Movie Games Mobile i Movie Games VR na drodze do projektu z Augmented Robotics
Movie Games Mobile S.A., spółka z grupy kapitałowej Movie Games, wraz z Movie Games VR S.A. informuje o postępach w procesie zmierzającym do rozpoczęcia trójstronnej współpracy z Augmented Robotics w zakresie produkcji gier na styku obszarów mobile, AR i VR.
Movie Games Mobile S.A. to producent i wydawca gier na urządzenia mobilne, którego targetem jest szacowana na 3 mld użytkowników grupa konsumentów z całego świata. Wydawca zamierza rozszerzyć ofertę o produkcję na szybko rosnącym obszarze wykorzystującym technologię VR (rzeczywistość wirtualna) i AR (rzeczywistość rozszerzona). W projektach AR/VR Movie Games Mobile będzie współpracować z Movie Games VR S.A., spółką z Rodziny Movie Games notowaną na NewConnect. Niedawno oba podmioty poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego z Augmented Robotics.
Augmented Robotics to berliński start-up założony przez inżynierów z Uniwersytetu Technicznego w Berlinie, który rozwija swoją wewnętrzną technologię pozwalającą za pomocą kamery telefonu mapować obiekty 3D i przenosić je na ekran smartfona. Dzięki temu gry VR i AR mogą jeszcze dokładniej odwzorowywać otoczenie w którym aktualnie znajduje się gracz, co zwiększa znacząco immersję.
- Cieszę się, mogąc powiedzieć, że z każdym dniem zbliżamy się do finalizacji formalności związanych ze współpracą z Augmented Robotics. Obserwujemy rynek AR od wielu lat i widzimy wyraźnie, że elementy AR i VR to przyszłość mobile. Obieramy ten kierunek w celu umocnienia naszej pozycji wydawcy gier na urządzenia mobilne. Podążać tym tropem zaczynają coraz większe marki, jak np. Marvel. Jako Movie Games Mobile wkraczamy w tę przyszłość wystarczająco wcześnie, by zająć silną pozycję - mówi Mikołaj Janiszewski, prezes zarządu Movie Games Mobile S.A.
- Dzięki współpracy z Augmented Robotics zyskamy dostęp do nowoczesnej i dającej duże możliwości technologii. Obecnie osiągnęliśmy pierwszy kamień milowy w kierunku rozpoczęcia prac projektowych poprzez podpisanie umowy o ramowych warunkach współpracy, Omawiamy już z naszym partnerem koncepcję pierwszych planowanych produkcji. Ich gatunek i mechaniki będą w pełni wykorzystywać unikalne możliwości oferowane przez AR/VR w wydaniu mobilnym. Wkrótce podzielimy się większą ilością szczegółów - komentuje Kamil Mańko, Prezes Zarządu Movie Games VR S.A.
Movie Games Mobile, poza projektami AR i VR, pracuje również nad własnymi produkcjami, a także nad wersjami mobilnymi gier PC, w tym Mr. Prepper i Builders of Egypt.
O Movie Games Mobile:
Spółka wchodząca w skład notowanej na rynku NewConnect Grupy Movie Games. Powołał ją do życia założyciel Movie Games Mateusz Wcześniak jako odpowiedź na potrzebę uzupełnienia portfolio Grupy o kompetencje w zakresie tworzenia gier mobilnych oraz realizacji wersji na platformy mobilne najciekawszych produkcji na PC i konsole wydawanych przez pozostałe podmioty z rodziny MG.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.