Komunikaty PR

Pharmena z historycznie najlepszym przychodowo drugim kwartałem

2022-08-26  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.2 MB )

Pharmena – notowana na GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety - wypracowała w drugim kwartale br. 4,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi ponad 30 proc. wzrost rdr i jest najlepszym drugim kwartałem pod względem poziomu przychodów w swojej historii. Po pierwszym półroczu br. Spółka zaraportowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi prawie 23 proc. wzrost rdr. Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care.

- Mamy za sobą kolejny rekordowy okres w historii przychodów naszej Spółki, co świadczy o odpowiednio dobranej strategii rozwoju. Istotne wzrosty notujemy m.in. dzięki cross-channel' owej sprzedaży, nasza oferta obecna jest w sklepach stacjonarnych oraz online. Co ważne, to wszystko osiągamy w dosyć mało sprzyjających warunkach tj. wysokiej inflacji oraz małej dostępności opakowań. Pomimo tego jesteśmy na stabilnej ścieżce wzrostowej.  - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

Pharmena w pierwszym półroczu br., w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 23 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 6,6 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła o 43 proc. rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 70 proc. rdr.

W samym drugim kwartale 2022 r. Pharmena wprowadziła na rynek nowe linie preparatów i uzupełniła portfolio istniejących linii o nowe produkty. Grupa wprowadziła m.in. nową linię preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia Allerco® Baby. W kwietniu marka Dermena® została uzupełniona o 5 nowych produktów. Spółka rozszerzyła również linię Dermena® SUN PROTECT, która przeznaczona jest do pielęgnacji włosów osłabionych i narażonych na działanie słońca i innych czynników środowiskowych.

Łódzka spółka skutecznie rozwija kanały dystrybucji swoich produktów. Zarówno w krajowym hurcie, detalu, jak i pozostałych kanałach, osiągnęła istotny wzrost sprzedaży. Przychody uzyskiwane poza rodzimym rynkiem utrzymały się na podobnym poziomie. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska. Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.

- Do końca roku planujemy wprowadzić na rynek kilkanaście kolejnych produktów pielęgnacyjnych, co istotnie zwiększy nasze portfolio i konkurencyjność. Prowadzimy również rozmowy dot. wejścia z naszymi produktami na nowe rynki zagraniczne. Wszystkie te działania mają istotnie przełożyć się na wzrost przychodów Pharmeny i osiągnięcie rentowności na poziomie operacyjnym oraz wynik końcowy. - zakończył Konrad Palka.

Bardzo dobra sprzedaż w pierwszym półroczy br. przełożyła się na  4,7 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr. W raportowanym okresie znacznie poprawiła wynik operacyjny, który jest na granicy rentowności.  Grupa zaraportowała 0,2 mln zł straty na działalności operacyjnej (vs. 2,1 mln zł straty w pierwszym półroczu 2021 r.). Zmniejszyła istotnie stratę netto w porównaniu do pierwszego półrocza 2021 roku z 2,5 mln zł straty do 0,7 mln zł straty w okresie styczeń-czerwiec 2022 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.