Komunikaty PR

Klabater buduje silne portfolio gier konsolowych i stawia na rozwój tytułów

2023-03-21  |  10:00

Ponad 4,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży zanotował w 2022 roku Klabater – notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. W raportowanym okresie spółka konsekwentnie rozwijała dwa główne filary działalności: produkcję oraz wydawnictwo. Wiodący produkt Klabatera – Crossroads Inn – otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Obecna strategia firmy zakłada koncentracje na najsilniejszych markach własnych. Najważniejszym nadchodzącym tytułem będzie sequel wspominanego symulatora tawerny.

- 2022 rok był dla nas bardzo intensywnym okresem. Skupiliśmy się na pracy nad grami własnej produkcji oraz rozwoju działalności wydawniczo-portingowej. W grudniu 2022 roku trafiła do sprzedaży kolejna nasza gra własna Moonshine Inc. i pomimo braku sukcesu, na jaki ciężko pracowaliśmy, był to ważny krok w rozwoju kompetencji Spółki i zespołu deweloperskiego. W minionym roku nasze portfolio gier wydawniczych zostało powiększone o kolejne 7 nowych tytułów, osiągając na dziś rozmiar 33 gier za jakich wprowadzenie na rynek odpowiada Klabater S.A. - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

Za ponad połowę przychodów netto Klabatera odpowiadała sprzedaż tytułów z back katalogu spółki. Przychody zrealizowane na premierach gier w 2022 były wyższe r/d o 18 proc.

W raportowanym okresie Klabater odnotował spadek marży ze sprzedaży, co wpłynęło na stratę na działalności operacyjnej. Wynik znacząco pomniejszyły odpisy kosztów produkcji własnych m.in The Amazing Amrican Circus.

Na dzień 31 grudnia stan środków pieniężnych na rachunku spółki wynosił prawie 1,6 mln zł.

- Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienie stabilnego poziomu dostępności środków pieniężnych. Na bieżąco prowadzimy działania, których celem jest zwiększenie przepływów i zasobów dostępnych dla spółki. Intensywnie pracujemy nad pozyskiwaniem nowych kontraktów wydawniczych i portingowych. Na bieżąco rozmawiamy też z potencjalnymi wydawcami na temat współfinansowania produkcji Crossroads Inn 2 oraz z byłymi i potencjalnie nowymi inwestorami – dodaje Robert Wesołowski.

W 2022 roku wiodący produkt spółki, Crossroads Inn, otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Według danych na koniec grudnia 2022 roku, łączne przychody ze sprzedaży produktów z tej linii, w tym gry, przepustki sezonowej i dodatków, przekroczyły 5 mln. zł. Liczba nabywców samej gry przekroczyła 118 tys. Gra jest dostępna na platformach PC, Xbox oraz Nintendo. Od momentu premiery zysk ze sprzedaży Crossroads Inn osiągnął poziom 3,3 mln zł.

Inna produkcja własna – Heliborne – odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Tylko w ubiegłym roku wszystkie wersje produktu zostały sprzedane w liczbie ponad 16 tys. egzemplarzy. Zysk ze sprzedaży gry za lata 2019-2022 przekroczył 1,6 mln zł.

Poza produkcjami własnymi, w 2022 roku, spółka wprowadziła na rynek siedem nowych tytułów premierowych.

 

- Chcemy być deweloperem tworzącym gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG znanym ze swoich unikalnych produktów. Pragniemy wyznaczać trendy w branży gier dzięki naszym innowacyjnym produkcjom odnoszącym sukcesy komercyjne. W najbliższych lat będziemy koncentrować się na budowie portfolio gier własnych, które wykorzystują najnowsze technologie i trendy w branży osiągając wyniki klasyfikujące je w top 500 gier Steam. – dodaje Robert Wesołowski.

Spółka planuje także powiększanie zasięgu rynkowego dzięki współpracy z wydawcami i dystrybutorami. Dodatkowo, przyjęta strategia zakłada realizację projektów portingowych o wysokim potencjale sprzedażowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.