Skinwallet ujawnia wartość największych transakcji!

Na całym świecie systematycznie rośnie popularność e-sportu, a wraz z nim także trend handlu dobrami cyfrowymi. Szacuje się, że sam rynek obrotu dobrami cyfrowymi osiągnie w 2025 roku wartość prawie 190 mld USD, a jego średnioroczna dynamika wzrostu może wynieść nawet 22,3 proc. Skinwallet, właściciel platform do handlu cyfrowymi aktywami, a zarazem pierwsza spółka z tego sektora notowana na warszawskiej giełdzie, prezentuje wybrane, najbardziej wartościowe transakcje. Zarówno wśród graczy, jak i kolekcjonerów prym wiodą skiny (czyli graficzne nakładki na przedmioty i postacie) z gry Counter Strike: Global Offensive.
- Aby zrozumieć skalę, do jakiej urósł handel dobrami wirtualnymi, warto prześledzić rosnącą wartość transakcji na tym rynku. Wprawdzie w większości wypadków nie przekracza ona kilku dolarów, jednak w globalnym ujęciu ilościowym robi duże wrażenie. Przedmioty postrzegane jako białe kruki potrafią osiągać ceny do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, więc możemy tu mówić już o e-dobrach luksusowych – mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.
Najbardziej wartościową zdobyczą na arenie międzynarodowej okazał się skin StatTrak M4A4 | Howl, który w tym roku został kupiony został przez chińskiego kolekcjonera za 100 tys. dolarów. Wcześniejszy rekord należał do skórki Souvenir AWP | Dragon Lore, która została sprzedana w styczniu 2018 r. za kwotę 61 tys. dolarów. - Tak zawrotne kwoty nie odstraszają, a wręcz zachęcają kolekcjonerów oraz inwestorów, którzy widzą ogromny potencjał w tego typu transakcjach. Pokazuje to również rozmiary rynku e-sportu oraz obrotu dobrami cyfrowymi. Segment ten dawno wyszedł z niszy, czego dowodem jest wzrost liczby i wartości dokonywanych transakcji, co jest zauważalne także na platformach Skinwallet – dodaje Kornel Szwaja.
Od stycznia do września 2020 r. na platformach Skinwallet użytkownicy z ponad 110 krajów przeprowadzili łącznie kilkaset tysięcy transakcji kupna i sprzedaży dóbr cyfrowych z gier.
- Na ten moment rekordowym odnotowanym przez nas zakupem jest broń o nazwie M4A4 | Howl (Factory New), sprzedana za 3,5 tys. zł. Najdroższym nożem był Talon Knife | Marble Fade (Factory New), który osiągnął wartość 2,5 tys. zł. - mówi Kornel Szwaja - Jeszcze kilka lat temu takie zakupy nie cieszyły się popularnością. Dzisiaj e-sport urasta do rangi samodzielnej dyscypliny sportowej i w związku z tym rosną również kwoty, jakie zawodnicy i użytkownicy są w stanie przeznaczyć na związane z nim wydatki – dodaje.
Jedynym emitentem nowych skórek w CS:GO jest Valve, czyli twórca platformy Steam. Nowe przedmioty projektowane są przez grafików Valve oraz użytkowników platformy Steam. Tak stworzone skiny przedstawiane są społeczności graczy, którzy głosując wskazują najpopularniejsze wzory. M.in. na tej podstawie Valve decyduje, które skórki znajdą się w grze. Skórki mogą wyróżniać się niepowtarzalną kolorystyką czy strukturą. Im bardziej nietypowa i limitowana oprawa, tym wyższą może osiągnąć cenę.
Dodatkowymi elementami podnoszącymi wartość skinów są wirtualne naklejki z oznaczeniem np. wydarzeń e-sportowych podczas których dana broń była użyta, logo drużyny e-sportowej, która z nich korzysta czy też autografami zawodników. Z ich pomocą gracze budują w swój wizerunek w grze, zdobywają prestiż i podkreślają umiejętności. Najbardziej znane skórki to unikalne trofeum dla fana e-sportu.
Skinwallet to jeden z największych serwisów skupujących dobra cyfrowe z gier metodą mass-deposit (tj. w sposób pozwalający na sprzedaż wielu przedmiotów równocześnie) na rynku oraz największa polska strona zajmująca się handlem takimi aktywami. Jest właścicielem dwóch platform: działającej od 2019 roku platformy Skinwallet Instant (umożliwiającej użytkownikom sprzedaż dóbr cyfrowych z gier z natychmiastową wyceną i za pieniądze) oraz uruchomionej w październiku 2020 r. platformy Skinwallet Market (aktualnie umożliwiającej użytkownikom kupowanie wirtualnych przedmiotów z gier, a docelowo - handel nimi bezpośrednio pomiędzy użytkownikami). Spółka zadebiutowała na NewConnect 2 września br.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.