Ice Code Games dołącza na NewConnect
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ice Code Games, producent taktycznych i strategicznych gier wideo na PC i konsole, połączył się z notowaną na rynku NewConnect spółką Avatrix (AVT). W wyniku połączenia Avatrix zmienił nazwę na Ice Code Games. Na czele firmy stanęli Paweł Wilk, który objął funkcję prezesa zarządu i Mateusz Pilski, który został wiceprezesem spółki.
- Pierwsze plany połączenia Ice Code Games z Avatrixem pojawiły się na początku 2020 roku. Proces ten znacząco się przedłużył przez sprawy formalne oraz wolniejszą pracę sądów, w szczególności dlatego, że rozpoczął się na samym początku pandemii. Wspólnie z partnerami z Avatrix doszliśmy do wniosku, że nasze kompetencje idealnie się uzupełniają i tworzą synergię, która jest niezbędna do budowania innowacyjnych projektów na globalną skalę. Jesteśmy przekonani, że silny zespół jaki stworzyliśmy jest zdeterminowany do efektywnej pracy i już niebawem będziemy mogli zaprezentować publicznie nasze nowe projekty - mówi Paweł Wilk, prezes zarządu Ice Code Games.
Działania spółki Avatrix skoncentrowane były wokół innowacyjnych projektów internetowych i mobilnych, w których powstawały wirtualne społeczności. Spółka wydawała także największy polski serwis do dzielenia się zdjęciami – fotosik.pl, oraz uznawany za jednego z liderów w segmencie serwisów kobiecych o modzie i urodzie – styl.fm. Avatrix był także wydawcą gry internetowej przeznaczonej dla nastolatek – FashionStyle.
Ice Code Games jest producentem gier wideo na PC i konsole, który specjalizuje się w grach strategicznych i taktycznych wyróżniających się nowymi i innowacyjnymi mechanikami. W celu wyróżnienia się na tle konkurencyjnych gier, studio stawia na dostarczanie innowacyjnych mechanik gameplayowych prowadzących do unikalnej rozgrywki.
W styczniu 2019 r. zadebiutował Re-Legion – unikalna strategia czasu rzeczywistego z gatunku cyberpunk, która została zaprezentowana na międzynarodowych targach gamescom, PAX South, PAX West oraz PAX East. Zdobyte doświadczenie pozwoliło Ice Code Games w 2020 roku na nawiązanie strategicznego partnerstwa z Good Shepherd Entertainment – wydawcą należącym do notowanego na londyńskiej giełdzie Devolver Digital. W ramach tej współpracy spółka pracuje nad stworzeniem nowej gry, której produkcja aktualnie jest na bardzo zaawansowanym etapie. Wydawca w całości finansuje koszty produkcji oraz marketingu projektu.
- Po połączeniu z Avatrixem, docelowo przyjęliśmy model pracy „na zakładkę”. Gdy jeden projekt przejdzie już w fazę produkcyjną, drugi będzie rozpoczynał fazę koncepcyjną. W momencie wydania gry nasz zespół automatycznie zajmie się projektem, który był do tej pory w początkowej fazie produkcji. Następnie uruchamiana jest faza koncepcyjna kolejnego już projektu - zapowiada Paweł Wilk.
W ramach konkursu realizowanego z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 spółka otrzymała 3,9 mln zł dofinansowania na projekt GameInn o wartości 5,4 mln zł, w ramach którego Ice Code Games opracowuje narzędzie wspierające tworzenie gier poprzez system rekomendacyjny sterowany przez sztuczną inteligencję (AI). System będzie przede wszystkim pomagał w efektywniejszym tworzeniu własnych gier przez spółkę.
Ze względu na szeroki zakres prac, w 2021 roku nastąpił znaczący rozwój zespołu do ok. 50 osób, które swoje doświadczenie zdobywały przy takich projektach jak: Dying Light 2, Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077, Evil West, Shadow Warior, Outriders, Sniper Ghost Warrior 3 czy Chernobylite.
Celem Ice Code Games jest zdobycie pozycji topowego producenta gier strategicznych na rynku, które będą dostępne na PC i wszystkich najpopularniejszych konsolach.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.