Grupa Pharmena w trzecim kwartale odnotowuje 14 proc. wzrost przychodów
Grupa Pharmena wypracowała w trzecim kwartale br. 4,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Narastająco po dziewięciu miesiącach br. Grupa zaraportowała 12,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (+19 proc. rdr.). Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care. Segment Body Care odnotował ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Wysoki poziom sprzedaży po trzech kwartałach przełożył się na 7,5 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr.
- Nasze przychody systematycznie rosną. Mamy już prawie 13 mln zł sprzedaży w tym roku. Wiele wskazuje na to, że będzie to rekordowy rok dla nas. W ostatnim kwartale chcemy podtrzymać trend i dynamikę wzrostu. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.
Pharmena po trzech kwartałach br. w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 16 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 10,5 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła ponad trzykrotnie rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 24 proc. rdr.
W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów i w odpowiedzi na najnowsze trendy konsumenckie dedykowane dla poszczególnych segmentów rynku Pharmena w pierwszych trzech kwartałach br. poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów o siedem referencji pod marką dermena® oraz o pięć referencji w nowej linii emolientowej Allerco®Baby - preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia.
Pharmena prowadzi działania marketingowe zmierzające do zwiększenia przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych, prowadząc akcje promocyjno-reklamowe w punktach sprzedaży w ramach współpracy z aptekami, drogeriami oraz za pośrednictwem dystrybutorów farmaceutycznych i drogeryjnych, jak również polegające na intensyfikacji działań w kanale e-commerce. Sukcesywnie rozwija również kanały dystrybucji produktów. Wzrost sprzedaży osiągnięto zarówno w krajowym hurcie, detalu oraz pozostałych kanałach. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska (95 proc. przychodów całkowitych). Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.
Wyodrębnienie działalności dermokosmentycznej
22 listopada br. Akcjonariusze Pharmeny na Walnym Zgromadzeniu podjęli decyzję o wyrażeniu zgody na wydzielenie ze Spółki działalności dermokosmetycznej. Dzięki temu Zarząd Pharmeny może rozpocząć proces wyodrębnienia działalności w strukturach.
- Celem wyodrębnienia i przeniesienia działalności dermokosometycznej, jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, jest zwiększenie efektywności i konkurencyjności Grupy w dłuższym horyzoncie czasowym. Docelowo chcemy utworzyć centra kompetencyjne w obszarach działania przypisanych do tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Optymalizacja działań pozwoli nam zwiększyć skalę oraz być bardziej konkurencyjnym producentem na rynku. - zakończył Konrad Palka.
Wyodrębniona część dermokosmetyczna wyposażona będzie w składniki materialne i niematerialne przeznaczone do realizacji określonych zadań w obszarze dermokosmetycznym oraz pracowników, co umożliwi jej w pełni samodzielne prowadzenie działalności operacyjnej w zakresie sprzedaży, marketingu oraz produkcji dermokosmetyków.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.