Klabater buduje silne portfolio gier konsolowych i stawia na rozwój tytułów
Ponad 4,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży zanotował w 2022 roku Klabater – notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. W raportowanym okresie spółka konsekwentnie rozwijała dwa główne filary działalności: produkcję oraz wydawnictwo. Wiodący produkt Klabatera – Crossroads Inn – otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Obecna strategia firmy zakłada koncentracje na najsilniejszych markach własnych. Najważniejszym nadchodzącym tytułem będzie sequel wspominanego symulatora tawerny.
- 2022 rok był dla nas bardzo intensywnym okresem. Skupiliśmy się na pracy nad grami własnej produkcji oraz rozwoju działalności wydawniczo-portingowej. W grudniu 2022 roku trafiła do sprzedaży kolejna nasza gra własna Moonshine Inc. i pomimo braku sukcesu, na jaki ciężko pracowaliśmy, był to ważny krok w rozwoju kompetencji Spółki i zespołu deweloperskiego. W minionym roku nasze portfolio gier wydawniczych zostało powiększone o kolejne 7 nowych tytułów, osiągając na dziś rozmiar 33 gier za jakich wprowadzenie na rynek odpowiada Klabater S.A. - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
Za ponad połowę przychodów netto Klabatera odpowiadała sprzedaż tytułów z back katalogu spółki. Przychody zrealizowane na premierach gier w 2022 były wyższe r/d o 18 proc.
W raportowanym okresie Klabater odnotował spadek marży ze sprzedaży, co wpłynęło na stratę na działalności operacyjnej. Wynik znacząco pomniejszyły odpisy kosztów produkcji własnych m.in The Amazing Amrican Circus.
Na dzień 31 grudnia stan środków pieniężnych na rachunku spółki wynosił prawie 1,6 mln zł.
- Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienie stabilnego poziomu dostępności środków pieniężnych. Na bieżąco prowadzimy działania, których celem jest zwiększenie przepływów i zasobów dostępnych dla spółki. Intensywnie pracujemy nad pozyskiwaniem nowych kontraktów wydawniczych i portingowych. Na bieżąco rozmawiamy też z potencjalnymi wydawcami na temat współfinansowania produkcji Crossroads Inn 2 oraz z byłymi i potencjalnie nowymi inwestorami – dodaje Robert Wesołowski.
W 2022 roku wiodący produkt spółki, Crossroads Inn, otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Według danych na koniec grudnia 2022 roku, łączne przychody ze sprzedaży produktów z tej linii, w tym gry, przepustki sezonowej i dodatków, przekroczyły 5 mln. zł. Liczba nabywców samej gry przekroczyła 118 tys. Gra jest dostępna na platformach PC, Xbox oraz Nintendo. Od momentu premiery zysk ze sprzedaży Crossroads Inn osiągnął poziom 3,3 mln zł.
Inna produkcja własna – Heliborne – odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Tylko w ubiegłym roku wszystkie wersje produktu zostały sprzedane w liczbie ponad 16 tys. egzemplarzy. Zysk ze sprzedaży gry za lata 2019-2022 przekroczył 1,6 mln zł.
Poza produkcjami własnymi, w 2022 roku, spółka wprowadziła na rynek siedem nowych tytułów premierowych.
- Chcemy być deweloperem tworzącym gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG znanym ze swoich unikalnych produktów. Pragniemy wyznaczać trendy w branży gier dzięki naszym innowacyjnym produkcjom odnoszącym sukcesy komercyjne. W najbliższych lat będziemy koncentrować się na budowie portfolio gier własnych, które wykorzystują najnowsze technologie i trendy w branży osiągając wyniki klasyfikujące je w top 500 gier Steam. – dodaje Robert Wesołowski.
Spółka planuje także powiększanie zasięgu rynkowego dzięki współpracy z wydawcami i dystrybutorami. Dodatkowo, przyjęta strategia zakłada realizację projektów portingowych o wysokim potencjale sprzedażowym.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.