Klabater pozyskał blisko 230 tys. zł na planszową wersję gry Crossroads Inn!
Crossroads Inn: The Innkeepers' Creed to strategiczna gra planszowa rozgrywana w autorskim świecie fantasy wykreowanym na potrzeby gry wideo Crossroads Inn. Zadaniem graczy jest zarządzanie gospodą, w taki sposób, aby zdobyć uznanie klientów, zyskać bogactwo i w dłuższej perspektywie – zdobyć władzę w królestwie Yorevale.
- Konstrukcja zbiórki na Kickstarterze była dobrze przemyślana i jednocześnie mocno angażująca. Zebraliśmy 260 proc. podstawowej kwoty, dzięki czemu gra zyska wiele ciekawych dodatków oraz ukaże się w dwóch bogatych edycjach. Premierę Crossroads Inn: The Innkeepers' Creed planujemy na 2023 rok– mówi Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.
Gracz będziesz miał do wyboru cztery kategorie wydatków, na które przeznaczy pieniądze – wyposażenie, usługi, pracownicy lub goście specjalni. Każda z opcji przyniesie inne korzyści i wyzwania, które mogą zdecydować o ostatecznym zwycięstwie. Crossroads Inn: The Innkeepers' Creed dedykowana jest graczom w wieku 12+. Szacowny czas rozgrywki wynosi 90-120 min,a w rozgrywce zmierzy się do 4 graczy jednocześnie. Inspiracją planszowej wersji gry jest autorska produkcja Klabatera – Crossroads Inn. Tytuł miał swoją premierę w październiku 2019 r i również został ufundowany w serwisie Kickstarter zbierając 38k eur
Obecnie gra dostępna jest w wersji na PC oraz konsolę Xbox. Trwają pracę nad opracowaniem adaptacji gry na platformę Nintendo Switch. Studio zapowiedziało już także sequel tytułu.
– Pomysł na planszówkę ma złożoną genezę. Po pierwsze rynek planszówkowy to bardzo szybko rosnący segment i kolejny obszar dywersyfikacji naszego portfolio wydawniczego. Po drugie możemy dostarczyć naszym zaangażowanym graczom kolejną przygodę w świecie, który pokochali. Produkując grę planszową wzmacniamy też siłę marki Crossroads Inn, co jest szczególnie ważne w obliczu rozpoczęcia produkcji Crossroads Inn 2. Chcemy podążać za trendami i wymaganiami graczy – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu spółki Klabater. – Zainteresowanie planszówkami widać też w statystykach. W 2021 r. wartość tego rynku przekroczyła 15 mld USD. Kiedy braliśmy udział w wydarzeniach branżowych, takich jak PAX czy Pyrkon, widać było, że planszówki przyciągają dużą rzeszę graczy – dodaje Robert Wesołowski.
Na koniec 2021 r. łączny zysk na sprzedaży Crossroads Inn (gra, przepustka sezonowa oraz dodatki) przekroczył 3 mln zł, a sama gra trafiła do ponad100 tys. nabywców na obu platformach. W 2021 r., ramach drugiego sezonu (Season Pass 2), udostępniono graczom dwa dodatki inspirowane innymi grami z portfolio Spółki, DLC – The Circus oraz DLC- Booze & Liquor, jeszcze w 2022 ukaże się konwersja gry na platformę Nintendo Switch.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.