Klabater wyda dwie gry Starni Games
Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo, podpisał umowę na stworzenie i wydanie adaptacji dwóch gier ukraińskiego studia Starni Games. Chodzi o: Strategic Minds: Spectre of Communism i Strategic Minds: Fight for Freedom w wersjach na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch.
– Właśnie pozyskaliśmy kolejne obiecujące tytuły do naszego portfolio. Na mocy umowy ze Starni Games jesteśmy odpowiedzialni za wydanie gier Strategic Minds: Spectre of Communism i Strategic Minds: Fight for Freedom na platformy konsolowe i ich dystrybucje, bez ograniczeń terytorialnych. Przy sprzedaży będziemy odpowiedzialni też za ustalenie cen i dat premier – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater.
Strategic Mind to seria gier z gatunku RTS osadzonych w czasach II wojny światowej. Projekty oferują dopracowaną mechanikę gier wojennych, rozbudowaną fabułę i nowoczesną grafikę 3D. Gracze mogą rozgrywać historyczne bitwy i prowadzić całe kampanie strategiczne.
Na kwiecień br. zaplanowana jest premiera innej gry z portfolio Klabatera – na platformy PC i konsole – Orbit.industries. W maju zapowiedziano premierę gry Best Month Ever!
– Od 21 kwietnia będziemy obecni na amerykańskich targach PAX w Bostonie, gdzie pokażemy nasze wybrane projekty. Nadchodzące miesiące będą bardzo aktywne w premiery z naszego portfolio. Ich wishlisty wyglądają obiecująco, co było widoczne już w raporcie za 2021 rok – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
Niedawno spółka podpisała także umowy na porting i wydanie trzech gier z katalogu francuskiego wydawcy i producenta Goblinz. Legend of Keepers, Spellcaster University oraz As far as the Eye. Wspomniane gry zostaną przeniesione na platformy Xbox i PlayStation.
B-Act S.A. wypracował w pierwszym kwartale o 40% wyższą sprzedaż
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.