NanoGroup S.A. pozyskała ponad 3 mln zł na kontynuację prac badawczo-rozwojowych
Public Policy
Frascati 1/28d
00-492 Warszawa
jakub.karasek|publicpolicy.pl| |jakub.karasek|publicpolicy.pl
793 554 487
www.publicpolicy.pl
Ponad 3 miliony złotych – to wartość środków finansowych pozyskanych przez NanoGroup S.A. w wyniku przeprowadzenia subskrypcji akcji zwykłych na okaziciela serii I, zakończonej w piątek 28 października. Jak podkreśla Piotr Mierzejewski, prezes Zarządu NanoGroup S.A., pozyskane w ten sposób finansowanie umożliwi kontynuowanie działalności Spółki i prowadzonych przez nią projektów w najbliższych miesiącach.
Na podstawie uchwały nr 19 walnego zgromadzenia Spółki z dnia 30 czerwca 2022 r., NanoGroup S.A. w październiku 2022 r. przeprowadziła subskrypcję akcji zwykłych na okaziciela serii I. Subskrypcją objętych było 3 349 576 papierów wartościowych, na wszystkie złożono zapisy i wszystkie zostały przydzielone łącznie 13 osobom prawnym bądź fizycznym. W wyniku przeprowadzonej emisji, po uwzględnieniu jej kosztów, NanoGroup pozyskała ponad 3 miliony złotych.
- Celem działań Zarządu w ostatnich miesiącach było pozyskanie kapitału, umożliwiającego Spółce dalsze funkcjonowanie i realizację prowadzonych projektów. Oczywiście zakończona emisja nie oznacza wstrzymania działań mających na celu zapewnienie NanoGroup dodatkowego finansowania. Należy jednak podkreślić, że przeprowadzona subskrypcja na akcje serii I pozwoli nam kontynuować bieżące działania w najbliższych miesiącach. Powinna też uwiarygodnić spółkę w oczach inwestorów, ponieważ została praktycznie w całości objęta przez osoby związane ze spółką. W dalszej perspektywie należy się spodziewać, że ułatwi to pozyskanie kolejnego dofinansowania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów wierzymy, że w trudnych okolicznościach rynkowych to na osobach blisko związanych ze spółką spoczywa ciężar zapewnienia finansowania jej działalności. Doceniamy zaangażowanie członków RN i dotychczasowych akcjonariuszy, którzy własnym kapitałem uwiarygodnili przyjętą przez Zarząd strategię i umożliwili zakończenie emisji z sukcesem. Wśród naszych kolejnych priorytetów jest m.in. intensyfikacja prac badawczo-rozwojowych w ramach kluczowych projektów Grupy Kapitałowej. W długofalowej perspektywie, liczymy na pozyskanie łącznie 12 mln zł, wliczając w to środki z bieżącej emisji – komentuje Piotr Mierzejewski, Prezes Zarządu NanoGroup S.A.
Onkologia i transplantologia na celowniku
Kluczowe projekty, nad którymi obecnie pracują spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej NanoGroup, to prace nad polskim kandydatem na lek onkologiczny PolEpi oraz nad płynem perfuzyjnym pozwalającym na dłuższe przechowywanie narządów przeznaczonych do transplantacji. Jak tłumaczy prof. Tomasz Ciach, Członek Zarządu i kierownik prac naukowych NanoGroup S.A., pozyskane środki finansowe mają niezwykle istotne znaczenie dla kontynuacji działań:
- Rozwijane przez nas własne projekty naukowe wymagają przeprowadzenia szeregu badań, a to oczywiście oznacza, że najbardziej potrzebujemy pieniędzy i czasu. Chyba dla całego sektora biotechnologicznego ostatnie miesiące są szczególnie trudne ze względu na czynniki zewnętrzne. Jeżeli ktoś podejmuje teraz jakieś inwestycje, to zdecydowanie chętniej inwestuje w drony czy armaty niż biotechnologię. A my działamy w sektorze, który potrzebuje znacznie bardziej długofalowego spojrzenia. Chociaż warto zauważyć, że np. opracowywany przez nas płyn pozwalający na dłuższe przechowywanie narządów może znaleźć zastosowanie także w sektorze obronnym – podsumowuje.
Dalsze perspektywy finansowe
Ostatnie miesiące były niezwykle intensywnym czasem pod względem wydarzeń w NanoGroup. Ze względu na trudną sytuację finansową Spółka otrzymała 2 oferty nieodpłatnego zbycia akcji, które zostały złożone przez Tomasza Ciacha oraz przez GPV i Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych. Obie umożliwiają NanoGroup nieodpłatne nabycie, a następnie odsprzedaż akcji własnych w celu pozyskania środków pieniężnych niezbędnych dla prowadzonej działalności gospodarczej, badawczej i rozwojowej. Spółka może skorzystać z nich kolejno do 31 grudnia 2024 r. w przypadku oferty złożonej przez Tomasza Ciacha i do 30 czerwca 2023 r. w ramach oferty GPV i Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Aktywów Niepublicznych.
- Nie da się ukryć, że pod względem finansowym Spółka w ostatnim czasie znalazła się w dość trudnej sytuacji. Bez inwestorów, bez stałego finansowania innowacje w medycynie po prostu nie mogą zaistnieć. Wiem, że pracujemy nad obiecującymi projektami, wiem, że ich rozwój wymaga jeszcze czasu oraz pieniędzy, dlatego, kierując się dobrem Spółki złożyłem ofertę, żeby umożliwić jej dalszą odsprzedaż tych akcji i pozyskanie w ten sposób środków finansowych na prowadzenie dalszej działalności badawczej i rozwojowej – tłumaczył swoją decyzję Tomasz Ciach. Podkreślił przy tym, że pozostaje w zarządzie i dalej zamierza kierować pracami naukowymi grupy. – Nie odkryję Ameryki, mówiąc, że nie jestem biznesmenem, tylko naukowcem. To mnie fascynuje i jest życiową pasją. Chciałem kiedyś być lekarzem – nie zostałem nim, ale wciąż odczuwam potrzebę, żeby w jakiś sposób pomóc pacjentom. Wielu moich znajomych zmarło na raka, dlatego pracę nad lekiem, który może pomóc w walce z nowotworami odczuwam jako swoją powinność – podsumowuje Tomasz Ciach.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.