Komunikaty PR

Play2Chill wypracowało w 2021 r. ponad 574 tys.zł przychodów netto ze sprzedaży

2022-02-14  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

Ponad 572 tys. zł przychodów ze sprzedaży netto wypracował w czwartym kwartale ub. roku notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. W analogicznym okresie 2020 roku spółka nie odnotowała przychodów z tytułu sprzedaży. Stan gotówki na koncie Play2Chill na koniec grudnia 2021 roku wynosił prawie 2,2 mln zł.

- Końcówka ubiegłego roku była dla nas wymagająca. Pierwsze dni po listopadowej premierze Motorcycle Mechanic Simulator 2021 na Steam były trudne. Projekt otrzymał już szereg udoskonaleń, a to jeszcze nie koniec. Na luty zaplanowaliśmy paczkę ze sportowymi motocyklami oraz kilka nowych rozwiązań związanych bezpośrednio z rozgrywką. Sprzedaż MMS 2021 utrzymuje się na bardzo równym poziomie. Liczymy, że projekt ten będzie długoterminowo generował przychody dla spółki. Obecna sprzedaż pozwoliła na zwrot około 65 proc. poniesionych kosztów na produkcję gry - informuje Tomasz Róziecki.

W czwartym kwartale ub. roku Play2Chill wypracowało ponad 572 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży. W analizowanym okresie spółka poniosła stratę netto w wysokości 257 tys. zł.  Stan gotówki na koncie Play2Chill, na koniec grudnia 2021 roku, wynosił prawie 2,2 mln zł, co w porównaniu z 2020 rokiem oznacza wzrost o prawie 300 procent.

Motorcycle Mechanic Simulator 2021 to autorska gra z portfolio produkcyjnego Play2Chill, która obecnie notuje bardzo dobre oceny graczy. W ostatnich 30 dniach recenzje graczy na platformie Steam są w 79 proc. pozytywne. W 72 godziny od premiery gra sprzedała się w liczbie 8,5 tys. egzemplarzy. Tytuł trafił wówczas na 24. miejsce w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestsellers. Budżet projektu wyniósł ok. 1,2 mln zł. Współwydawcą tytułu jest PlayWay. Jeszcze w 2022 roku MMS 2021 zadebiutuje na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Za porty na konsole odpowiada Ultimate Games.

W czwartym kwartale 2021 r. warszawskie studio prowadziło development wersji demonstracyjnej gry Aztec Empire. Tytuł zadebiutuje w połowie tego roku. Ponadto zespół pracuje nad portem Bugvasion TD na konsolę Nintendo Switch. Gra ma być dostępna na japońskiej konsoli na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2022. Play2Chill wspierało także produkcje swojej spółki zależnej FrogVille Games – Far North Survival i Castle Manager.

W najbliższych miesiącach Play2Chill będzie pracować nad produkcją wersji demonstracyjnych gry dla fanów motoryzacji, mechaniki samochodowej i sportu - Rally Mechanic Simulator. Tytuł po zaprezentowaniu przez Atomic Jelly pre-produkcji, w krótkim czasie znalazł się w zestawieniu Global Top Wishlists. Budżet projektu to 680 tys. zł.

***

O spółce:

Play2Chill jest polską spółką, której podstawowa działalność obejmuje produkcję gier przeznaczonych na komputery stacjonarne jak również konsole. Obecnie głównym filarem działalności spółki jest produkcja gier
z kategorii indie premium (o budżetach 800.000 zł i wyższych).

Play2Chill ściśle współpracuje z grupą PlayWay, która jest jej największym udziałowcem.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.