Polyslash zwiększa przychody o 30 procent
Polyslash, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował blisko 2,3 mln zł przychodów netto w ubiegłym roku, co stanowi wzrost o 33 proc r/r. W tym okresie Spółka odnotowała wzrost przychodów netto z działalności deweloperskiej i wydawniczej. Dominujący wpływ na wyniki miały udane premiery gier z portfolio studia, takie jak: Mech Mechanic Simulator na PC oraz na konsole Xbox i PlayStation, a także wydanie Alchemist Simulator na Nintendo Switch.
Polyslash podsumował 2021 rok odnotowując blisko 2,3 mln zł przychodów netto, co stanowi wzrost o 33 proc. r/r. Spółka w marcu ubiegłego roku wydała grę Mech Mechanic Simulator na PC, natomiast premiera na konsole Xbox i PlayStation odbyła się w drugiej połowie 2021 roku. Ponadto w ubiegłym roku miała miejsce premiera Alchemist Simulator na Nintendo Switch. Spółka odnotowała również zysk netto na poziomie prawie 276 tys. zł.
- Ubiegły rok był ważnym okresem dla Polyslash. Przede wszystkim możemy pochwalić się bardzo dobrymi premierami gier: Alchemist Simulator w wersji na Nintendo Switch, Mech Mechanic Simulator w wersji na PC oraz Mech Mechanic Simulator w wersji na konsole Xbox One oraz Xbox Series, które miały przeważający wpływ na wyniki Spółki w mijającym roku. Premiera Mech Mechanic Simulator, która odbyła się 25 marca, stanowiła duży wpływ na poziom przychodów ze sprzedaży. Wydarzeniem, którego efekt przerósł nasze oczekiwania, była jednak premiera Alchemist Simulator na Nintendo Switch, którego ponadprzeciętna sprzedaż była lepsza niż wersji na PC. Liczymy, że sprzedaż tych tytułów będzie mieć także wpływ na wyniki finansowe za 2022 rok – komentuje Mateusz Cholewa, Prezes Zarządu Polyslash.
W 2022 roku Spółka koncentruje się na produkcji kolejnych tytułów. Deweloper pracuje m.in. nad Police Shootout oraz Tribe: Primitive Builder. Niedawno został zaprezentowany gameplaytrailer drugiego z ich.
- W najbliższych miesiącach koncentrujemy się na produkcji zapowiedzianych tytułów. Główną produkcją Polyslash jest Tribe: Primitive Builder, to właśnie w tym tytule widzimy największy potencjał sprzedażowy. Mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli zaprezentować graczom oraz inwestorom postępy w tworzeniu Tribe: Primitive Builder – dodaje Mateusz Cholewa.
W marcu 2021 Polyslash roku pozyskał 1,59 mln zł w ramach emisji akcji serii C. Środki zostały przeznaczone na produkcję zapowiedzianych tytułów.
O spółce:
Polyslash S.A. to studio z siedzibą w Krakowie. Zespół produkcyjny może pochwalić się szerokim doświadczeniem w branży gier. Misją studia jest tworzenie gier wyróżniających się dopracowaną grafiką i wciągającą fabułą.
Największą produkcją studia jest gra „We. The Revolution” w ramach której gracz wciela się w rolę uzależnionego od alkoholu i hazardu sędziego Trybunału Rewolucyjnego. Jego zadaniem jest sądzenie oskarżonych – rewolucjonistów oraz ich przeciwników, zbrodniarzy i zwykłych obywateli. Gra wystartowała 21 marca na Steam oraz GOG. W tym momencie ocena graczy oscyluje wokół 80% pozytywnych komentarzy, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na niewielki zespół, który ją tworzył.
Od 27 sierpnia 2020 roku akcje Polyslash S.A. są notowane na rynku NewConnect.
Krakowskie studio należy do Grupy Kapitałowej PlayWay.
Więcej informacji: http://polyslash.com
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.