Iron VR w ramach emisji akcji pozyskało 2,5 mln zł
Iron VR – spółka zależna Carbon Studio – zakończyła ofertę publiczną akcji, w której pozyskała od inwestorów łącznie 2,5 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na rozwój spółki oraz działania związane z produkcją gier VR w oparciu o własne lub zewnętrzne IP, w tym dwa tytuły od akcjonariusza Iron VR, studia Movie Games. Usługę oferowania akcji Iron VR świadczył Dom Maklerski INC S.A. W pierwszej połowie 2021 Iron VR planuje dołączenie do grona spółek notowanych na rynku NewConnect.
- Z satysfakcją informuję, że wczoraj z sukcesem zakończyliśmy emisję akcji. Z dwóch transz pozyskaliśmy od inwestorów łącznie 2,5 mln zł. Środki przeznaczamy na rozwój spółki oraz finansowanie bieżącej działalności Iron VR – informuje Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR S.A.
Spółka zależna Carbon Studio S.A. w ramach zakończonej emisji akcji pozyskała od inwestorów łącznie 2,5 mln zł. Większość kwoty – 2 mln zł – Iron VR przeznaczy na działania związane z produkcją gier w oparciu o IP własne lub zewnętrznych producentów. 0,3 mln zł z pozyskanej kwoty zostanie przeznaczone na rozwój zespołu oraz technologię wykorzystywaną w grach przez nią realizowanych. Pozostałą część pozyskanej kwoty, 0,2 mln zł, Iron VR przeznaczy na finansowanie bieżącej działalności. Firmą inwestycyjną świadczącą na rzecz spółki usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A.
Strategią Iron VR jest tworzenie mniejszych gier na własnych IP, które będą oparte o zaawansowany koncept rozgrywki Virtual Reality. Studio zakłada produkcję kilku projektów rocznie, przy budżecie ok. 100-300 tys. zł na każdą z gier. Pierwszym autorskim tytułem studia będzie Holy Chick! an Escape Room Game. Głównym celem w rozgrywce jest podróż rakietą na Księżyc. – Nie będzie to klasyczny escape room jaki znamy. Gracz będzie musiał zwiedzać humorystyczny świat i rozwiązywać wiele łamigłówek – komentuje Aleksander Caban, dyrektor kreatywny Iron VR S.A. Tytuł zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo gra pojawi się na większości platform VR-owych. – Do 2022 roku planujemy zbudować portfolio, które da nam zyski zdywersyfikowane z kilku wydanych tytułów. – dodaje Karolina Koszuta.
23 listopada br. studio podpisało umowę z notowanym na NewConnect Movie Games S.A., jednym z akcjonariuszy Iron VR, na przeniesie do świata wirtualnej rzeczywistości dwóch tytułów z portfolio warszawskiego studia: Lust for Darkness oraz Alaskan Truck Simulator.
Lust for Darkness to tytuł z gatunku horror, który ukazał się na platformie Steam w czerwcu 2018 roku. Gracz wciela się w postać Jonathana Moona, który otrzymuje list od zaginionej rok temu żony. Kierując się informacjami zawartymi w wiadomości, mężczyzna udaje się do posiadłości na odludziu. W tym samym czasie w budynku dochodzi do przerażającej ceremonii tajemniczego kultu, podczas której otwierają się bramy do innego świata. Premiera gry zaplanowana jest na przełom Q2/Q3 2021. Za produkcję Alaskan Truck Simulator, symulatora kierowcy ciężarówki przemierzającego Alaskę odpowiada Road Studio S.A., spółka zależna Movie Games. Jako kierowca ciężarówki gracz będzie zmuszony dbać o zapasy żywności, a nawet zastawiać pułapki na mniejsze zwierzęta. Wszystko w świetle zmagań z zaskakującymi, groźnymi wyzwaniami na drogach najmroźniejszego stanu USA. Tytuł znajduje się na TOP Wishlist platformy Steam. Gra została stworzona na licencji Discovery Channel.
W Q2 2021 r. Iron VR planuje debiut na rynku NewConnect. – Będzie to ważny etap w rozwoju naszej spółki. Debiut na NewConnect z jednej strony stworzy kulturę organizacyjną, z drugiej umożliwi nam pozyskanie nowych inwestorów oraz działalność na większą skalę – dodaje prezes zarządu Iron VR.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.