Image Power zmierza na giełdę i promuje grę na Kickstarterze
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
Image Power, polski producent gier wideo, którego akcjonariuszem jest PlayWay, prowadzi kampanię na Kickstarterze na rozwój autorskiej gry Yacht Mechanic Simulator 2021. Minimalna kwota, którą firma planuje pozyskać na udoskonalenie projektu, wynosi 10 tys. CAD (dolarów kanadyjskich), czyli około 30 tys. zł. A to nie koniec ambitnych planów Spółki na kolejne miesiące – wśród nich znajduje się między innymi debiut na NewConnect.
Demo Yacht Mechanic Simulator 2021 zabiera graczy do wnętrza stoczni jachtowej. Tam jako wytrawni mechanicy będą remontować i dawać nowe życie starym jachtom. W pełnej wersji gry, w ramach rozwoju biznesu i powiększającej się grupy klientów, gracze będą mogli skupować kolejne łodzie motorowe i poddawać je naprawie, by następnie sprzedawać je z zyskiem. Zlecenia od klientów będą urozmaicone jeśli chodzi o skalę trudności.
Dodatkowo grający wcielą się w rolę projektantów – będą mieć możliwość tworzenia i instalowania elementów wnętrz statków, również z wykorzystaniem materiałów luksusowych.
Za dobrze wykonaną pracę w warsztacie zadowoleni klienci będą skłonni dużo zapłacić, gracze zostaną więc milionerami, zarządzającymi własnym imperium jachtowym.
Tematyka gry nie została wybrana przypadkowo. Na świecie rośnie grono fanów yachtingu, a pandemia COVID-19 jeszcze bardziej rozbudziła apetyty na nowoczesne modele. Kupców nie zniechęcają nawet wyśrubowane stawki. To dziś bardzo atrakcyjna inwestycja – czarter, razem z wszelkimi wydatkami, może przynieść zwrot rzędu 8 – 12 proc. w skali roku. Część inwestorów posiada nawet kilka jachtów motorowych w różnych częściach świata, kumulując zyski. Co ważne, w odróżnieniu od samochodów, jachty niewiele tracą na wartości – po upływie sześciu lat są warte co najmniej 65 – 70 proc. ceny wyjściowej. Pod względem produkcji Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, zaraz po Stanach Zjednoczonych – co trzecia jednostka pływająca na europejskich akwenach pochodzi z krajowych stoczni. Polskie jachty są popularne zwłaszcza wśród zagranicznych klientów, do których trafia ponad 90 proc. rodzimej produkcji. Obroty całej branży w ostatnich latach zaczęły mocno przyspieszać, co potwierdzają dane Eurostatu - w okresie 2014 – 2018 r. uległy podwojeniu, sięgając prawie 400 mln euro.
Pozytywne wieści z rynku, jak i niegasnące zainteresowanie „mechanicznymi” symulatorami w rodzaju Plane Mechanic Simulator czy Tank Mechanic Simulator, przekonały Image Power do wykreowania realistycznej stoczni jachtowej i umożliwienia graczom wcielenia się zarówno w mechanika, jak i kapitana.
Jesteśmy zadowoleni z przebiegu kampanii promocyjnej Yacht Mechanic Simulator 2021 na Kickstarterze. Pozyskane środki przeznaczymy na dokończenie i realizację naszego projektu w najbardziej rozbudowanej wersji. Chcemy wzbogacić rozgrywkę o nowe treści, rozwinąć dodatkowe mechaniki gry, zrobić więcej testów jakościowych oraz dodać kolejne funkcje i bardziej rozbudować modele jachtów. Premierę gry planujemy na połowę roku. To nasza druga produkcja i już teraz prezentuje się naprawdę dobrze. Do zaangażowania się w ten projekt zachęcił nas ogromny sukces serii Car Mechanic Simulator ze stajni PlayWaya. Również wydana pod koniec zeszłego roku debiutancka gra Dieselpunk Wars była dla nas sygnałem, że warto stawiać na gry ambitne technologicznie i fabularnie – powiedział Paweł Graniak, prezes zarządu Image Power S.A.
Prace nad grą trwają od 2020 roku. Tytuł już teraz jest mocno zaawansowany w produkcji – w fazie przygotowań wykonano m.in. większość planowanych modeli jachtów i stocznię. Przekroczenie kolejnych progów umożliwi przygotowanie dodatkowych elementów, o które najczęściej apelują gracze. W grę wchodzi również przeniesienie tytułu na konsole Xbox, PlayStation i dodanie trybu VR. Każdy, kto wesprze zbiórkę, uzyska wczesny dostęp do ekskluzywnej wersji demo Yacht Mechanic Simulator 2021.
W ramach Yacht Mechanic Simulator 2021 gracz będzie mógł:
- wyszukiwać okazje na aukcjach i naprawiać stare jachty z dużym zyskiem
- zarządzać sprawną pracą w stoczni, żeby nie zniecierpliwić klientów
- zostać dekoratorem wnętrz, upiększać jachty setkami elementów dekoracyjnych i dostosować je do własnego stylu
- zostać kapitanem na swoich jachtach i testować je na wodzie
Ostatnie miesiące obfitowały dla Image Power w wiele kluczowych wydarzeń. W listopadzie Spółka pozyskała z emisji akcji 1,6 mln zł. Cena emisyjna wyniosła 30 zł za sztukę i była o 50 proc. wyższa niż przy poprzedniej ofercie. Przy tym kursie wycena Spółki przekroczyła 46 mln zł. W styczniu firma złożyła dokument informacyjny na Giełdzie Papierów Wartościowych, potwierdzając plan debiutu na NewConnect. Image Power liczy, że debiut nastąpi w pierwszym kwartale 2021 roku.
Firma ma duże plany produkcyjne na 2021 rok. Dobrze wygląda budowa wishlisty dla Ambulance Simulator, w której gracz będzie jeździł karetką po mieście, udzielając natychmiastowej pomocy medycznej chorym i rannym. Tytuł jest w zaawansowanej fazie produkcji, a w ciągu dwóch miesięcy pojawi się kolejny gameplay z nowymi fragmentami rozgrywki. W bieżącej produkcji jest także gra Archer, która zamieni gracza w wyśmienitego łucznika, polującego na groźne potwory przy użyciu najróżniejszych strzał. Firma prowadzi również rozmowy ze spółką z grupy PlayWay na temat współpracy przy swojej największej produkcji – Offroad Mechanic Simulator – pozwalającej modyfikować i serwisować wiele klasycznych pojazdów terenowych i przygotować je do trudnych zadań, których żaden normalny samochód nigdy nie mógłby wykonać. Na platformie Steam zadebiutowała strona nowej preprodukcji – Creature Lab. Gracz wciela się tu w genialnego, ale szalonego i zdolnego do wszystkiego naukowca, który przeprowadzi nieprawdopodobne i bezbożne eksperymenty w swoim laboratorium. Już wkrótce, zgodnie z założeniami polityki wydawniczej, Spółka przedstawi kolejne preprodukcje.
Strona kampanii Yacht Mechanic Simulator 2021 na Kickstarterze: https://www.kickstarter.com/projects/playway/yacht-mechanic-simulator-2021
Trailer Yacht Mechanic Simulator 2021: https://youtu.be/QsEd7_ccpXE
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.