Klabater buduje silne portfolio gier konsolowych i stawia na rozwój tytułów
Ponad 4,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży zanotował w 2022 roku Klabater – notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. W raportowanym okresie spółka konsekwentnie rozwijała dwa główne filary działalności: produkcję oraz wydawnictwo. Wiodący produkt Klabatera – Crossroads Inn – otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Obecna strategia firmy zakłada koncentracje na najsilniejszych markach własnych. Najważniejszym nadchodzącym tytułem będzie sequel wspominanego symulatora tawerny.
- 2022 rok był dla nas bardzo intensywnym okresem. Skupiliśmy się na pracy nad grami własnej produkcji oraz rozwoju działalności wydawniczo-portingowej. W grudniu 2022 roku trafiła do sprzedaży kolejna nasza gra własna Moonshine Inc. i pomimo braku sukcesu, na jaki ciężko pracowaliśmy, był to ważny krok w rozwoju kompetencji Spółki i zespołu deweloperskiego. W minionym roku nasze portfolio gier wydawniczych zostało powiększone o kolejne 7 nowych tytułów, osiągając na dziś rozmiar 33 gier za jakich wprowadzenie na rynek odpowiada Klabater S.A. - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
Za ponad połowę przychodów netto Klabatera odpowiadała sprzedaż tytułów z back katalogu spółki. Przychody zrealizowane na premierach gier w 2022 były wyższe r/d o 18 proc.
W raportowanym okresie Klabater odnotował spadek marży ze sprzedaży, co wpłynęło na stratę na działalności operacyjnej. Wynik znacząco pomniejszyły odpisy kosztów produkcji własnych m.in The Amazing Amrican Circus.
Na dzień 31 grudnia stan środków pieniężnych na rachunku spółki wynosił prawie 1,6 mln zł.
- Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienie stabilnego poziomu dostępności środków pieniężnych. Na bieżąco prowadzimy działania, których celem jest zwiększenie przepływów i zasobów dostępnych dla spółki. Intensywnie pracujemy nad pozyskiwaniem nowych kontraktów wydawniczych i portingowych. Na bieżąco rozmawiamy też z potencjalnymi wydawcami na temat współfinansowania produkcji Crossroads Inn 2 oraz z byłymi i potencjalnie nowymi inwestorami – dodaje Robert Wesołowski.
W 2022 roku wiodący produkt spółki, Crossroads Inn, otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Według danych na koniec grudnia 2022 roku, łączne przychody ze sprzedaży produktów z tej linii, w tym gry, przepustki sezonowej i dodatków, przekroczyły 5 mln. zł. Liczba nabywców samej gry przekroczyła 118 tys. Gra jest dostępna na platformach PC, Xbox oraz Nintendo. Od momentu premiery zysk ze sprzedaży Crossroads Inn osiągnął poziom 3,3 mln zł.
Inna produkcja własna – Heliborne – odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Tylko w ubiegłym roku wszystkie wersje produktu zostały sprzedane w liczbie ponad 16 tys. egzemplarzy. Zysk ze sprzedaży gry za lata 2019-2022 przekroczył 1,6 mln zł.
Poza produkcjami własnymi, w 2022 roku, spółka wprowadziła na rynek siedem nowych tytułów premierowych.
- Chcemy być deweloperem tworzącym gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG znanym ze swoich unikalnych produktów. Pragniemy wyznaczać trendy w branży gier dzięki naszym innowacyjnym produkcjom odnoszącym sukcesy komercyjne. W najbliższych lat będziemy koncentrować się na budowie portfolio gier własnych, które wykorzystują najnowsze technologie i trendy w branży osiągając wyniki klasyfikujące je w top 500 gier Steam. – dodaje Robert Wesołowski.
Spółka planuje także powiększanie zasięgu rynkowego dzięki współpracy z wydawcami i dystrybutorami. Dodatkowo, przyjęta strategia zakłada realizację projektów portingowych o wysokim potencjale sprzedażowym.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.