Iron VR rozpoczyna przyjmowanie zapisów w ramach drugiej transzy emisji akcji
Dziś ruszają zapisy w formule crowdinvestingu na akcje Iron VR – spółki działającej w obszarze Virtual Reality, której akcjonariuszami są notowane na NewConnect Carbon Studio i Movie Games. W ramach drugiej transzy emisji akcji spółka chce pozyskać 0,75 mln zł. Szczegóły, w tym dokument ofertowy i prezentacja oraz informacje o warunkach składania zapisów, zaprezentowane są na platformie CrowdConnect.pl. Składanie zapisów na akcje i dokonywanie wpłat będzie możliwe od godziny 10:00. Z łącznej kwoty emisji – 2,5 mln zł – Iron VR zebrało już 1,75 mln zł w ramach pierwszej transzy. Większość środków z emisji Iron VR przeznaczy na prace nad autorskimi grami VR, a także adaptację do wirtualnej rzeczywistości tytułów z portfolio Movie Games. Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji spółki jest Dom Maklerski INC S.A. W Q2 2021 spółka chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect.
- W zeszłym tygodniu zakończyliśmy przyjmowanie zapisów w ramach pierwszej rundy emisji akcji, z której pozyskaliśmy 1,75 mln zł. Dziś rozpoczynamy przyjmowanie zapisów w ramach drugiej transzy. Celem tej rundy jest zebranie kwoty 0,75 mln zł – mówi Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR.
W ramach trwającej emisji akcji, Iron VR chce pozyskać od inwestorów łącznie 2,5 mln zł. Większość kwoty, tj. 2 mln zł, spółka przeznaczy na działania związane z produkcją gier w oparciu o IP własne lub zewnętrznych producentów. 0,3 mln zł spółka planuje skierować na rozwój zespołu oraz technologię wykorzystywaną w grach przez nią realizowanych. Pozostałą część kwoty, 0,2 mln zł, spółka przeznaczy na finansowanie bieżącej działalności. Informacje o akcjach Iron VR i warunkach ich nabycia dostępne są na stronie http://crowdconnect.pl. Zapisy na akcje przyjmowane są wyłącznie przez spółkę. Firmą inwestycyjną świadczącą na rzecz spółki usługę oferowania jest Dom Maklerski INC S.A.
Core biznesu Iron VR jest tworzenie mniejszych gier na własnych IP, które będą oparte o zaawansowany koncept rozgrywki VR. Budżety poszczególnych projektów mieszczą się między 100 a 400 tys. zł. Okres produkcji zawiera się w przedziale od trzech do siedmiu miesięcy. – Chcemy, aby nasze autorskie rozgrywki skupiały się wokół jednej mechaniki. Gry będą proste i krótkie. Stosunkowo małe produkcje mogą osiągnąć najwyższe szczyty VR-u – przekonuje Karolina Koszuta. Holy Chick! an Escape Room Game to pierwszy autorski tytuł z portfolio produkcyjnego studia, jaki zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości platform Virtual Reality. Celem produkcji z gatunku Escape Room jest podróż rakietą na Księżyc, podczas której to wyprawy gracz spotka monstrualne kurczaki oraz wpadnie w liczne pułapki.
Spółka także przenosi do wirtualnej rzeczywistości tytuły podmiotów zewnętrznych. Na mocy podpisanej 23 listopada br. umowy, pierwszymi produkcjami na zewnętrznym IP, jakie Iron VR przeniesie do świata Virtual Reality będą: Lust for Darkness i Alaskan Truck Simulator z portfolio Movie Games, jednej z akcjonariuszy Iron VR, która posiada 10 proc. akcji spółki. – Z pewnością nie będą to jedyne wspólne projekty prowadzone ze studiami z Grupy Movie Games. Bazujemy na pozytywnie przyjętych markach, które potencjalnie zapewniają ciekawą rozgrywkę w wirtualnej rzeczywistości – mówi prezes Iron VR.
Alaskan Truck Simulator to tytuł z gatunku symulatorów z elementami survivalu. Fabuła gry toczy się na terenach Alaski. Gra, posiadająca ponad 120 tys. zapisów na TOP Wishlist platformy Steam, została stworzona na licencji Discovery Channel. Za produkcję tytułu odpowiada Road Studio, spółka zależna Movie Games. Lust for Darkness to produkcja typu horror, w której gracz wciela się w postać Jonathana Moona. Postać otrzymuje list od zaginionej żony i tym samym udaje się do posiadłości na odludziu, co budzi w nim strach. Premiera gry zaplanowana jest na przełom Q2/Q3 2021.
W Q2 2021r. Iron VR planuje dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. W tym samym czasie notowane na NewConnect Carbon Studio – twórca serii popularnych gier fantasy The Wizards oraz projektu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall – chce przenieść notowania akcji na główny parkiet GPW w Warszawie.Carbon Studio posiada 43,9 proc. akcji spółki, a jej udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Iron VR wynosi 61 proc.
Rynek VR obecnie jest w fazie dynamicznego wzrostu. Szacunki zakładają 26 mln sprzedanych rocznie sztuk w 2023 r. i osiągnięcie 43 mln sztuk rocznie w 2025 r. Prognozy szacują także 42.5 mld USD wartości rynku gier VR w 2025 roku.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.