Komunikaty PR

Movie Games Mobile S.A. zagospodaruje niszę mobile/AR/VR z Movie Games VR

2022-02-14  |  12:00
Biuro prasowe

Movie Games Mobile S.A. z grupy kapitałowej Movie Games skupi się na wprowadzeniu IP Movie Games i innych wydawców - w tym Drug Dealer Simulator, Builders of Egypt czy Mr. Prepper - na rynek gier mobilnych. Jednocześnie Spółka podpisała umowę o ścisłej współpracy z Movie Games VR S.A. dotyczącą zagospodarowania niszy na styku obszarów mobile, AR oraz VR.

Movie Games Mobile S.A. to spółka założona z myślą o tworzeniu oryginalnych produkcji oraz przenoszeniu wybranych tytułów z katalogu wydawniczego Movie Games na platformy mobilne. Prezes Zarządu Mikołaj Janiszewski przedstawił plany dotyczące strategii rozwoju.

Według nowej strategii spółka położy nacisk na synergię technologii mobile, VR (wirtualna rzeczywistość) oraz AR (rozszerzona rzeczywistość). Jest to odpowiedź na obserwowany rozwój globalnych rynków AR i VR, których to wartość, według prognoz Statista.com, powiększy się z 30,7 mld USD w 2021 r. do 296,9 mld USD w 2024. Jednocześnie rośnie sam rynek mobile. którego wartość według Newzoo wyniosła w 2021 r. 90,7 mln USD.

- Gry mobilne to obecnie największa część rynku gier wideo, z niemal trzema miliardami graczy. Dla porównania: liczba użytkowników konsol to niecały miliard. Jednocześnie widzimy, że twórcy contentu na platformy mobile coraz chętniej korzystają z możliwości AR i VR. Gry wykorzystujące te technologie powstały w ramach takich serii jak Pokemon czy Angry Birds. To jednak mobilne odpowiedniki produkcji AAA, brakuje natomiast tytułów z niższego przedziału budżetowego, i widzimy okazję, aby zapełnić tę niszę dzięki komplementarnej naturze Rodziny Movie Games - mówi Mikołaj Janiszewski, Prezes Movie Games Mobile S.A.

W projektach AR/VR Movie Games Mobile będzie współpracować z Movie Games VR S.A.

- Pierwszym etapem prac było wyodrębnienie rokujących projektów., Obecnie natomiast wchodzą one we wczesną fazę produkcji. Już wkrótce będziemy mogli oficjalnie zapowiedzieć nasze projekty - mówi Kamil Mańko, Prezes Zarządu Movie Games VR S.A.

Jednocześnie Movie Games Mobile będzie kontynuować prace nad wprowadzaniem IP z portfolio wydawniczego Movie Games. Na zaawansowanym etapie znajduje się projekt Drug Dealer SImulator Mobile, zaś na potrzeby kolejnych projektów rozważane są takie marki jak Alaskan Truck Simulator czy American Motorcycle Simulator. Jednocześnie Movie Games Mobile pracuje z innymi liderami rynku nad przeniesieniem ich tytułów na platformy mobilne - m.in. z podmiotami z Grupy PlayWay. Trwa realizacja mobilnych wersji Mr. Prepper i Builders of Egypt. Wszystkie powyższe tytuły nie są konwersjami gier, lecz samodzielnymi produkcjami stworzonymi z myślą o silnych stronach platform mobilnych, wykorzystującymi IP odnoszących sukcesy gier z PC.

Spółka pracuje także nad własnymi produkcjami. Najbliższa premiera to gra arcade z lekkimi elementami RPG, o roboczym tytule “Invaders!”.

 

O Movie Games Mobile

Movie Games Mobile S.A. to spółka wchodząca w skład notowanej na rynku New Connect Grupy Movie Games. Jej założycielem jest prezes i założyciel Movie Games Mateusz Wcześniaka. Powstanie spółki stanowiło odpowiedź na potrzebę uzupełnienia portfolio Grupy Kapitałowej Movie Games o kompetencje w zakresie tworzenia gier mobilnych oraz przenoszenia na platformy mobilne najciekawszych IP z portfolio wydawniczego Movie Games.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.