Grupa Modne Zakupy zwiększa sprzedaż w okresie styczeń-luty br. o 14,5 proc. r/r
Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o. (“GMZ”), jeden z liderów polskiego rynku odzieżowego e-commerce notuje wzrost sprzedaży. Właściciel takich marek jak Intymna.pl, czy Primodo.pl odnotował przychody ze sprzedaży w styczniu i w lutym na poziomie 3,8 mln zł co oznacza wzrost o 14,5 procent w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wartość przychodów na koniec 2021 roku wynosi około 21,6 mln zł.
Spółka prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami erotycznymi (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.). Liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. osób. Grupa Modne Zakupy sp. z o.o. wygenerowała w 2020 roku prawie 16,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, a w trzech pierwszych kwartałach 2021 roku ponad 14 mln zł. Wartość przychodów na koniec 2021 roku wynosi około 21,6 mln zł.
-. Bardzo ważna dla naszego rozwoju jest zmiana nawyków konsumentów wynikająca z pandemii. Coraz więcej osób kupuje różnego rodzaju produkty poprzez kanał online, w tym odzież i bieliznę damską. Jako jeden z liderów sprzedaży tego asortymentu w kanale e-commerce stajemy się jednym z beneficjentów tego zjawiska, co widać w naszych wynikach sprzedażowych. Dzięki skutecznym kampaniom marketingowym oraz pozycjonowaniu online regularnie zwiększamy naszą pozycję na rynku, a wzrost sprzedaży powinien być coraz wyższy – komentuje Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes GMZ.
Spółka rozpoczęła działania zmierzające do wejścia na rynek NewConnect poprzez połączenie z notowaną już na tym rynku firmą Infoscan S.A. (w trakcie zmiany nazwy na Grupa Modne Zakupy S.A.). 7 marca br. obie spółki zawarły umowę inwestycyjną, która zawiera szczegóły związane z inwestycją Infoscan w zakup 30 procent udziałów GMZ.CO sp. z o.o. (dalej “GMZ.CO”). Jeszcze w listopadzie 2021 roku obie Spółki podpisały Term Sheet, w którym zawarły wstępne warunki transakcji. Obie spółki zamierzają połączyć się realizując dwa cele inwestycyjne. Pierwszy cel inwestycyjny zostanie osiągnięty po zakupie przez Infoscan 30 procent udziałów w GMZ.CO. Drugi cel dotyczy przejęcia 100 procent udziałów w GMZ.CO, a następnie połączenia obu Spółek.
- Mimo, iż nie jesteśmy jeszcze spółką giełdową już teraz inwestorzy mogą zainwestować we wsparcie naszego biznesu poprzez zakup akcji Spółki Infoscan. Zebrane środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup i objęcie przez Infoscan udziałów GMZ.CO. Pozyskane przez GMZ.CO środki pozwolą nam zrealizować wspólną strategię rozwoju, która zakłada m.in. wprowadzenie nowych brandów oraz istotny wzrost przychodów ze sprzedaży. Zapisów w ramach transzy zaproszeń kierowanych przez Zarząd na akcje Infoscan można dokonywać do 25 marca br. – dodaje Grażyna Piotrowska-Oliwa.
Strategia rozwoju Infoscan i równocześnie Grupy Modne Zakupy na lata 2021-2025 zakłada m.in osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów w Grupie Infoscan na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku, rozwój organiczny oraz konsolidację na rynku e-commerce, w szczególności w kategorii Women, a także zwiększenie dwukrotnie ilości brandów oraz trzykrotnie ilości produktów na serwisie Intymna do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań akcji Spółki na Rynek Główny GPW.
Do 25 marca br. trwają zapisy na akcje serii O spółki Infoscan dla inwestorów wytypowanych przez Zarząd Spółki. W celu zapisania się na akcje należy wysłać wiadomość za pomocą formularza kontaktowego na stronie Domu Maklerskiego INC (https://dminc.pl/kontakt) wpisując w temacie wiadomości “Infoscan”.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.