Komunikaty PR

Movie Games chce dzielić się zyskiem z akcjonariuszami

2022-03-23  |  10:00
Biuro prasowe

Movie Games, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, zamierza pozostać spółką dywidendową i dzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Warszawski wydawca zarekomendował przeznaczenie 2,57 mln zł z zysku netto za 2021 rok na dywidendę, czyli 1 zł na akcję. Pozostałą kwotę w wysokości ponad 10 mln zł deweloper przeznaczy na kapitał zapasowy spółki. W ubiegłym roku Movie Games wypracowało 11,2 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o 26 proc. r/r

Pierwszą dywidendę Movie Games wypłaciło dwa lata temu. Wydawca zamierza pozostać spółką dywidendową, dlatego podzieli się zyskiem z akcjonariuszami także w 2022 roku. W efekcie Zarząd Movie Games zarekomendował przeznaczenie części zysku netto wypracowanego w roku 2021 w kwocie 12 653 tys. zł na wypłatę dywidendy, która po przeliczeniu na jedną akcję spółki wyniesie 1 zł. Pozostała kwota w wysokości 10 080 tys. zł zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy Spółki.

- Cieszymy się, że wypłacimy już drugą w historii Movie Games dywidendę. Zależy nam na dzieleniu się wypracowanym zyskiem z inwestorami, co czyni nas jeszcze bardziej transparentnym podmiotem. Zamierzamy płacić regularnie dywidendy, tak aby pokazywać, że wyniki finansowe generowane przez Movie Games mają swoje potwierdzenie w przepływach pieniężnych i spółka generuje gotówkę - komentuje Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Na rekordowy zysk Movie Games w 2021 roku wpłynęły bardzo udane premiery gier z portfolio wydawniczego Spółki. Deweloper 11 marca 2021 roku wydał grę Lust From Beyond, która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem i ocenami na poziomie 84 proc., a po 72h sprzedaż tytułu wyniosła przeszło 29,000 egzemplarzy wyłącznie przy dystrybucji na platformie Steam.

15 września 2021 roku odbyła się premiera Gas Station Simulator, czyli  tytułu realizowanego przez należącą do grupy kapitałowej spółkę Drago Entertainment. W ciągu 72h pierwszych godzin odnotowano sprzedaż na poziomie 71 tysięcy sztuk uzyskując jednocześnie bardzo pozytywne oceny, które sięgały aż 83 proc. Spółka Movie Games pełniła rolę wydawcy dla symulatora stacji benzynowej.

2021 rok był ważnym, ale przede wszystkim udanym okresem dla Movie Games. Możemy pochwalić się bardzo dobrze przyjętymi przez graczy premierami, dlatego też wypłacimy dywidendę, którą mamy nadzieję, będziemy także wypłacać w kolejnych latach. Jesteśmy optymistycznie nastawieni w kontekście premier w obecnym roku. Widzimy duży potencjał sprzedażowy w wielu naszych tytułach, natomiast najbardziej czekamy na Fire Commander, MythBusters: The Game oraz Winter Survival  – dodaje Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Do najważniejszych premier, które Movie Games zamierza wydać w 2022 możemy zaliczyć takie gry jak: Fire Commander, MythBusters: The Game oraz Winter Survival. Oprócz premier na komputery stacjonarne Movie Games wyda także tytułu na konsole, będą to m.in Drug Dealer Simulator na Nintendo Switch oraz Second Hand: Frankie’s Revenge na Nintendo Switch oraz PlayStation 4. Movie Games zaprezentuje także wersję demonstracyjną gry Alaskan Truck Simulator na Targach E3.

O Movie Games:

Movie Games to wywodzący się z Polski globalny wydawca gier wideo, notowany na NewConnect. Spółka została założona przez fanów gier z doświadczeniem w branżach finansów, gamingu i mediów. Łączy nowe talenty z cenionymi weteranami branży, takimi jak Maciej Miąsik, kluczowy developer gry Wiedźmin; David Jaffe, twórca God of War, oraz Tobiasz Piątkowski, jeden z najsłynniejszych polskich twórców komiksu i art directorów.

Portfolio Movie Games zawiera gry przygodowe (“Lust for Darkness”, “Lust from Beyond”, “Lust from Beyond: M Edition”), symulatory ("Drug Dealer Simulator", “Gas Station Simulator”, “MythBusters” i “Alaskan Truck Simulator”), a także inne gatunki, takie jak strategia czy city builder. W roku 2021 Movie Games, wspólnie ze studiem produkcji, postprodukcji i efektów specjalnych Platige Image, założyło Image Games, studio developerskie indie premium skupiające się na grach role-playing klasy indie AA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.