Hard West 2 napędzi sprzedaż w kolejnych kwartałach!
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ice Code Games z 2,3 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w pierwszym półroczu 2022 r.
Ponad 2,3 mln zł przychodów ze sprzedaży netto odnotował w pierwszym półroczu br. notowany na NewConnect producent gier wideo na PC i konsole – Ice Code Games. Ponadto w drugim kwartale 2022 r. spółka wypracowała 650 tys. zł zysku netto. Warszawski deweloper 4 sierpnia br. zaprezentował pełną wersję gry Hard West 2, która tuż po premierze pojawiła się na szczytach światowych list sprzedażowych na platformach Steam i GOG.
- Pierwsza połowa roku była dla całego zespołu Ice Code Games niezwykle pracowita. Głównie skupiliśmy się na pracach deweloperskich nad grą Hard West 2, które w efekcie doprowadziły do premiery pełnej wersji gry. Cieszy również bardzo duży wzrost zysku netto w drugim kwartale br., a także wysokie poziomy sprzedaży, które w tym momencie przekraczają już 2 mln zł. Liczę także na sukces nowej gry, która powinna napędzić sprzedaż i zwiększyć zyski ze sprzedaży w kolejnych kwartałach - mówi Paweł Wilk, prezes zarządu Ice Code Games.
W drugim kwartale 2022 roku Ice Code Games SA miała prawie 2,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, a w analogicznym okresie ub. r. nie odnotowała przychodów z tytułu sprzedaży. W analizowanym okresie spółka wypracowała zysk netto w wysokości ponad 650 tys. zł., gdzie drugi kwartał ub.r. zakończyła stratą w wysokości ponad 19 tys. zł. Stan gotówki na koncie spółki na koniec czerwca 2022 roku wynosił prawie 1,4 mln zł, co w porównaniu z 2021 r. oznacza wzrost o prawie 1 mln zł. Stan kapitałów własnych spółki na koniec raportowanego okresu to ponad 18,3 mln zł.
- Głównym celem na 2022 rok, który już został osiągnięty, była premiera pełnej wersji Hard West 2. Jestem bardzo zadowolony z efektów pracy zespołu, o czym również świadczą bardzo dobre oceny krytyków i duże zainteresowanie grą tuż po przemierze. Aktualnie pracujemy nad wprowadzeniem dodatkowych usprawnień do naszego nowego tytułu, z pewnością przełożą się na jeszcze większą satysfakcję z gry wśród jej odbiorców - podsumowuje Paweł Wilk, prezes zarządu Ice Code Games. - Zgodnie z naszą strategią, premiera jednej gry jest dla nas startem pełnej produkcji następnego tytułu. Jeszcze w tym roku planujemy rozpocząć pełne prace nad grą o roboczej nazwie „Odyseusz”- dodaje CEO Ice Code Games.
4 sierpnia odbyła się globalna premiera najnowszej gry studia – Hard West 2, która w zaledwie kilka godzin po premierze, znalazła się na pierwszym miejscu listy Current Bestsellers na platformie GOG, a w pierwszy weekend była również liderem w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestseller. Krytycy z serwisu Metacritic ocenili Hard West 2 na 78 proc., a ocena graczy to wysokie 8.4. Większość z ponad 750 recenzji na platformie Steam jest pozytywna (69 proc.). O zainteresowaniu grą świadczy również bardzo wysoki peak graczy, który w weekend po premierze wyniósł ponad 3 tys. osób, a w serwisie Twitch przeszło 25 tys. obserwujących.
***
O spółce:
Ice Code Games SA to notowany na NewConnect w Warszawie producent gier wideo na PC i konsole. Studio specjalizuje się w grach strategicznych i taktycznych. W 2020 roku firma nawiązała strategiczne partnerstwo z Good Shepherd Entertainment – wydawcą należącym do notowanego na londyńskiej giełdzie Devolver Digital. Efektem tej współpracy jest gra Hard West 2, która 4 sierpnia 2022 roku miała swoją premierę na PC.
Celem Ice Code Games jest zdobycie pozycji topowego producenta gier strategicznych, dostępnych na PC i wszystkich najpopularniejszych konsolach.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.