Sierpień 2022 r. w TIM SA: pozytywne zakończenie okresu wakacyjnego
Michał Kostrowicki
TIM SA
ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl
Ze wstępnych szacunków wynika, że w sierpniu 2022 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 115,2 mln zł (+5,9% rdr.). Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów wzrosły w sierpniu 2022 r. o 8% rdr., do 84,5 mln zł.
Po ośmiu miesiącach 2022 r. całkowite przychody ze sprzedaży zbliżyły się do 1 miliarda złotych (960,8 mln zł, +21,8% rdr.). Sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów przyniosła w tym czasie 672,8 mln zł (+20,3% rdr.).
– Sierpniowe dane dają powód do zadowolenia, zwłaszcza w kontekście obecnego otoczenia rynkowego. Sierpień 2022 roku liczył jeden dzień roboczy więcej niż lipiec, więc nie można ich porównywać bezpośrednio, jednakże zanotowaliśmy także wzrost sprzedaży w przeliczeniu na dzień roboczy (5,24 w sierpniu vs 5,07 mln zł w lipcu 2022 r.) – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Umocniliśmy zatem wielomiesięczny trend, zgodnie z którym sprzedaż na dzień roboczy przekracza poziom pięciu milionów złotych. Dodatkowo po raz pierwszy od marca bieżącego roku wzrost przychodów ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów był wyższy od wzrostu ogółu przychodów ze sprzedaży. Sytuacja makroekonomiczna jest złożona, ale jesteśmy przygotowani na jesień, która od lat tradycyjnie oznacza najwyższy popyt na artykuły elektrotechniczne – dodaje Krzysztof Folta.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.