Grupa Pharmena w trzecim kwartale odnotowuje 14 proc. wzrost przychodów
Grupa Pharmena wypracowała w trzecim kwartale br. 4,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Narastająco po dziewięciu miesiącach br. Grupa zaraportowała 12,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (+19 proc. rdr.). Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care. Segment Body Care odnotował ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Wysoki poziom sprzedaży po trzech kwartałach przełożył się na 7,5 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr.
- Nasze przychody systematycznie rosną. Mamy już prawie 13 mln zł sprzedaży w tym roku. Wiele wskazuje na to, że będzie to rekordowy rok dla nas. W ostatnim kwartale chcemy podtrzymać trend i dynamikę wzrostu. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.
Pharmena po trzech kwartałach br. w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 16 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 10,5 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła ponad trzykrotnie rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 24 proc. rdr.
W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów i w odpowiedzi na najnowsze trendy konsumenckie dedykowane dla poszczególnych segmentów rynku Pharmena w pierwszych trzech kwartałach br. poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów o siedem referencji pod marką dermena® oraz o pięć referencji w nowej linii emolientowej Allerco®Baby - preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia.
Pharmena prowadzi działania marketingowe zmierzające do zwiększenia przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych, prowadząc akcje promocyjno-reklamowe w punktach sprzedaży w ramach współpracy z aptekami, drogeriami oraz za pośrednictwem dystrybutorów farmaceutycznych i drogeryjnych, jak również polegające na intensyfikacji działań w kanale e-commerce. Sukcesywnie rozwija również kanały dystrybucji produktów. Wzrost sprzedaży osiągnięto zarówno w krajowym hurcie, detalu oraz pozostałych kanałach. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska (95 proc. przychodów całkowitych). Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.
Wyodrębnienie działalności dermokosmentycznej
22 listopada br. Akcjonariusze Pharmeny na Walnym Zgromadzeniu podjęli decyzję o wyrażeniu zgody na wydzielenie ze Spółki działalności dermokosmetycznej. Dzięki temu Zarząd Pharmeny może rozpocząć proces wyodrębnienia działalności w strukturach.
- Celem wyodrębnienia i przeniesienia działalności dermokosometycznej, jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, jest zwiększenie efektywności i konkurencyjności Grupy w dłuższym horyzoncie czasowym. Docelowo chcemy utworzyć centra kompetencyjne w obszarach działania przypisanych do tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Optymalizacja działań pozwoli nam zwiększyć skalę oraz być bardziej konkurencyjnym producentem na rynku. - zakończył Konrad Palka.
Wyodrębniona część dermokosmetyczna wyposażona będzie w składniki materialne i niematerialne przeznaczone do realizacji określonych zadań w obszarze dermokosmetycznym oraz pracowników, co umożliwi jej w pełni samodzielne prowadzenie działalności operacyjnej w zakresie sprzedaży, marketingu oraz produkcji dermokosmetyków.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.