Road Studio S.A. nawiązuje współpracę z Wielton S.A.
Road Studio S.A., notowany na NewConnect developer oczekiwanej gry Alaskan Truck Simulator, podpisał list intencyjny z Wielton S.A., jednym z największych na świecie producentów naczep i przyczep. Koncern motoryzacyjny użyczy licencji do modeli 3D swojego sprzętu developerowi gry. Wydawcą tytułu jest Movie Games S.A.
Road Studio S.A. to studio wyspecjalizowane w produkcji symulatorów pojazdów. Nadchodzący Alaskan Truck Simulator pozwoli graczom wcielić się w kierowcę ciężarówki w pięknych bezdrożach Alaski. Gra nie będzie oznaczała jednak tylko jazdy ciężarówką. Gracz będzie organizował całe swoje życie na Alasce, opuszczał ciężarówkę, dbał o nią, robił zakupy i rozwijał całą bazę operacyjną.
Autorzy gry podpisali list intencyjny z Wielton S.A. Spółka należy do grona trzech największych producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie oraz znajduje się wśród dziesięciu największych producentów w branży na świecie. W rezultacie współpracy w Alaskan Truck Simulator pojawią się realistycznie odwzorowane modele naczep znanej marki Wielton.
- Użytkownicy gier wideo przenoszą się w wirtualny świat, a celem twórców gier jest to, by ten świat przypominał rzeczywisty, by iluzja była coraz bardziej przekonująca. Zastosowanie modeli 3D naczep Wielton w naszej grze będzie gwarancją realizmu na najwyższym poziomie. Wykorzystanie licencji na wykorzystanie modeli od prestiżowego partnera z branży motoryzacyjnej mówi też wiele o skali naszego projektu – światowej superprodukcji w sektorze gier AAA. To legitymizuje nasz projekt w oczach graczy, ale i ma pozytywne skutki dla designu gry. Mając wgląd w dokumentację naczep i ich parametry, możemy zadbać o maksymalny realizm jazdy – komentuje Maciej Nowak, Prezes Zarządu Road Studio S.A.
- Gry symulacyjne, a szczególnie te dla fanów pojazdów ciężarowych, cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Stanowią bardzo szeroki kanał komunikacji, którym możemy dotrzeć do zupełnie nowego grona odbiorców i wśród nich budować globalną świadomość marki Wielton. Będzie to uzupełnienie standardowych metod informowania o naszej działalności, które prowadzimy w mediach branżowych oraz Internecie – przekonuje Błażej Marcinkowski, Marketing Manager Wielton S.A.
Alaskan Truck Simulator ukaże się w najpierw w wersji na PC, a następnie na konsolach. Demo gry w wersji PC będzie miało swoją premierę na targach E3 2022, jednej z największych imprez branży gamingowej na świecie.
Road Studio S.A.
Road Studio S.A. to notowany na NewConnect developer symulacyjnych gier wideo o tematyce motoryzacyjno-survivalowej, opartych jednocześnie na motywie podróży. Pracując z Warszawy, nie tylko pozwolimy graczom z całego świata wcielić się w kierowców najrozmaitszych pojazdów, ale też zwiedzić wiernie odzwierciedlone, egzotyczne zakątki tego świata. Wszystko dzięki nowoczesnym narzędziom developerskim z silnikiem Unreal Engine na czele, cyfrowej dystrybucji, doświadczonym członkom naszego zespołu produkcyjnego, a także unikalnym relacjom biznesowym.
Wielton S.A.
Wielton S.A. z siedzibą w Wieluniu to największy polski producent naczep, przyczep i zabudów. Spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie należy do grona dziesięciu największych producentów w swojej branży na świecie. Klientami Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne, dystrybucyjne i rolnicze. Grupa Wielton posiada pięć centrów produkcyjnych: w Polsce, Niemczech, we Francji, Wielkiej Brytanii oraz w Hiszpanii, a także dwie montownie: we Włoszech i w Rosji. Pod koniec 2016 r. Wielton uruchomił spółkę zależną na Wybrzeżu Kości Słoniowej.
W ramach całej Grupy zatrudnienie znajduje obecnie ok. 3,3 tys. pracowników, przy czym najwięcej, bo aż 1,9 tys. w Wieluniu. Swoim klientom producent zapewnia również wsparcie serwisowe. Kierowcy mogą skorzystać
z jednego z ponad 550 punktów zlokalizowanych w 29 krajach Europy. W 2016 r. w Wieluniu Wielton otworzył Centrum Badawczo-Rozwojowe. Inwestycje w badania i rozwój to dla spółki istotny element strategii. Już dziś firma współpracuje z instytutami i uczelniami w Polsce i za granicą, a Dział Badań i Rozwoju posiada jedyną
w Polsce, a drugą w Europie stację do całopojazdowego badania naczep, która umożliwia wykrywanie ewentualnych usterek już na etapie testów produkowanych pojazdów. Oferta Grupy Wielton z roku na rok się poszerza i zostaje wzbogacona o nowe produkty. Klienci mogą wybierać spośród 12 grup pojazdów, dostępnych w 800 konfiguracjach. Siłą Grupy jest konsekwentnie realizowana strategia, oparta na rozwoju organicznym
i akwizycjach. W 2015 r. Grupa nabyła wiodące włoskie marki Viberti i Cardi. W maju 2017 r. Grupa Wielton przejęła niemiecką spółkę Langendorf, dzięki czemu poszerzyła swoją ofertę m.in. o specjalistyczne pojazdy do przewozu szkła i prefabrykatów betonowych, a w ostatnim kwartale 2017 roku sfinalizowała akwizycję 100% udziałów we francuskiej spółce Fruehauf. Przejęcie spółki Lawrence David we wrześniu 2018 r. pozwoliło wzbogacić ofertę Grupy o kolejne unikalne pojazdy. Na szczególną uwagę zasługują produkty z linii last mile delivery oraz bezsłupkowe naczepy kurtynowe, które pozwalają na bardziej efektywne ładowanie i szybszy transport. Z kolei przejęcie spółki Guillén Desarrollos Industriales umożliwiło rozszerzenie działalności Grupy o kolejny ważny rynek – Hiszpanię.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.