Grupa PTWP w czwartym kwartale 2021 r. notuje 113 proc. wzrost zysku netto r/r
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 1,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wypracowała w czwartym kwartale 2021 roku Grupa PTWP. Narastająco, od stycznia do grudnia ub. roku, zysk brutto Grupy wyniósł 9,3 mln zł, a łączne przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 55,1 mln zł. Wydawca internetowych serwisów branżowych konsekwentnie rozwija strukturę wydawniczą Grupy, systematycznie zwiększa wyniki swoich portali oraz tworzy nowe. W listopadzie ub. roku zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu przygotowań do przeniesienia notowań akcji PTWP SA z NewConnect na rynek regulowany.
- Wyniki w drugiej połowie roku 2021 r. pokazują, że obrana przez nas strategia oparta o kierunek digital, przyniosi wymierne efekty. Serwisy, które rozwijamy i umacniamy ich pozycję, notują wzrosty jeśli chodzi o zasięgi i potrafimy to monetyzować. Wróciliśmy też silniejsi w działalności eventowej, a organizacja wydarzeń w trybie hybrydowym oraz wprowadzenie rozwiązań streamingowych, zwiększyły dostępność i atrakcyjność naszych imprez, co z kolei doceniają nasi partnerzy - mówi Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP. - Wciąż widzimy duże możliwości dalszego skalowania naszego biznesu, dlatego stale poszukujemy nowych obszarów, które pozwolą na umocnienie pozycji Grupy PTWP - dodaje.
W czwartym kwartale ub. roku Grupa PTWP wypracowała 1,8 mln zł skonsolidowanego zysku brutto, a przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 17,7 mln zł. W raportowanym okresie EBIDTA osiągnęła poziom 2,4 mln zł. Narastająco, na koniec 2021 r. zysk brutto przekroczył 9,3 mln zł. Osiągnięte wyniki Grupy są wielokrotnie wyższe niż w analogicznym okresie 2020 r. Stan środków pieniężnych na koncie PTWP na koniec grudnia 2021 wzrósł do 27 mln zł.
W listopadzie 2021 r. władze PTWP podjęły decyzję o rozpoczęciu działań zmierzających do przeniesienia notowań firmy w 2022 roku z NewConnect na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Na ten moment Spółka nie planuje przy tej okazji emisji akcji.
Grupa PTWP po zatwierdzeniu raportu rocznego za 2021 r. przeprowadzi program motywacyjny dla kluczowych pracowników. Maksymalna wielkość programu to ok. 5% kapitału zakładowego.
***
Informacje o firmie: Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka Grupy kapitałowej PTWP działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność Grupy. Należąca do Grupy spółka PTWP On-line Sp. o.o. jest wydawcą specjalistycznych portali biznesowych, m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl, pulsHR.pl oraz serwisów internetowych i tytułów prasowych w kategorii przemysł, ochrona zdrowia i rolnictwo. Ponadto Grupa jest właścicielem platform e-commerce z ofertami z branży rolno-spożywczej – Giełda Rolna oraz sprzedaży i wynajmu nieruchomości komercyjnych - Property Stock. Spółka matka koncentruje się na organizacji eventów branżowych i wydawaniu prasy.
Spółka PTWP Event Center zarządza obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach. W 2022 roku PTWP SA planuje przeniesienie notowań na główny rynek GPW w Warszawie.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.