REAKTO jednym z uczestników projektu PAŻP
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Krakowski startup REAKTO weźmie udział w projekcie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) – Zaawansowane loty BSP na szeroką skalę. Program ma na celu optymalizację rozwiązań na rynku Bezzałogowych Statków Powietrznych, a tym samym wdrożenie elektronicznych usług dla przedsiębiorców i operatorów BSP na terenie miasta Lublin i gminy Jastków. Pierwsze loty w obrębie tego obszaru (120 km2) zaplanowane są na III kwartał 2023 r. Projekt współfinansuje UE w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Docelowo REAKTO ma w planach wyjście na rynki europejskie.
REAKTO to firma tworząca system szybkiego reagowania dla agencji ochrony oraz ich klientów - indywidualnych i biznesowych. Spółka rozwija autorską technologię półautonomicznych, a docelowo autonomicznych lotów patrolowych i interwencyjnych za pomocą dronów. Środki na rozwój spółki pochodzą z zeszłorocznej kampanii crowdfundingu udziałowego, a ramach której REAKTO pozyskało od inwestorów 1,5 mln zł.
- Miło mi poinformować, że przez konsorcjum miasta Lublin i gminy Jastków zostaliśmy zaproszeni do udziału w projekcie ,,Zaawansowane loty BSP na szeroką skalę’’. Chcemy mieć realny wpływ na powstawanie innowacyjnych i zaawansowanych technologii zarządzania lotnictwem bezzałogowym w Polsce. To ważna inicjatywa, która daje szansę na usprawnienie procesów administracyjnych i wdrożeniowych dla branży dronowej w naszym kraju - mówi Wojciech Stawiarski, prezes zarządu REAKTO. - To doskonała okazja do rozwinięcia wachlarza usług i możliwości operacyjnych naszej sieci przed planowaną na przyszły rok ekspansją zagraniczną - dodaje prezes REAKTO.
Projekt Zaawansowane loty BSP na szeroką skalę jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Program powstał w wyniku konkursu 3 Obszary, którego organizatorem były Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz Ministerstwo Infrastruktury.
- Najważniejszą korzyścią dla przedsiębiorstw zajmujących się technologiami bezzałogowych statków powietrznych będzie możliwość sprawdzenia ich rozwiązań w środowisku rzeczywistym. Unaocznienie możliwości i zdolności technologicznych powinno skutkować skróceniem drogi do potencjalnych inwestorów i wypracowanie wewnętrznych procedur w kontakcie z Instytucjami - mówi Kamil Chrzan, Dyrektor LDT Lublinensis Dron Transport, kolejny uczestnik projektu. - Przedsiębiorcy i urzędy, chcący korzystać z usług dronowych, zyskają wizerunek prekursorów wdrażania ekologicznego i wielofunkcyjnego środka transportu. W ujęciu biznesowym zyskają nowy sposób dotarcia do klienta - dodaje.
Chęć współpracy przy projekcie zgłosiło łącznie 18 gmin, spośród których, do drugiego etapu przystąpiło 8, a wyłoniono 3, w tym miasto Lublin i gminę Jastków.
- Zgodnie z harmonogramem projektu zakładany termin wdrożenia usługi to trzeci kwartał 2023 r. Do tego czasu głównymi zadaniami w ramach działań będzie instalacja przez PAŻP infrastruktury technicznej w zgłoszonej lokalizacji oraz zaprojektowanie przestrzeni powietrznej na potrzeby lotów bezzałogowych statków powietrznych na tym terenie - informuje Krzysztof Buczyński z Biura Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin. - Teren zgłoszony do projektu to 120 km2, z czego ok. 10 proc. to północno-zachodnia część Lublina, a 90 proc. to teren obejmujący praktycznie cały obszar administracyjny gminy Jastków. Wybór tej lokalizacji podyktowany był wytycznymi konkursu, które ograniczały możliwości realizacji usługi na terenach silnie zurbanizowanych o wysokiej gęstości zaludnienia - dodaje Krzysztof Buczyński.
REAKTO zakłada, że w momencie rozpoczęcia lotów w ramach projektu spółka będzie już obecna ze swoimi usługami także w kilku innych miastach. Jednocześnie zarząd firmy liczy, że możliwość bezpośredniej współpracy z PAŻP przyczyni się do komercjalizacji usługi REAKTO na europejską skalę.
Globalna wartość rynku dronów w segmencie zastosowań cywilnych w okresie 2017 – 2026 szacowana jest na blisko 73,5 mld USD. Udział Polski to rząd wielkości 3,3 mld zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.