Klabater ze 160 proc. wzrostem przychodów z działalności wydawniczej
- W wynikach za drugi kwartał br. najbardziej widoczny jest wzrost przychodów z działalności wydawniczej. Poprawiliśmy wynik względem zeszłego roku o 160 proc. Warto zwrócić uwagę, że w raportowanym okresie, blisko 70 proc. wszystkich przychodów netto Klabatera pochodziło ze sprzedaży gier konsolowych. W tym czasie zanotowaliśmy wzrost ogólnej sprzedaży, w tym sprzedaży gier własnych i gier z wydawnictwa. Niestety wzrostowi obrotów towarzyszył nieznaczny spadek marży o ok. 10 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2021 – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
W pierwszym półroczu br. Klabater wypracował ok. 2,2 mln zł przychodów netto notując wzrost o 6 proc. rdr, z czego blisko 1,4 mln zł (wzrost o 16 proc. rdr) w samym drugim kwartale. Wzrost przychodów w dużej mierze był efektem dobrze nasyconego kalendarza wydawniczego oraz licznych wydarzeń, w których spółka brała aktywny udział.
W kwietniu br. do sprzedaży w wersjach na PC, Xbox One, Xbox Series X i Xbox Series XS oraz PlayStation 4 i PlayStation 5 trafiła gra orbit.industries. Jej premiera odbyła się pierwszego dnia targów PAX EAST ’22 w Bostonie w USA. Producentem gry jest niezależne niemieckie studio LAB132. Zawarcie umowy wydawniczej z LAB132 jest dla Klabatera ważnym krokiem w kierunku budowy pozycji konkurencyjnego wydawcy na rosnącym rynku gier niezależnych w Niemczech. LAB123 to także doświadczony partner outsourcingowy specjalizujący się w produkcji i portingu gier z wykorzystaniem technologii Unreal 4 i 5. Obie firmy rozpoczęły pracę nad pierwszymi projektami portingowymi z serii Strategic Minds. Współpraca będzie poszerzana o kolejne produkcje.
Na targach w Bostonie Spółka zaprezentowała autorską produkcję – Moonshie Inc. oraz przygodową grę Best Month Ever! Ta ostatnia zadebiutowała 5-tego maja w wersji na PC oraz platformach konsolowych: Xbox oraz Nintendo Switch. Kilka dni później tytuł trafił także na platformę PlayStation 4. Za produkcję odpowiadał zespół doświadczonych developerów i młodych filmowców związanych z Warszawską Szkołą Filmową pod kierownictwem Macieja Szcześnika (CD Projekt Red, 11Bit).
W czerwcu Klabater wprowadził do sprzedaży na konsolę Xbox kolejny tytuł z portfolio wydawniczego – grę Strategic Mind: The Pacific. We wcześniejszych okresach Klabater wydał także inne gry z serii Strategic Minds na konsolę Sony, a w kolejnych miesiącach planuje premiery nowości z serii: Fight for Freedom oraz Spectre of Communism.
Także w czerwcu zakończyła się kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter dla planszowej gry Crossroads Inn:The Innkeepers’ Creed będącej rozszerzeniem uniwersum produktów sygnowanych marką własną spółki Crossroads Inn. W ramach kampanii zebrano ok. 230 tys. zł. To dotychczas największa kampania crowdfundingowa, którą przeprowadził Klabater, a zarazem pierwszy krok w niedawno ogłoszonym planie rozwoju wydawnictwa o segment gier planszowych.
- W drugim kwartale wzięliśmy udział w licznych promocjach i wyprzedażach aktywnie eksploatując posiadany przez siebie katalog gier. Koncentracja na przedłużaniu okresu sprzedażowego to dla nas znaczący element struktury przychodów spółki. Aktywne promowanie posiadanych w portfolio gier przyczynia się do stabilizacji osiąganych wyników. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA. – W raportowanym okresie zawarliśmy również kilka nowych umów wydawniczych – m.in. z francuskim wydawcą i grupą developerską Goblinz, na gry: As Far As The Eye , Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager oraz Spellcaster University na PlayStation i Xbox. Umowa z Goblinz to duży krok w rozszerzeniu własnego portfolio o gry strategiczne i tycoony – dodaje Michał Gembicki.
W ostatnich miesiącach Klabater zawarł także umowę promocyjno-dystrybucyjną z właścicielem platformy Prime Gaming/Amazon Prime. Jej przedmiotem jest włączenie trzech wskazanych gier do usługi Prime Gaming w trzecim oraz w czwartym kwartale br.
Do końca roku Klabater wyda łącznie sześć gier portingowych i kolejne sześć w obszarze produkcyjno-wydawniczym, w tym m.in. kolejną – po Crossroad Inn i The Amazing American Circus, autorską grę – Moonshine Inc.
Data premiery tej ostatniej zostanie ogłoszona podczas Targów Gamescom, tytuł zgromadził już blisko 30 tys. zapisów na wishliscie w serwisie Steam.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.