Neptis S.A. z 14,4 mln zł przychodów netto w trzecim kwartale 2024 r.

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w trzecim kwartale 2024 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży netto na poziomie 14,4 mln zł, które w stosunku do wyniku z ub. r. uległy zwiększeniu o ponad 21 proc. W ujęciu narastającym od początku 2024 r. przychody wyniosły 42,5 mln zł, rosnąc o 9,5 proc. rok do roku. Zysk Spółki netto za trzeci kwartał br. to przeszło 964 tys. zł, a od stycznia do września br. 1,58 mln zł. Ponadto na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln. Poznańska Spółka jeszcze w tym roku planuje przejść z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
- Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem rozpoznawalności nie tylko naszego brandu, ale i samej Spółki Neptis. Nasze obecne wyniki finansowe pokazują, że zmierzamy w dobrą stronę. Widzimy utrzymującą się tendencję wzrostową i jednocześnie cieszy nas wzrost przychodów netto, które w minionym kwartale br. wyniosły 14,4 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 11,9 mln zł. Wynik na sprzedaży przełożył się na prawie 1 mln zł zysku netto. Kontynuujemy realizację strategii budowania ekosystemu produktów, który dostarczy kierowcom niezbędnych dla nich usług. Warto zaznaczyć, że w ramach rozbudowywania funkcji w aplikacji Yanosik właśnie udostępniliśmy w niej nową usługę: opłaty za Autostrady, którą realizujemy przy wykorzystaniu systemu videotollingu. Obecnie usługa dostępna jest dla użytkowników iOS, a w ciągu kilku dni pojawi się też w systemie Android - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.
Spółka Neptis w ostatnim czasie uruchomiła program dla akcjonariuszy, skierowany do inwestorów indywidualnych. Do programu mogą przystąpić akcjonariusze posiadający co najmniej 10 akcji. Inwestorzy otrzymają możliwość uzyskania atrakcyjnych zniżek na flagowe produkty i usługi właściciela marki Yanosik. Pierwsza promocja trwa do końca listopada 2024 r., a obejmuje urządzenie Yanosik GTR z rocznym abonamentem.
Użytkownicy Aplikacji Yanosik pokonują średnio 55,8 mln kilometrów dziennie, a miesięcznie generują ponad 500 tys. zgłoszeń o zdarzeniach na drodze, co dostarcza Neptis wiedzy zarówno o ruchu drogowym, jakości sieci telekomunikacyjnej oraz stylu jazdy i zachowań kierowców. Yanosik to nie tylko bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne, to również dedykowane urządzenia, działające w oparciu o system abonamentowy.
Średnia liczba unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik w trzecim kwartale br. wynosiła ponad 2,4 mln, co w porównaniu r/r oznacza wzrost o 5 proc. Najskuteczniejszy komunikator dla kierowców stanowi nowoczesny system wymiany informacji, informatora o zdarzeniach drogowych, a także przyjaciela kierowcy, którego zadaniem jest wsparcie zmotoryzowanych w każdej potrzebie. Spółka sukcesywnie zwiększa również liczbę użytkowników płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec września br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła blisko 130 tys., czyli o prawie 20 tys. więcej niż przed rokiem.
Właściciel marki Yanosik chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzanie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Rozwój tego obszaru działalności Neptis, aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów.
Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W czwartek głosowanie nad wotum nieufności wobec Komisji Europejskiej. To inicjatywa ponad 70 europosłów, również z Polski
W Parlamencie Europejskim w czwartek 10 lipca odbędzie się głosowanie o wotum nieufności wobec Komisji Europejskiej. Wniosek przygotowała frakcja Europejskich Konserwatystów i Reformatorów, do której należy PiS, i podpisała się pod nim większość jej europosłów, ale także posłowie z Konfederacji. Wniosek jest motywowany m.in. brakiem transparentności KE w procesie zakupu szczepionek przeciw COVID-19. Zarzuty dotyczą też mechanizmu wspólnego finansowania zbrojeń SAFE i to najbardziej oburza europosłów z PO i PSL, którzy podkreślają, że to strategiczny dla bezpieczeństwa kraju i UE program.
Polityka
Zapotrzebowanie na pomoc humanitarną drastycznie rośnie. Jednocześnie są coraz większe problemy z jej finansowaniem

Ponad 10 mld dol. – na taką kwotę UNHCR szacuje budżet potrzebny na zapewnienie ochrony i pomocy dla osób przesiedlonych. Ze względu na trwające konflikty zapotrzebowanie na pomoc humanitarną rośnie, jednak zmniejsza się jej stabilność finansowa. Bardzo istotną rolę odgrywa tutaj sektor przedsiębiorstw i prywatni darczyńcy. Ich znaczenie jest tym istotniejsze, że państwa muszą priorytetyzować swoje wydatki, na czym może cierpieć pomoc humanitarna.
Konsument
GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny

Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.