Paweł Wiśniewski nowym Prezesem Healthnomic S.A.
Paweł Wiśniewski, menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku life science, został nowym Prezesem Healthnomic S.A, zmierzającej na NewConnect firmy z branży medtech będącej właścicielem autorskiej platformy cyfrowej Omnihealth do zdalnej diagnostyki chorób cywilizacyjnych. Będzie odpowiedzialny za sprawne zakończenie prac rozwojowych oraz komercjalizację flagowych projektów Spółki tj. SnoreOff oraz Apnomic GX3, a także wprowadzenie Spółki na rynek NewConnect, co zapowiadane jest na przełom III i IV kwartału br.
Paweł Wiśniewski jest zawodowo związany z rynkiem life science od ponad 11 lat. W swojej dotychczasowej karierze założył oraz rozwijał wiele firm biotechnologicznych i biomedycznych m.in. Instytut Analiz Genetycznych - Inagen, Glia - spółkę zajmującą się rozwojem innowacyjnych terapii przeciwnowotworowych, Next Legend – spółkę łączącą biometrię sportowców z technologią blockchain, na potrzeby zawodowego sportu, a także pełnił funkcję prezesa zarządu w spółce 4Cell Therapies S.A., rozwijającej nowoczesne terapie komórkowe do leczenia nowotworów. Natomiast jako doradca Zarządu Wschodnioeuropejskiego Funduszu Inwestycyjnego poszukiwał i opiniował potencjalne inwestycje w startupy oraz nowe projekty life-science.
- Healthnomic to spółka technologiczna z ogromnym potencjałem odniesienia sukcesu nie tylko w skali polskiej, ale przede wszystkim międzynarodowej. Przed nami decydujące miesiące, podczas których postawiłem sobie za cel komercjalizację dwóch najważniejszych projektów Healthnomic, czyli SnoreOff oraz Apnomic GX3. Do września br. zamierzamy zakończyć procesy związane z opracowaniem finalnych wersji wspomnianych urządzeń oraz dokładnej dokumentacji technicznej pozwalającej wprowadzić je na rynek. W międzyczasie będziemy prowadzić rozmowy z podmiotami specjalizującymi się w produkcji seryjnej oraz potencjalnymi partnerami handlowymi – komentuje Paweł Wiśniewski, Prezes Zarządu Healthnomic S.A.
SnoreOff to urządzenie służące do leczenia chrapania metodą EPAP, wykorzystujące zawór Tesli, stanowiący o innowacyjności naszego rozwiązania. Będzie to urządzenie typowo komercyjne, niecertyfikowane, przeznaczone do sprzedaży masowej. Ponadto, dział R&D Spółki w oparciu o istniejący prototyp, realizuje prace nad stworzeniem certyfikowanego wyrobu medycznego, przeznaczonego do przyczynowego leczenia bezdechu sennego - choroby cywilizacyjnej dotykającej nawet 10% społeczeństwa. Spółka jednocześnie kontynuuje prace nad nowym urządzeniem do diagnozy bezdechu sennego – Apnomic GX3. Niedawno zostały zakończone prace nad prototypem oraz przygotowywane są dokumenty niezbędne do uzyskania niezbędnego certyfikatu CE.
- Oprócz rozwoju biznesu kontynuujemy prace nad wprowadzeniem akcji Spółki na rynek NewConnect. Jesteśmy w stałym kontakcie z Grupą INC, która jest naszym doradcą w tym procesie. Chcemy, aby debiut Spółki zbiegł się w czasie z finalizacją prac nad naszymi kluczowymi projektami, dlatego celujemy z upublicznieniem Healthnomic w przełom III i IV kwartału 2022 roku – informuje Paweł Wiśniewski.
Celem Healthnomic S.A. jest obsługa procesu diagnostyki i leczenia chorób cywilizacyjnych za pomocą inteligentnych rozwiązań telemedycznych opartych na algorytmach sztucznej inteligencji, a także nowoczesnych urządzeń terapeutycznych.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.