Klabater ze 160 proc. wzrostem przychodów z działalności wydawniczej
- W wynikach za drugi kwartał br. najbardziej widoczny jest wzrost przychodów z działalności wydawniczej. Poprawiliśmy wynik względem zeszłego roku o 160 proc. Warto zwrócić uwagę, że w raportowanym okresie, blisko 70 proc. wszystkich przychodów netto Klabatera pochodziło ze sprzedaży gier konsolowych. W tym czasie zanotowaliśmy wzrost ogólnej sprzedaży, w tym sprzedaży gier własnych i gier z wydawnictwa. Niestety wzrostowi obrotów towarzyszył nieznaczny spadek marży o ok. 10 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2021 – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
W pierwszym półroczu br. Klabater wypracował ok. 2,2 mln zł przychodów netto notując wzrost o 6 proc. rdr, z czego blisko 1,4 mln zł (wzrost o 16 proc. rdr) w samym drugim kwartale. Wzrost przychodów w dużej mierze był efektem dobrze nasyconego kalendarza wydawniczego oraz licznych wydarzeń, w których spółka brała aktywny udział.
W kwietniu br. do sprzedaży w wersjach na PC, Xbox One, Xbox Series X i Xbox Series XS oraz PlayStation 4 i PlayStation 5 trafiła gra orbit.industries. Jej premiera odbyła się pierwszego dnia targów PAX EAST ’22 w Bostonie w USA. Producentem gry jest niezależne niemieckie studio LAB132. Zawarcie umowy wydawniczej z LAB132 jest dla Klabatera ważnym krokiem w kierunku budowy pozycji konkurencyjnego wydawcy na rosnącym rynku gier niezależnych w Niemczech. LAB123 to także doświadczony partner outsourcingowy specjalizujący się w produkcji i portingu gier z wykorzystaniem technologii Unreal 4 i 5. Obie firmy rozpoczęły pracę nad pierwszymi projektami portingowymi z serii Strategic Minds. Współpraca będzie poszerzana o kolejne produkcje.
Na targach w Bostonie Spółka zaprezentowała autorską produkcję – Moonshie Inc. oraz przygodową grę Best Month Ever! Ta ostatnia zadebiutowała 5-tego maja w wersji na PC oraz platformach konsolowych: Xbox oraz Nintendo Switch. Kilka dni później tytuł trafił także na platformę PlayStation 4. Za produkcję odpowiadał zespół doświadczonych developerów i młodych filmowców związanych z Warszawską Szkołą Filmową pod kierownictwem Macieja Szcześnika (CD Projekt Red, 11Bit).
W czerwcu Klabater wprowadził do sprzedaży na konsolę Xbox kolejny tytuł z portfolio wydawniczego – grę Strategic Mind: The Pacific. We wcześniejszych okresach Klabater wydał także inne gry z serii Strategic Minds na konsolę Sony, a w kolejnych miesiącach planuje premiery nowości z serii: Fight for Freedom oraz Spectre of Communism.
Także w czerwcu zakończyła się kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter dla planszowej gry Crossroads Inn:The Innkeepers’ Creed będącej rozszerzeniem uniwersum produktów sygnowanych marką własną spółki Crossroads Inn. W ramach kampanii zebrano ok. 230 tys. zł. To dotychczas największa kampania crowdfundingowa, którą przeprowadził Klabater, a zarazem pierwszy krok w niedawno ogłoszonym planie rozwoju wydawnictwa o segment gier planszowych.
- W drugim kwartale wzięliśmy udział w licznych promocjach i wyprzedażach aktywnie eksploatując posiadany przez siebie katalog gier. Koncentracja na przedłużaniu okresu sprzedażowego to dla nas znaczący element struktury przychodów spółki. Aktywne promowanie posiadanych w portfolio gier przyczynia się do stabilizacji osiąganych wyników. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA. – W raportowanym okresie zawarliśmy również kilka nowych umów wydawniczych – m.in. z francuskim wydawcą i grupą developerską Goblinz, na gry: As Far As The Eye , Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager oraz Spellcaster University na PlayStation i Xbox. Umowa z Goblinz to duży krok w rozszerzeniu własnego portfolio o gry strategiczne i tycoony – dodaje Michał Gembicki.
W ostatnich miesiącach Klabater zawarł także umowę promocyjno-dystrybucyjną z właścicielem platformy Prime Gaming/Amazon Prime. Jej przedmiotem jest włączenie trzech wskazanych gier do usługi Prime Gaming w trzecim oraz w czwartym kwartale br.
Do końca roku Klabater wyda łącznie sześć gier portingowych i kolejne sześć w obszarze produkcyjno-wydawniczym, w tym m.in. kolejną – po Crossroad Inn i The Amazing American Circus, autorską grę – Moonshine Inc.
Data premiery tej ostatniej zostanie ogłoszona podczas Targów Gamescom, tytuł zgromadził już blisko 30 tys. zapisów na wishliscie w serwisie Steam.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.