Komunikaty PR

Klabater ze 160 proc. wzrostem przychodów z działalności wydawniczej

2022-08-16  |  15:00
Biuro prasowe

- W wynikach za drugi kwartał br. najbardziej widoczny jest wzrost przychodów z działalności wydawniczej.  Poprawiliśmy wynik względem zeszłego roku o 160 proc. Warto zwrócić uwagę, że w raportowanym okresie, blisko 70 proc. wszystkich przychodów netto Klabatera pochodziło ze sprzedaży gier konsolowych. W tym czasie zanotowaliśmy wzrost ogólnej sprzedaży, w tym sprzedaży gier własnych i gier z wydawnictwa. Niestety wzrostowi obrotów towarzyszył nieznaczny spadek marży o ok. 10 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2021 – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

W pierwszym półroczu br. Klabater wypracował ok. 2,2 mln zł przychodów netto notując wzrost o 6 proc. rdr, z czego blisko 1,4 mln zł (wzrost o 16 proc. rdr) w samym drugim kwartale. Wzrost przychodów w dużej mierze był efektem dobrze nasyconego kalendarza wydawniczego oraz licznych wydarzeń, w których spółka brała aktywny udział.

 

W kwietniu br. do sprzedaży w wersjach na PC, Xbox One, Xbox Series X i Xbox Series XS oraz PlayStation 4 i PlayStation 5 trafiła gra orbit.industries. Jej premiera odbyła się pierwszego dnia targów PAX EAST ’22 w Bostonie w USA. Producentem gry jest niezależne niemieckie studio LAB132. Zawarcie umowy wydawniczej z LAB132 jest dla Klabatera ważnym krokiem w kierunku budowy pozycji konkurencyjnego wydawcy na rosnącym rynku gier niezależnych w Niemczech. LAB123 to także doświadczony partner outsourcingowy specjalizujący się w produkcji i portingu gier z wykorzystaniem technologii Unreal 4 i 5. Obie firmy rozpoczęły pracę nad pierwszymi projektami portingowymi z serii Strategic Minds. Współpraca będzie poszerzana o kolejne produkcje.

Na targach w Bostonie Spółka zaprezentowała autorską produkcję – Moonshie Inc. oraz przygodową grę Best Month Ever! Ta ostatnia zadebiutowała 5-tego maja w wersji na PC oraz platformach konsolowych: Xbox oraz Nintendo Switch. Kilka dni później tytuł trafił także na platformę PlayStation 4. Za produkcję odpowiadał zespół doświadczonych developerów i młodych filmowców związanych z Warszawską Szkołą Filmową pod kierownictwem Macieja Szcześnika (CD Projekt Red, 11Bit).

W czerwcu Klabater wprowadził do sprzedaży na konsolę Xbox kolejny tytuł z portfolio wydawniczego –   grę Strategic Mind: The Pacific. We wcześniejszych okresach Klabater wydał także inne gry z serii Strategic Minds na konsolę Sony, a w kolejnych miesiącach planuje premiery nowości z serii: Fight for Freedom oraz Spectre of Communism.

Także w czerwcu zakończyła się kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter dla planszowej gry Crossroads Inn:The Innkeepers’ Creed będącej rozszerzeniem uniwersum produktów sygnowanych marką własną spółki Crossroads Inn. W ramach kampanii zebrano ok. 230 tys. zł. To dotychczas największa kampania crowdfundingowa, którą przeprowadził Klabater, a zarazem pierwszy krok w niedawno ogłoszonym planie rozwoju wydawnictwa o segment gier  planszowych.

- W drugim kwartale wzięliśmy udział w licznych promocjach i wyprzedażach aktywnie eksploatując posiadany przez siebie katalog gier. Koncentracja na przedłużaniu okresu sprzedażowego to dla nas znaczący element struktury przychodów spółki. Aktywne promowanie posiadanych w portfolio gier przyczynia się do stabilizacji osiąganych wyników. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA. – W raportowanym okresie zawarliśmy również kilka nowych umów wydawniczych – m.in. z francuskim wydawcą i grupą developerską Goblinz, na gry: As Far As The Eye , Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager oraz Spellcaster University na PlayStation i Xbox. Umowa z Goblinz to duży krok w rozszerzeniu własnego portfolio o gry strategiczne i tycoony – dodaje Michał Gembicki.

W ostatnich miesiącach Klabater zawarł także umowę promocyjno-dystrybucyjną z właścicielem platformy Prime Gaming/Amazon Prime. Jej przedmiotem jest włączenie trzech wskazanych gier do usługi Prime Gaming w trzecim oraz w czwartym kwartale br.

Do końca roku Klabater wyda łącznie sześć gier portingowych i kolejne sześć w obszarze produkcyjno-wydawniczym, w tym m.in. kolejną – po Crossroad Inn i The Amazing American Circus, autorską grę – Moonshine Inc.

Data premiery tej ostatniej zostanie ogłoszona podczas Targów Gamescom, tytuł zgromadził już blisko 30 tys. zapisów na wishliscie w serwisie Steam.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.