Rynek transakcji M&A trzyma się mimo wojny
Autorem jest Magdalena Druzic, radca prawny, szef specjalizacji prawo nowych technologii w Gut i Wspólnicy Kancelaria Prawna sp.k.
Ostatnie lata dla rynku transakcji M&A można określić jako dobre i coraz lepsze. I być może zwyżkowa tendencja nie byłaby niczym wątpliwym, gdyby nie czarny łabędź w postaci wojny w Ukrainie. Podobnie jak w roku 2020 roku świat został zaskoczony przez pandemię Covid 19, tak rok 2022 przyniósł kolejne perturbacje związane z wojną. W przypadku Covid 19 ostatecznie gospodarka, a wraz z nią rynek fuzji i przejęć, podniosły się z pierwszego szoku, co owocowało wyższą liczbą transakcji w 2021 roku. Obecna sytuacja związana z wojną oraz wywołanymi nią sankcjami gospodarczymi może z jednej strony odbić się negatywnie na transakcjach w regionie CEE, ze względu na przedłużające się działania wojenne, kolejne sankcje gospodarcze i niewiadomą związaną z dalszym rozwojem sytuacji. Dane z I półrocza 2022 roku z kolei nie wskazują również, by regon CEE stał się mniej atrakcyjny dla inwestorów z powodu wojny. Z drugiej strony – biznes nie znosi próżni, zatem w dłuższej perspektywie należy spodziewać się, że wojna na Ukrainie nie będzie miała aż tak decydującego wpływu na rynek transakcyjny, jaki może mieć np. ciągły wzrost inflacji, który dotyka wszystkich gałęzi gospodarki bez wyjątku.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.