Rekordowe przychody na dzień roboczy i historyczny wzrost w kanale e-commerce
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów wzrosły w lutym 2022 r. aż o 53,3% w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. i wyniosły ponad 79 mln zł. Szacowane łączne przychody ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów osiągnęły poziom ponad 113,6 mln zł (+41,1% rdr.).
Po dwóch miesiącach 2022 r. narastające przychody ze sprzedaży wyniosły według szacunków niemal 218 mln zł, tj. o 40% więcej niż po dwóch pierwszych miesiącach 2021 r. W przypadku przychodów ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów wzrost był jeszcze wyższy – za okres styczeń-luty 2022 r. sięgnął on aż 47,1% rdr. (154,5 vs 105 mln zł).
- Luty to najkrótszy miesiąc i 20 dni roboczych, jednak były one dla TIM-u wyjątkowe. Nasza sprzedaż w przeliczeniu na dzień roboczy osiągnęła rekordowe niemal 5,7 miliona złotych. Ponad 53-procentowa dynamika wzrostu sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów jest najwyższa w historii obecności Spółki w e-commerce – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
Zarząd TIM-u zdecydował o przeznaczeniu 100 tysięcy złotych na wsparcie Ukrainy i jej mieszkańców, mierzących się z konsekwencjami agresji Rosji na ten kraj. Pomoc trafi zarówno do uchodźców w Polsce, jak i osób oraz instytucji na terenie Ukrainy.
B-Act S.A. wypracował w pierwszym kwartale o 40% wyższą sprzedaż
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.