Grupa The Dust zakończyła sukcesem rundę inwestycyjną dla spółek zależnych
W dniu 30.03.2022 4Knights S.A. - spółka zależna wrocławskiego producenta gier The Dust S.A. - podpisała umowę inwestycyjną z TIG ASI sp. z o.o. - podmiotem w 100% zależnym od notowanej na NewConnect spółki Erato Energy S.A. Mocą porozumienia TIG ASI stanie się jej znaczącym udziałowcem i dokapitalizuje ją kwotą 771 750 złotych, obejmując 257.250 akcji serii D przy cenie emisyjnej 3 PLN za akcję.
Jak mówią przedstawiciele 4Knights, środki te zostaną przeznaczone między innymi na rozwój unikalnej mechaniki współpracy między graczami, którą z powodzeniem będzie można wprowadzać do gier z różnych gatunków. Pierwszym tytułem, który ma skorzystać z tej mechaniki, będzie Serum tworzone przez Game Island, a w przyszłości kolejne gry grupy The Dust.
- Tryb kooperacji, nad którym pracujemy w głównym założeniu, musi spełniać standardy nowoczesnych produkcji tego typu. Olbrzymia część nowego pokolenia graczy często nie wyobraża sobie zabawy bez trybu multiplayer, a niewiele gier w gatunkach, w których się obracamy i zespołów deweloperskich go oferuje. Jeszcze mniej z nich robi to dobrze – mówi Jakub Wolff, CEO The Dust.
W kontekście prowadzonej rundy inwestycyjnej zarząd 4Knights wprowadził korekty do strategii rozwoju na kolejne lata. Spółka, tak jak wcześniej zapowiadali jej przedstawiciele, skupi się na produkcji gier z wykorzystaniem trybu multiplayer oraz na budowie autorskiego systemu co-op. W porozumieniu z inwestorem planuje również rozwijać swoje kompetencje w produkcjach RTS (grach strategicznych czasu rzeczywistego).
Tego samego dnia wrocławski producent gier z gatunku immersive-survival Game Island S.A. należący do grupy The Dust również podpisał umowę z TIG ASI. Spółka zostanie dokapitalizowana kwotą 300 tys. złotych, przy cenie emisyjnej 7,5 PLN za akcję i wycenie post-money na poziomie ponad 13 mln złotych. Inwestor objął też całość emisji akcji F.
Pozyskane środki posłużą na dalszą realizację strategii Game Island oraz rozwój projektu Serum — gry typu immersive-survival.
- Wsparcie naszego projektu ze strony TIG ASI to kolejny krok do osiągnięcia celów, jakie sobie postawiliśmy. Nasza pierwsza gra Serum już przedpremierowo wzbudza olbrzymie zainteresowanie graczy, a dodatkowe środki pozwolą nam na utrzymanie wysokiego poziomu jej produkcji - powiedział Michał Ojrzyński, CEO Game Island.
O Spółce:
The Dust S.A. jest producentem i wydawcą gier. Spółka poprzez utworzoną w 2020 r. grupę kapitałową intensywnie rozwija produkcję własnych tytułów w ramach linii biznesowych: indie premium, średnio budżetowych survivali, średnio budżetowych symulatorów i gier RTS. Aktualnie The Dust pracuje nad grą Indie Premium osadzoną w świecie „Cyklu Inkwizytorskiego” na motywach twórczości Jacka Piekary I, the Inquisitor.
Spółka zależna Game Island S.A. jest skupiona na produkcji własnych średnio budżetowych gier przeznaczonych na platformy PC i konsole. Wiodącym kierunkiem studia jest tworzenie tytułów z gatunku survival-immersive.
Spółka zależna Two Horizons S.A. specjalizuje się w produkcji własnych średnio budżetowych tytułów z gatunku symulatorów. Platformy docelowe dla jej gier to PC i konsole. Spółka zależna 4Knights S.A. tworzy własne, średnio budżetowe produkcje z gatunku gier akcji z elementami multiplayer, w tym co-op. Tytuły będą przeznaczone na platformy PC i konsole.
The Dust jest wydawcą dla wszystkich tytułów spółek zależnych. Od kwietnia 2018 roku The Dust jest notowana na rynku NewConnect.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.