Komunikaty PR

Grupa Pharmena w trzecim kwartale odnotowuje 14 proc. wzrost przychodów

2022-11-25  |  16:00

Grupa Pharmena wypracowała w trzecim kwartale br. 4,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Narastająco po dziewięciu miesiącach br. Grupa zaraportowała 12,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (+19 proc. rdr.). Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care. Segment Body Care odnotował ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu  w 2021 r. Wysoki poziom sprzedaży po trzech kwartałach przełożył się na 7,5 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr.

- Nasze przychody systematycznie rosną. Mamy już prawie 13 mln zł sprzedaży w tym roku. Wiele wskazuje na to, że będzie to rekordowy rok dla nas. W ostatnim kwartale chcemy podtrzymać trend i dynamikę wzrostu. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

Pharmena po trzech kwartałach br. w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 16 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 10,5 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła ponad trzykrotnie rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 24 proc. rdr.

W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów i w odpowiedzi na najnowsze trendy konsumenckie dedykowane dla poszczególnych segmentów rynku Pharmena w pierwszych trzech kwartałach br. poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów o siedem referencji pod marką dermena® oraz o pięć referencji w nowej linii emolientowej Allerco®Baby - preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia.

Pharmena prowadzi działania marketingowe zmierzające do zwiększenia przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych, prowadząc akcje promocyjno-reklamowe w punktach sprzedaży w ramach współpracy z aptekami, drogeriami oraz za pośrednictwem dystrybutorów farmaceutycznych i drogeryjnych, jak również polegające na intensyfikacji działań w kanale e-commerce. Sukcesywnie rozwija również kanały dystrybucji produktów. Wzrost sprzedaży osiągnięto zarówno w krajowym hurcie, detalu oraz pozostałych kanałach. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska (95 proc. przychodów całkowitych). Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.

 

Wyodrębnienie działalności dermokosmentycznej

22 listopada br. Akcjonariusze Pharmeny na Walnym Zgromadzeniu podjęli decyzję o wyrażeniu zgody na wydzielenie ze Spółki działalności dermokosmetycznej. Dzięki temu Zarząd Pharmeny może rozpocząć proces wyodrębnienia działalności w strukturach.

- Celem wyodrębnienia i przeniesienia działalności dermokosometycznej, jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, jest zwiększenie efektywności i konkurencyjności Grupy w dłuższym horyzoncie czasowym. Docelowo chcemy utworzyć centra kompetencyjne w obszarach działania przypisanych do tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Optymalizacja działań pozwoli nam zwiększyć skalę oraz być bardziej konkurencyjnym producentem na rynku. zakończył Konrad Palka.

Wyodrębniona część dermokosmetyczna wyposażona będzie w składniki materialne i niematerialne przeznaczone do realizacji określonych zadań w obszarze dermokosmetycznym oraz pracowników, co umożliwi jej w pełni samodzielne prowadzenie działalności operacyjnej w zakresie sprzedaży, marketingu oraz produkcji dermokosmetyków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.