Immersion powołuje spółkę zależną Immersion Games
Immersion, jedno z najbardziej doświadczonych studiów VR/AR na świecie, które zrealizowało projekty, m.in. dla Smithsonian Institute, HBO, Museum of Natural History, Coca Cola, czy McDonald’s – powołuje spółkę zależną pod nazwą Immersion Games. Działalność nowego studia obejmuje produkcję gier w wersji VR, AR oraz PC. W drugim kwartale 2021 roku studio planuje debiut na rynku publicznym NewConnect.
Immersion Games w październiku br. zostało wydzielone ze spółki Immersion, która tworzy kompleksowe rozwiązania przy pomocy silników do gier komputerowych, jednocześnie wykorzystując najnowsze technologie takie jak VR czy AR. Nowe, kilkunastoosobowe studio, odpowiada za produkcję gier i aplikacji, wykorzystujących technologię VR, AR oraz projekty dedykowane PC. Gry spółki wyróżnia realistyczna oprawa wizualna, interaktywność oraz silny ładunek emocjonalny. Immersion Games, będzie posiadało dostęp do zasobów spółki matki w obszarze zespołu, know-how czy kluczowych partnerstw wypracowanych w ciągu sześciu lat jej działalności.
- W naszych projektach koncentrujemy się na scenariuszach i mechanice, które dedykowane są stricte VR-owi. Naszą grupą docelową są nowi gracze VR i z myślą o nich projektujemy mechaniki rozgrywki, które są proste do opanowania, ale wraz z pokonywaniem kolejnych etapów stają sie coraz bardziej wymagające. W grach odwołujemy się do rzeczywistych sytuacji, zabieramy graczy w dalekie podróże, umożliwiamy sportową rywalizację i zapewniamy sporą dawkę emocji – mówi Piotr Baczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej Immersion Games.
Spółka chce docelowo produkować trzy tytuły w ciągu roku. Obecnie studio pracuje nad dwiema produkcjami, które będą dostępne na Oculus Quest Store oraz pozostałe platformy VR, m.in. Steam, Oculus Store i Viveport. W dalszej pespektywie Immersion Games chce wydać grę dedykowaną PC. Planowany budżet na jeden tytuł wynosi 0,5 – 1,5 mln. zł.
- Od wielu lat obserwujemy rynek gamingowy – lokalny i globalny. Na bieżąco go analizujemy i wyciągamy wnioski. Posiadamy odpowiednio bogate know-how, aby zająć się produkcją autorskich gier. Ukończyliśmy już pierwszy koncept gry na PC, nad którą pracę, planujemy rozpocząć w ciągu najbliższych miesięcy – mówi Bartosz Rosłoński, Prezes Zarządu Immersion Games.
Spółka matka Immersion Games wydała do tej pory gry takiej jak Ancients AR, Last Mage Standing i Locked in VR oraz demo dwóch tytułów w trybie early access: Extreme Escape oraz Disc Ninja. Pierwsza gra zdobyła wysokie oceny (88%) i wygenerowała ponad milion odsłon filmów nagranych przez użytkowników. Druga – zadebiutuje w pełnej wersji na platformie Oculus Quest w kwietniu 2021. Oprócz tego Immersion wykonała kilkanaście gier VR i AR dla swoich klientów.
Gry Immersion Games powstają na bazie własnych IP spółki, w przyszłości studio chce je realizować we współpracy ze znanymi markami, które obejmują portfolio klientów i partnerów Immersion.
Spółka prowadzi prace nad wejściem na rynek publiczny NewConnect. Debiut planowanyjest w okolicach drugiego kwartału 2021 roku.
Immersion to doświadczone studio o wysokiej renomie na światowym rynku. Współpracuje z podmiotami, m.in. z: Polski, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Francji, Izraela czy Danii. Od 2018 r. głównym rynkiem ekspansji spółki jest USA. Rozwiązania, w których wykorzystano silniki gier komputerowych, mają zastosowanie w wielu branżach, takich jak edukacja, healthcare, automotive, training, gaming czy sport. Do tej pory Immersion zrealizowało projekty, m.in. dla: rządu USA, Coca-Cola, McDonald’s, HBO, T-Mobile, HTC czy HP, jest także partnerem kluczowych producentów sprzętu VR takich jak Oculus czy HTC Vive
Spółka jest autorem aplikacji Apollo’s Moon Shot AR, przygotowanej na zlecenie Smithsonian Institute, przy kurateli NASA w ramach obchodów 50-tej rocznicy lądowania misji Apollo na księżycu. Projekt ten otrzymał nominację do nagród EMMY, WEBBY czy SXSW.
Dla firmy ICON Health and Fitness, największego producenta domowego sprzętu fitness w Stanach i właściciela brandów, takich jak NordicTrack, czy iFit, studio przygotowało serie w pełni interaktywnych gier VR połączonych ze sprzętem fitness. Podczas targów CES w Las Vegas znalazły się one wśród najciekawszych wynalazków wydarzenia.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.