Komunikaty PR

Klabater ze 160 proc. wzrostem przychodów z działalności wydawniczej

2022-08-16  |  15:00
Biuro prasowe

- W wynikach za drugi kwartał br. najbardziej widoczny jest wzrost przychodów z działalności wydawniczej.  Poprawiliśmy wynik względem zeszłego roku o 160 proc. Warto zwrócić uwagę, że w raportowanym okresie, blisko 70 proc. wszystkich przychodów netto Klabatera pochodziło ze sprzedaży gier konsolowych. W tym czasie zanotowaliśmy wzrost ogólnej sprzedaży, w tym sprzedaży gier własnych i gier z wydawnictwa. Niestety wzrostowi obrotów towarzyszył nieznaczny spadek marży o ok. 10 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2021 – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

W pierwszym półroczu br. Klabater wypracował ok. 2,2 mln zł przychodów netto notując wzrost o 6 proc. rdr, z czego blisko 1,4 mln zł (wzrost o 16 proc. rdr) w samym drugim kwartale. Wzrost przychodów w dużej mierze był efektem dobrze nasyconego kalendarza wydawniczego oraz licznych wydarzeń, w których spółka brała aktywny udział.

 

W kwietniu br. do sprzedaży w wersjach na PC, Xbox One, Xbox Series X i Xbox Series XS oraz PlayStation 4 i PlayStation 5 trafiła gra orbit.industries. Jej premiera odbyła się pierwszego dnia targów PAX EAST ’22 w Bostonie w USA. Producentem gry jest niezależne niemieckie studio LAB132. Zawarcie umowy wydawniczej z LAB132 jest dla Klabatera ważnym krokiem w kierunku budowy pozycji konkurencyjnego wydawcy na rosnącym rynku gier niezależnych w Niemczech. LAB123 to także doświadczony partner outsourcingowy specjalizujący się w produkcji i portingu gier z wykorzystaniem technologii Unreal 4 i 5. Obie firmy rozpoczęły pracę nad pierwszymi projektami portingowymi z serii Strategic Minds. Współpraca będzie poszerzana o kolejne produkcje.

Na targach w Bostonie Spółka zaprezentowała autorską produkcję – Moonshie Inc. oraz przygodową grę Best Month Ever! Ta ostatnia zadebiutowała 5-tego maja w wersji na PC oraz platformach konsolowych: Xbox oraz Nintendo Switch. Kilka dni później tytuł trafił także na platformę PlayStation 4. Za produkcję odpowiadał zespół doświadczonych developerów i młodych filmowców związanych z Warszawską Szkołą Filmową pod kierownictwem Macieja Szcześnika (CD Projekt Red, 11Bit).

W czerwcu Klabater wprowadził do sprzedaży na konsolę Xbox kolejny tytuł z portfolio wydawniczego –   grę Strategic Mind: The Pacific. We wcześniejszych okresach Klabater wydał także inne gry z serii Strategic Minds na konsolę Sony, a w kolejnych miesiącach planuje premiery nowości z serii: Fight for Freedom oraz Spectre of Communism.

Także w czerwcu zakończyła się kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter dla planszowej gry Crossroads Inn:The Innkeepers’ Creed będącej rozszerzeniem uniwersum produktów sygnowanych marką własną spółki Crossroads Inn. W ramach kampanii zebrano ok. 230 tys. zł. To dotychczas największa kampania crowdfundingowa, którą przeprowadził Klabater, a zarazem pierwszy krok w niedawno ogłoszonym planie rozwoju wydawnictwa o segment gier  planszowych.

- W drugim kwartale wzięliśmy udział w licznych promocjach i wyprzedażach aktywnie eksploatując posiadany przez siebie katalog gier. Koncentracja na przedłużaniu okresu sprzedażowego to dla nas znaczący element struktury przychodów spółki. Aktywne promowanie posiadanych w portfolio gier przyczynia się do stabilizacji osiąganych wyników. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA. – W raportowanym okresie zawarliśmy również kilka nowych umów wydawniczych – m.in. z francuskim wydawcą i grupą developerską Goblinz, na gry: As Far As The Eye , Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager oraz Spellcaster University na PlayStation i Xbox. Umowa z Goblinz to duży krok w rozszerzeniu własnego portfolio o gry strategiczne i tycoony – dodaje Michał Gembicki.

W ostatnich miesiącach Klabater zawarł także umowę promocyjno-dystrybucyjną z właścicielem platformy Prime Gaming/Amazon Prime. Jej przedmiotem jest włączenie trzech wskazanych gier do usługi Prime Gaming w trzecim oraz w czwartym kwartale br.

Do końca roku Klabater wyda łącznie sześć gier portingowych i kolejne sześć w obszarze produkcyjno-wydawniczym, w tym m.in. kolejną – po Crossroad Inn i The Amazing American Circus, autorską grę – Moonshine Inc.

Data premiery tej ostatniej zostanie ogłoszona podczas Targów Gamescom, tytuł zgromadził już blisko 30 tys. zapisów na wishliscie w serwisie Steam.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.