Grupa Selena ze wzrostem przychodów w pierwszym kwartale 2022
Grupa Selena, globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej, podsumowała wyniki finansowe
w pierwszym kwartale 2022 roku. Spółka zanotowała rekordowe przychody, sięgające 421,6 mln zł – to wzrost aż o 20,6% r/r. O 30,5% wzrósł również zysk operacyjny, który wyniósł 25,8 mln zł. Rentowność brutto sprzedaży wyniosła po I kwartale 2022 roku 32,1%, czyli o 2,3 p.p. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.
Bardzo dobre wyniki Grupy Selena zostały wypracowane pomimo negatywnego wpływu agresji Rosji na terytorium Ukrainy. Na rezultaty finansowe złożyły się przychody wypracowane wskutek wprowadzenia aktualizacji cenników w ostatnim kwartale 2021 roku.
– Początek 2022 roku przyniósł nam względny spokój w związku z częściowym ustabilizowaniem cen surowców oraz łańcuchów dostaw. Kiedy już cały świat liczył na dalszą stabilizację, wojna mocno wpłynęła na relacje gospodarcze w Europie i na całym świecie. Grupa Selena nie ogranicza się jedynie do przyglądania się temu, co stanie się w światowej czy europejskiej geopolityce i co za tym idzie – makroekonomii. Mimo stojących przed nami wyzwań kontynuujemy strategię elastycznego reagowania i dostosowywania działań do charakterystyki poszczególnych rynków – komentuje Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.
Kluczowymi rynkami dla Seleny pozostają kraje Unii Europejskiej (ze szczególnym uwzględnieniem Europy Zachodniej). Segment ten wypracował w I kwartale 2022 roku 68% przychodów ze sprzedaży Grupy, co jest powtórzeniem wyniku z I kwartału 2021 roku. Region Ameryki Północnej i Południowej osiągnął 2-procentowy wzrost udziału w przychodach ze sprzedaży Grupy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Segment Europy Wschodniej i Azji zanotował minimalny spadek udziału przychodów ze sprzedaży – z 24% do 22% r/r. Jednocześnie Grupa Selena zawiązała rezerwę w wysokości 6,2 mln zł na potencjalne straty związane z wojną.
– Bardzo dobre wyniki I kwartału 2022 roku są efektem poprawy marżowości produktów. Dużą wagę przykładamy do stałego zwiększania udziału sprzedaży produktów innowacyjnych, o wyższej marży. W skali globalnej Grupie Selena sprzyjało w pierwszych miesiącach tego roku również obniżenie dynamiki zmian cen surowców. Koncentrujemy też swoją uwagę na rynkach Europy Zachodniej i USA, gdzie z powodzeniem przekierowaliśmy naszą podaż z rynków wschodnich – dodał Michalak.
Pierwszy kwartał 2022 roku przyniósł także wzrost kosztów sprzedaży o 18,5% w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, związany z dalszym inwestowaniem w marki Grupy oraz zwyżkującymi kosztami transportu i logistyki. Ewentualne wzrosty cen surowców Grupa planuje równoważyć m.in. poprzez badania nad nowymi recepturami oraz optymalizację receptur istniejących produktów. Grupa Selena od początku działalności stawia na rozwój i opracowywanie innowacyjnych rozwiązań dla budownictwa, które są łatwe w użyciu, przyspieszają prace wykonawców i wspierają działania zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.
W skład Grupy Selena wchodzą obecnie 34 spółki w 19 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech. Portfolio marek Grupy zawiera takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.