Paweł Wiśniewski nowym Prezesem Healthnomic S.A.
Paweł Wiśniewski, menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku life science, został nowym Prezesem Healthnomic S.A, zmierzającej na NewConnect firmy z branży medtech będącej właścicielem autorskiej platformy cyfrowej Omnihealth do zdalnej diagnostyki chorób cywilizacyjnych. Będzie odpowiedzialny za sprawne zakończenie prac rozwojowych oraz komercjalizację flagowych projektów Spółki tj. SnoreOff oraz Apnomic GX3, a także wprowadzenie Spółki na rynek NewConnect, co zapowiadane jest na przełom III i IV kwartału br.
Paweł Wiśniewski jest zawodowo związany z rynkiem life science od ponad 11 lat. W swojej dotychczasowej karierze założył oraz rozwijał wiele firm biotechnologicznych i biomedycznych m.in. Instytut Analiz Genetycznych - Inagen, Glia - spółkę zajmującą się rozwojem innowacyjnych terapii przeciwnowotworowych, Next Legend – spółkę łączącą biometrię sportowców z technologią blockchain, na potrzeby zawodowego sportu, a także pełnił funkcję prezesa zarządu w spółce 4Cell Therapies S.A., rozwijającej nowoczesne terapie komórkowe do leczenia nowotworów. Natomiast jako doradca Zarządu Wschodnioeuropejskiego Funduszu Inwestycyjnego poszukiwał i opiniował potencjalne inwestycje w startupy oraz nowe projekty life-science.
- Healthnomic to spółka technologiczna z ogromnym potencjałem odniesienia sukcesu nie tylko w skali polskiej, ale przede wszystkim międzynarodowej. Przed nami decydujące miesiące, podczas których postawiłem sobie za cel komercjalizację dwóch najważniejszych projektów Healthnomic, czyli SnoreOff oraz Apnomic GX3. Do września br. zamierzamy zakończyć procesy związane z opracowaniem finalnych wersji wspomnianych urządzeń oraz dokładnej dokumentacji technicznej pozwalającej wprowadzić je na rynek. W międzyczasie będziemy prowadzić rozmowy z podmiotami specjalizującymi się w produkcji seryjnej oraz potencjalnymi partnerami handlowymi – komentuje Paweł Wiśniewski, Prezes Zarządu Healthnomic S.A.
SnoreOff to urządzenie służące do leczenia chrapania metodą EPAP, wykorzystujące zawór Tesli, stanowiący o innowacyjności naszego rozwiązania. Będzie to urządzenie typowo komercyjne, niecertyfikowane, przeznaczone do sprzedaży masowej. Ponadto, dział R&D Spółki w oparciu o istniejący prototyp, realizuje prace nad stworzeniem certyfikowanego wyrobu medycznego, przeznaczonego do przyczynowego leczenia bezdechu sennego - choroby cywilizacyjnej dotykającej nawet 10% społeczeństwa. Spółka jednocześnie kontynuuje prace nad nowym urządzeniem do diagnozy bezdechu sennego – Apnomic GX3. Niedawno zostały zakończone prace nad prototypem oraz przygotowywane są dokumenty niezbędne do uzyskania niezbędnego certyfikatu CE.
- Oprócz rozwoju biznesu kontynuujemy prace nad wprowadzeniem akcji Spółki na rynek NewConnect. Jesteśmy w stałym kontakcie z Grupą INC, która jest naszym doradcą w tym procesie. Chcemy, aby debiut Spółki zbiegł się w czasie z finalizacją prac nad naszymi kluczowymi projektami, dlatego celujemy z upublicznieniem Healthnomic w przełom III i IV kwartału 2022 roku – informuje Paweł Wiśniewski.
Celem Healthnomic S.A. jest obsługa procesu diagnostyki i leczenia chorób cywilizacyjnych za pomocą inteligentnych rozwiązań telemedycznych opartych na algorytmach sztucznej inteligencji, a także nowoczesnych urządzeń terapeutycznych.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.