Immersion powołuje spółkę zależną Immersion Games
Immersion, jedno z najbardziej doświadczonych studiów VR/AR na świecie, które zrealizowało projekty, m.in. dla Smithsonian Institute, HBO, Museum of Natural History, Coca Cola, czy McDonald’s – powołuje spółkę zależną pod nazwą Immersion Games. Działalność nowego studia obejmuje produkcję gier w wersji VR, AR oraz PC. W drugim kwartale 2021 roku studio planuje debiut na rynku publicznym NewConnect.
Immersion Games w październiku br. zostało wydzielone ze spółki Immersion, która tworzy kompleksowe rozwiązania przy pomocy silników do gier komputerowych, jednocześnie wykorzystując najnowsze technologie takie jak VR czy AR. Nowe, kilkunastoosobowe studio, odpowiada za produkcję gier i aplikacji, wykorzystujących technologię VR, AR oraz projekty dedykowane PC. Gry spółki wyróżnia realistyczna oprawa wizualna, interaktywność oraz silny ładunek emocjonalny. Immersion Games, będzie posiadało dostęp do zasobów spółki matki w obszarze zespołu, know-how czy kluczowych partnerstw wypracowanych w ciągu sześciu lat jej działalności.
- W naszych projektach koncentrujemy się na scenariuszach i mechanice, które dedykowane są stricte VR-owi. Naszą grupą docelową są nowi gracze VR i z myślą o nich projektujemy mechaniki rozgrywki, które są proste do opanowania, ale wraz z pokonywaniem kolejnych etapów stają sie coraz bardziej wymagające. W grach odwołujemy się do rzeczywistych sytuacji, zabieramy graczy w dalekie podróże, umożliwiamy sportową rywalizację i zapewniamy sporą dawkę emocji – mówi Piotr Baczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej Immersion Games.
Spółka chce docelowo produkować trzy tytuły w ciągu roku. Obecnie studio pracuje nad dwiema produkcjami, które będą dostępne na Oculus Quest Store oraz pozostałe platformy VR, m.in. Steam, Oculus Store i Viveport. W dalszej pespektywie Immersion Games chce wydać grę dedykowaną PC. Planowany budżet na jeden tytuł wynosi 0,5 – 1,5 mln. zł.
- Od wielu lat obserwujemy rynek gamingowy – lokalny i globalny. Na bieżąco go analizujemy i wyciągamy wnioski. Posiadamy odpowiednio bogate know-how, aby zająć się produkcją autorskich gier. Ukończyliśmy już pierwszy koncept gry na PC, nad którą pracę, planujemy rozpocząć w ciągu najbliższych miesięcy – mówi Bartosz Rosłoński, Prezes Zarządu Immersion Games.
Spółka matka Immersion Games wydała do tej pory gry takiej jak Ancients AR, Last Mage Standing i Locked in VR oraz demo dwóch tytułów w trybie early access: Extreme Escape oraz Disc Ninja. Pierwsza gra zdobyła wysokie oceny (88%) i wygenerowała ponad milion odsłon filmów nagranych przez użytkowników. Druga – zadebiutuje w pełnej wersji na platformie Oculus Quest w kwietniu 2021. Oprócz tego Immersion wykonała kilkanaście gier VR i AR dla swoich klientów.
Gry Immersion Games powstają na bazie własnych IP spółki, w przyszłości studio chce je realizować we współpracy ze znanymi markami, które obejmują portfolio klientów i partnerów Immersion.
Spółka prowadzi prace nad wejściem na rynek publiczny NewConnect. Debiut planowanyjest w okolicach drugiego kwartału 2021 roku.
Immersion to doświadczone studio o wysokiej renomie na światowym rynku. Współpracuje z podmiotami, m.in. z: Polski, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Francji, Izraela czy Danii. Od 2018 r. głównym rynkiem ekspansji spółki jest USA. Rozwiązania, w których wykorzystano silniki gier komputerowych, mają zastosowanie w wielu branżach, takich jak edukacja, healthcare, automotive, training, gaming czy sport. Do tej pory Immersion zrealizowało projekty, m.in. dla: rządu USA, Coca-Cola, McDonald’s, HBO, T-Mobile, HTC czy HP, jest także partnerem kluczowych producentów sprzętu VR takich jak Oculus czy HTC Vive
Spółka jest autorem aplikacji Apollo’s Moon Shot AR, przygotowanej na zlecenie Smithsonian Institute, przy kurateli NASA w ramach obchodów 50-tej rocznicy lądowania misji Apollo na księżycu. Projekt ten otrzymał nominację do nagród EMMY, WEBBY czy SXSW.
Dla firmy ICON Health and Fitness, największego producenta domowego sprzętu fitness w Stanach i właściciela brandów, takich jak NordicTrack, czy iFit, studio przygotowało serie w pełni interaktywnych gier VR połączonych ze sprzętem fitness. Podczas targów CES w Las Vegas znalazły się one wśród najciekawszych wynalazków wydarzenia.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.