Pharmena z historycznie najlepszym przychodowo drugim kwartałem
Pharmena – notowana na GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety - wypracowała w drugim kwartale br. 4,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi ponad 30 proc. wzrost rdr i jest najlepszym drugim kwartałem pod względem poziomu przychodów w swojej historii. Po pierwszym półroczu br. Spółka zaraportowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi prawie 23 proc. wzrost rdr. Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care.
- Mamy za sobą kolejny rekordowy okres w historii przychodów naszej Spółki, co świadczy o odpowiednio dobranej strategii rozwoju. Istotne wzrosty notujemy m.in. dzięki cross-channel' owej sprzedaży, nasza oferta obecna jest w sklepach stacjonarnych oraz online. Co ważne, to wszystko osiągamy w dosyć mało sprzyjających warunkach tj. wysokiej inflacji oraz małej dostępności opakowań. Pomimo tego jesteśmy na stabilnej ścieżce wzrostowej. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.
Pharmena w pierwszym półroczu br., w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 23 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 6,6 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła o 43 proc. rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 70 proc. rdr.
W samym drugim kwartale 2022 r. Pharmena wprowadziła na rynek nowe linie preparatów i uzupełniła portfolio istniejących linii o nowe produkty. Grupa wprowadziła m.in. nową linię preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia Allerco® Baby. W kwietniu marka Dermena® została uzupełniona o 5 nowych produktów. Spółka rozszerzyła również linię Dermena® SUN PROTECT, która przeznaczona jest do pielęgnacji włosów osłabionych i narażonych na działanie słońca i innych czynników środowiskowych.
Łódzka spółka skutecznie rozwija kanały dystrybucji swoich produktów. Zarówno w krajowym hurcie, detalu, jak i pozostałych kanałach, osiągnęła istotny wzrost sprzedaży. Przychody uzyskiwane poza rodzimym rynkiem utrzymały się na podobnym poziomie. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska. Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.
- Do końca roku planujemy wprowadzić na rynek kilkanaście kolejnych produktów pielęgnacyjnych, co istotnie zwiększy nasze portfolio i konkurencyjność. Prowadzimy również rozmowy dot. wejścia z naszymi produktami na nowe rynki zagraniczne. Wszystkie te działania mają istotnie przełożyć się na wzrost przychodów Pharmeny i osiągnięcie rentowności na poziomie operacyjnym oraz wynik końcowy. - zakończył Konrad Palka.
Bardzo dobra sprzedaż w pierwszym półroczy br. przełożyła się na 4,7 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr. W raportowanym okresie znacznie poprawiła wynik operacyjny, który jest na granicy rentowności. Grupa zaraportowała 0,2 mln zł straty na działalności operacyjnej (vs. 2,1 mln zł straty w pierwszym półroczu 2021 r.). Zmniejszyła istotnie stratę netto w porównaniu do pierwszego półrocza 2021 roku z 2,5 mln zł straty do 0,7 mln zł straty w okresie styczeń-czerwiec 2022 r.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.