraniu branży podczas historycznego ożywienia, jednocześnie kształtując przyszłość lotnictwa. Monogram GE, nowa nazwa oraz nowy kolor marki zwany "atmosphere blue" – reprezentujący górne granice atmosfery – podtrzymują silną pozycję marki w sektorze lotniczym, jednocześnie przedstawiając pewną wizję konkurowania i rozwoju w dziedzinie przemysłu lotniczego i obronnego dla przyszłych pokoleń. Po zakończeniu planowanego podziału, GE Aerospace będzie właścicielem znaku towarowego GE i zapewni długoterminowe licencje pozostałym firmom.

Linda Boff, Dyrektor ds. marketingu GE powiedziała: "W ciągu ostatnich sześciu miesięcy zaangażowaliśmy się w dokładny, skoncentrowany na klientach proces, by zrozumieć rzeczywistą wartość marki GE dla naszych planowanych przyszłych spółek. Na podstawie danych i analiz, pochodzących z tysięcy rozmów stało się jasne, że nazwa GE i nasz ponad stuletni monogram stanowią dziedzictwo innowacji, symbol zaufania globalnych klientów, dumę dla naszego zespołu i są magnesem przyciągającym przyszłych liderów. Jesteśmy dumni, że przyszłe spółki będą mogły czerpać z innowacyjnego DNA GE".

Dzięki utworzeniu trzech odrębnych spółek, każda z nich będzie mogła w pełni skupić się na rozwoju we własnej dziedzinie, skorzysta z dostosowanej alokacji kapitału i elastyczności w tworzeniu i egzekwowaniu strategii biznesowej, co przyczyni się do długoterminowego wzrostu**.

* Wg rankingu Interbrand Best Global Brands 2021.

** Plany te mogą być uzależnione od wyniku prawnie usankcjonowanych konsultacji w niektórych częściach świata.

 

Ostrzeżenie nt. stwierdzeń dotyczących przyszłości

Niniejszy dokument zawiera oświadczenia dotyczące przyszłości związane z przyszłymi wydarzeniami, które ze swej natury dotyczą kwestii w różnym stopniu niepewnych. Szczegółowe informacje na temat niepewności, które mogą spowodować, że nasze rzeczywiste przyszłe wyniki będą się istotnie różnić od tych wyrażonych w naszych stwierdzeniach dotyczących przyszłości, można znaleźć na stronie: https://www.ge.com/investor-relations/important-forward-looking-statement-information, a także w naszych dokumentach SEC. Nie zobowiązujemy się do aktualizacji naszych stwierdzeń dotyczących przyszłości. 

O GE:

GE (NYSE:GE) podejmuje wyzwanie budowania prawidłowo funkcjonującego świata. Przez ponad 130 lat GE tworzyło przyszłość przemysłu, a dziś zaangażowany zespół firmy, wiodąca technologia oraz globalny zasięg i możliwości, pomagają światu pracować bezpieczniej, wydajniej i bardziej niezawodnie. Pracownicy GE są zróżnicowani i oddani, działają z najwyższą uczciwością i koncentrują się na wypełnianiu misji GE i zapewnianiu korzyści swoim klientom. Więcej na: www.ge.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grayling Poland
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.