Komunikaty PR

Pharmena z historycznie najlepszym przychodowo drugim kwartałem

2022-08-26  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.2 MB )

Pharmena – notowana na GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety - wypracowała w drugim kwartale br. 4,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi ponad 30 proc. wzrost rdr i jest najlepszym drugim kwartałem pod względem poziomu przychodów w swojej historii. Po pierwszym półroczu br. Spółka zaraportowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi prawie 23 proc. wzrost rdr. Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care.

- Mamy za sobą kolejny rekordowy okres w historii przychodów naszej Spółki, co świadczy o odpowiednio dobranej strategii rozwoju. Istotne wzrosty notujemy m.in. dzięki cross-channel' owej sprzedaży, nasza oferta obecna jest w sklepach stacjonarnych oraz online. Co ważne, to wszystko osiągamy w dosyć mało sprzyjających warunkach tj. wysokiej inflacji oraz małej dostępności opakowań. Pomimo tego jesteśmy na stabilnej ścieżce wzrostowej.  - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

Pharmena w pierwszym półroczu br., w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 23 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 6,6 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła o 43 proc. rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 70 proc. rdr.

W samym drugim kwartale 2022 r. Pharmena wprowadziła na rynek nowe linie preparatów i uzupełniła portfolio istniejących linii o nowe produkty. Grupa wprowadziła m.in. nową linię preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia Allerco® Baby. W kwietniu marka Dermena® została uzupełniona o 5 nowych produktów. Spółka rozszerzyła również linię Dermena® SUN PROTECT, która przeznaczona jest do pielęgnacji włosów osłabionych i narażonych na działanie słońca i innych czynników środowiskowych.

Łódzka spółka skutecznie rozwija kanały dystrybucji swoich produktów. Zarówno w krajowym hurcie, detalu, jak i pozostałych kanałach, osiągnęła istotny wzrost sprzedaży. Przychody uzyskiwane poza rodzimym rynkiem utrzymały się na podobnym poziomie. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska. Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.

- Do końca roku planujemy wprowadzić na rynek kilkanaście kolejnych produktów pielęgnacyjnych, co istotnie zwiększy nasze portfolio i konkurencyjność. Prowadzimy również rozmowy dot. wejścia z naszymi produktami na nowe rynki zagraniczne. Wszystkie te działania mają istotnie przełożyć się na wzrost przychodów Pharmeny i osiągnięcie rentowności na poziomie operacyjnym oraz wynik końcowy. - zakończył Konrad Palka.

Bardzo dobra sprzedaż w pierwszym półroczy br. przełożyła się na  4,7 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr. W raportowanym okresie znacznie poprawiła wynik operacyjny, który jest na granicy rentowności.  Grupa zaraportowała 0,2 mln zł straty na działalności operacyjnej (vs. 2,1 mln zł straty w pierwszym półroczu 2021 r.). Zmniejszyła istotnie stratę netto w porównaniu do pierwszego półrocza 2021 roku z 2,5 mln zł straty do 0,7 mln zł straty w okresie styczeń-czerwiec 2022 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.