Miraculum: znaczący wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz EBIDA po III kw

Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum szacuje, że w III kwartale 2022 r. wypracowała 11,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży względem 10,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka odnotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 0,31 mln zł i jest to o 149 proc. więcej niż rok wcześniej. O 52 proc. r/r wzrosła EBITDA – wyniosła ona 0,57 mln zł.
Narastająco, od stycznia do końca września 2022 r. według szacunkowych danych, przychody netto ze sprzedaży wyniosły 32,1 mln, co oznacza wzrost o 36 proc. względem analogicznego okresu 2021 r.
- Wynik osiągnięty po III kwartale 2022 roku to konsekwencja umacniania sprzedaży na rynku polskim, przede wszystkim poprzez nowoczesny kanał, do którego zaliczamy supermarkety, drogerie czy dyskonty, ale przede wszystkim rozwój kanału eksportowego. Przychody z tego tytułu po III kwartale wyniosły niemal 8 mln zł i tym samym przekroczyły te osiągnięte w całym 2021 roku. Jest to potwierdzenie, że przyjęta i realizowana przez spółkę strategia jest słuszna i zamierzamy kontynuować działania związane z pozyskiwaniem nowych kontraktów zagranicznych, między innymi poprzez udział w międzynarodowych imprezach targowych – komentuje Marek Kamola, członek zarządu Miraculum.
Według szacunków, zmniejsza się strata netto, która od stycznia do końca września wyniosła 1 mln zł. W analogicznym okresie 2021 roku było to – 2,4 mln zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.