Incuvo o krok od debiutu na NewConnect
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zatwierdziła Dokument Informacyjny Incuvo i podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji Spółki. W dniu debiutu do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 13 053 735 akcji zwykłych na okaziciela serii A, B i D o wartości nominalnej 0,50 zł każda. Producent gier na urządzenia Virtual Reality czeka na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. W procesie wprowadzenia akcji firmy do obrotu na NewConnect wspierało INC S.A.
- Czekamy na wyznaczenie przez GPW pierwszego dnia notowań akcji naszej spółki. Wszystko wskazuje na to, że debiut na NewConnect nastąpi na początku stycznia. Obecność na rynku publicznym z pewnością przyczyni się do rozwoju naszej spółki i pozwoli na dotarcie do szerokiego grona nowych inwestorów – informuje Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
W procesie upublicznienia spółki Incuvo wspierało INC SA.
- Za nami bardzo pracowity, ale równie owocny czas. Przez ostatnie miesiące intensywnie pracowaliśmy nad ukończeniem portu do VR-owej wersji Blair Witch na zlecenie Bloober Team. Ponadto koncentrujemy się nad adaptacją do świata wirtualnej rzeczywistości gry survivalowej Green Hell – dodaje Andrzej Wychowaniec.
Green Hell VR to symulator przetrwania w unikalnym środowisku lasów deszczowych Amazonii. Zadaniem gracza jest przeżyć w trudnym i nieznanym środowisku. W tym celu musi nauczyć się technik przetrwania oraz zarządzania dostępnymi zasobami. – Prace nad Green Hell idą zgodnie z planem. Produkcję realizujemy ze środków, które pozyskaliśmy od inwestorów w ramach tegorocznej kampanii crowdinvestingowej. W projekcie pełnimy rolę zarówno producenta, jak i wydawcy – komentuje prezes Incuvo.
Spółka aktualnie jest na etapie implementacji ostatnich mechanik w grze. Premiera tytułu w wersji na PC pojawi się w drugiej połowie 2021 r. Wcześniej studio planuje wersję alpha (Q1 2021) oraz beta (Q2 2021).
PC-towa wersja Green Hell autorstwa Creepy Jar zdobyła w 2019 r. prestiżowe nagrody Best Polish Game oraz Best Polish Game Design. W konkursie Digital Dragons nominowany był też inny tytuł, którego VR-ową wersję przygotowało Incuvo. Mowa o Blair Witch, popularnym horrorze od Bloober Team. Akcja rozgrywa się w lesie Black Hills, gdzie bez śladu znika mały chłopiec. Gracz wciela się w byłego policjanta z niełatwą przeszłością, który dołącza do poszukiwań. Zwykłe policyjne śledztwo szybko przeradza się w koszmar, w którym postać musi zmierzyć się z własnymi lękami i wiedźmą z Blair. VR-owa wersja tytułu, dedykowana na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2, zadebiutowała 29 października 2020. Jak podaje wydawca, produkcja gry zwróciła się w ciągu pierwszych 12 godzin.
Incuvo działa na rynku od 2012 roku. Aktualny model biznesowy firmy zakłada produkcję i portowanie gier na sprzęt dedykowany wirtualnej rzeczywistości. Spółka ma w planach produkcję własnych tytułów VR-owych, bazujących na znanych IP, w tym tytułów filmowych.
Szacuje się, że w 2025 roku rynek gier VR wart będzie 42,5 mld USD.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.