Komunikaty PR

Grupa Pharmena w trzecim kwartale odnotowuje 14 proc. wzrost przychodów

2022-11-25  |  16:00

Grupa Pharmena wypracowała w trzecim kwartale br. 4,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Narastająco po dziewięciu miesiącach br. Grupa zaraportowała 12,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (+19 proc. rdr.). Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care. Segment Body Care odnotował ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu  w 2021 r. Wysoki poziom sprzedaży po trzech kwartałach przełożył się na 7,5 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr.

- Nasze przychody systematycznie rosną. Mamy już prawie 13 mln zł sprzedaży w tym roku. Wiele wskazuje na to, że będzie to rekordowy rok dla nas. W ostatnim kwartale chcemy podtrzymać trend i dynamikę wzrostu. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

Pharmena po trzech kwartałach br. w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 16 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 10,5 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła ponad trzykrotnie rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 24 proc. rdr.

W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów i w odpowiedzi na najnowsze trendy konsumenckie dedykowane dla poszczególnych segmentów rynku Pharmena w pierwszych trzech kwartałach br. poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów o siedem referencji pod marką dermena® oraz o pięć referencji w nowej linii emolientowej Allerco®Baby - preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia.

Pharmena prowadzi działania marketingowe zmierzające do zwiększenia przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych, prowadząc akcje promocyjno-reklamowe w punktach sprzedaży w ramach współpracy z aptekami, drogeriami oraz za pośrednictwem dystrybutorów farmaceutycznych i drogeryjnych, jak również polegające na intensyfikacji działań w kanale e-commerce. Sukcesywnie rozwija również kanały dystrybucji produktów. Wzrost sprzedaży osiągnięto zarówno w krajowym hurcie, detalu oraz pozostałych kanałach. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska (95 proc. przychodów całkowitych). Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.

 

Wyodrębnienie działalności dermokosmentycznej

22 listopada br. Akcjonariusze Pharmeny na Walnym Zgromadzeniu podjęli decyzję o wyrażeniu zgody na wydzielenie ze Spółki działalności dermokosmetycznej. Dzięki temu Zarząd Pharmeny może rozpocząć proces wyodrębnienia działalności w strukturach.

- Celem wyodrębnienia i przeniesienia działalności dermokosometycznej, jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, jest zwiększenie efektywności i konkurencyjności Grupy w dłuższym horyzoncie czasowym. Docelowo chcemy utworzyć centra kompetencyjne w obszarach działania przypisanych do tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Optymalizacja działań pozwoli nam zwiększyć skalę oraz być bardziej konkurencyjnym producentem na rynku. zakończył Konrad Palka.

Wyodrębniona część dermokosmetyczna wyposażona będzie w składniki materialne i niematerialne przeznaczone do realizacji określonych zadań w obszarze dermokosmetycznym oraz pracowników, co umożliwi jej w pełni samodzielne prowadzenie działalności operacyjnej w zakresie sprzedaży, marketingu oraz produkcji dermokosmetyków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.