Klabater szykuje się do targów PGA 2022
Premiera najnowszej gry produkcji własnej Klabatera odbędzie się 1 grudnia br. Spółka przełożyła pierwotną datę udostępnienia gry z uwagi na konieczność wprowadzenia uwag zaproponowanych przez testerów i graczy podczas publicznych i zamkniętych pokazów gry na targach Gamescom i PAX.
– Zdecydowaliśmy się na zmianę daty premiery Moonshine Inc., ponieważ chcemy wydać dopracowany tytuł, zgodny z oczekiwaniami rynku. Dostaliśmy wiele pozytywnych opinii od graczy i testerów, ale także wiele cennych uwag i sugestii na temat tego co moglibyśmy jeszcze dodać do projektu, aby go usprawnić. Warto podkreślić, że Moonshine Inc. jest już na finalnym, grywalnym etapie produkcji. Podczas PGA pokażemy przed premierową wersję tytułu, dzięki czemu uczestnicy imprezy poznają przedsmak tego co czeka ich w pełnej wersji gry – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Widzimy rosnące zainteresowanie Moonshine Inc., obecnie zgromadziliśmy już ponad 36 tys. Zapisów na wishlist, blisko 3,5 tys. obserwujących na Steam, a ponad 35 tys. odsłon zanotował trailer naszej produkcji wyemitowany na kanale IGN! To dobry wynik, a te kilka dodatkowych tygodni przed premierą pozwoli nam jeszcze mocniej rozbudować te liczby. . Na PGA będziemy dostępni w pawilonie 7 na 29-tym stoisku, a specjalnie na targi przygotowaliśmy polską wersję językową naszej gry – dodaje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.
Moonshine.Inc. to gra strategiczna typu tycoon, w której odbiorca rozwija swoją nie do końca legalną destylarnię wysokoprocentowego alkoholu. Gra trafi do sprzedaży 1 grudnia br. Tytuł początkowo będzie dostępny w wersji na PC, a w późniejszym okresie trafi również na konsole.
W dniach 14-16 października Klabater weźmie również udział w cyfrowym wydarzeniu poświęconym grom Indie Dreamhack Beyond Indie Showcase, natomiast na 27 października spółka zaplanowała rozpoczęcie playtestów wersji beta gry na platformie Steam.
Podczas Poznań Games Arena, kolejna gra z portfolio Klabatera – zaangażowana i filmowa produkcja przygodowa, Best Month Ever! zostanie pokazana podczas Central & Eastern European Game Awards 2022 (CEEGA). Tytuł uzyskał nominację w prestiżowej kategorii Najlepsza Narracja. To już druga nominacja gry stworzonej wraz z Warsaw Film School Video Game & Film Production Studio. Wcześniej Best Month Ever! zdobyło nagrodę podczas festiwalu Pixel Awards Europe 2022 w kategorii Best Story. Projekt łączy najlepsze cechy filmu i gry opowiadający o skomplikowanym życiu samotnej matki Louise szukającej domu dla swojego 8-letniego syna znalazł się także w gronie nominowanych do nagród Indie Showcase podczas Digital Dragons 2022.
Zespół deweloperski Klabatera pracuje aktualnie nad grą Crossroads Inn 2. Na koniec 2021 roku łączny zysk ze sprzedaży pierwszej części projektu (gra, przepustka sezonowa oraz dodatki) przekroczył 3 mln zł, a sama gra trafiła do ponad 100 tys. nabywców na platformach PC i Xbox. W szczytowym momencie w grę grało jednocześnie 1,5 tys. Osób. W ostatnich dniach września rodzina marki Crossroads Inn wzbogaciła się o nową edycję, tym razem na przenośną konsolę Nintendo Switch.
Spółka na bieżąco rozwija swój katalog produkcji posiada już cztery marki własne: The Amazing American Circus, Heliborne, Crossroads Inn oraz Moonshine Inc. W fazie koncepcji pozostaje jeszcze kontynuacja gry Heliborne – drugiego hitu sprzedażowego spółki oraz kolejne gry portingowe i wydawnicze.
Do końca br. Klabater wyda jeszcze 4 gry, m.in: taktyczną retro grę - Kaiju Wars (PS4, Xbox One, NS), bestselerowego RTS As Far As The Eye (PS4, Xbox One) oraz wielki hit z PC, karcianą grę RPG Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager (PS4, Xbox) wraz ze wszystkimi dostępnymi na PC dodatkami. Liczący już ponad 20 pozycji back-katalog Spółki rozwija się dynamicznie, a dzięki owocnej współpracy z uznanymi zachodnimi wydawcami takimi jak: Goblinz, Devolver, czy Starni Games w kolejnych okresach można liczyć na jego dalszy wzrost.
W planach wydawniczych spółki na kolejne okresy są m.in. takie gry: Spellcaster University (PS, Xbox), Tincan (PS, Xbox, Oculus VR), Spectre of Communism, oraz Production Line (PS, Xbox i NS).
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.