Komunikaty PR

Skinwallet ujawnia wartość największych transakcji!

2020-11-02  |  09:30
Biuro prasowe

Na całym świecie systematycznie rośnie popularność e-sportu, a wraz z nim także trend handlu dobrami cyfrowymi. Szacuje się, że sam rynek obrotu dobrami cyfrowymi osiągnie w 2025 roku wartość prawie 190 mld USD, a jego średnioroczna dynamika wzrostu może wynieść nawet 22,3 proc. Skinwallet, właściciel platform do handlu cyfrowymi aktywami, a zarazem pierwsza spółka z tego sektora notowana na warszawskiej giełdzie, prezentuje wybrane, najbardziej wartościowe transakcje. Zarówno wśród graczy, jak i kolekcjonerów prym wiodą skiny (czyli graficzne nakładki na przedmioty i postacie) z gry Counter Strike: Global Offensive.

- Aby zrozumieć skalę, do jakiej urósł handel dobrami wirtualnymi, warto prześledzić rosnącą wartość transakcji na tym rynku. Wprawdzie w większości wypadków nie przekracza ona kilku dolarów, jednak w globalnym ujęciu ilościowym robi duże wrażenie. Przedmioty postrzegane  jako białe kruki potrafią osiągać ceny do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, więc możemy tu mówić już o e-dobrach luksusowych – mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.

Najbardziej wartościową zdobyczą na arenie międzynarodowej okazał się skin StatTrak M4A4 | Howl, który w tym roku został kupiony został przez chińskiego kolekcjonera za 100 tys. dolarów. Wcześniejszy rekord należał do skórki Souvenir AWP | Dragon Lore, która została sprzedana w styczniu 2018 r. za kwotę 61 tys. dolarów. - Tak zawrotne kwoty nie odstraszają, a wręcz zachęcają kolekcjonerów oraz inwestorów, którzy widzą ogromny potencjał w tego typu transakcjach. Pokazuje to również rozmiary rynku e-sportu oraz obrotu dobrami cyfrowymi. Segment ten dawno wyszedł z niszy, czego dowodem jest wzrost liczby i wartości dokonywanych transakcji, co jest zauważalne także na platformach Skinwallet – dodaje Kornel Szwaja.

Od stycznia do września 2020 r. na platformach Skinwallet użytkownicy z ponad 110 krajów przeprowadzili łącznie kilkaset tysięcy transakcji kupna i sprzedaży dóbr cyfrowych z gier.

- Na ten moment rekordowym odnotowanym przez nas zakupem jest broń o nazwie M4A4 | Howl (Factory New), sprzedana za 3,5 tys. zł. Najdroższym nożem był Talon Knife | Marble Fade (Factory New), który osiągnął wartość 2,5 tys. zł. - mówi Kornel Szwaja - Jeszcze kilka lat temu takie zakupy nie cieszyły się popularnością. Dzisiaj e-sport urasta do rangi samodzielnej dyscypliny sportowej i w związku z tym rosną również kwoty, jakie zawodnicy i użytkownicy są w stanie przeznaczyć na związane z nim wydatki – dodaje.

Jedynym emitentem nowych skórek w CS:GO jest Valve, czyli twórca platformy Steam. Nowe przedmioty projektowane są przez grafików Valve oraz użytkowników platformy Steam. Tak stworzone skiny przedstawiane są społeczności graczy, którzy głosując wskazują najpopularniejsze wzory. M.in. na tej podstawie Valve decyduje, które skórki znajdą się w grze. Skórki mogą wyróżniać się niepowtarzalną kolorystyką czy strukturą. Im bardziej nietypowa i limitowana oprawa, tym wyższą może osiągnąć cenę.

Dodatkowymi elementami podnoszącymi wartość skinów są wirtualne naklejki z oznaczeniem np. wydarzeń e-sportowych podczas których dana broń była użyta, logo drużyny e-sportowej, która z nich korzysta czy też autografami zawodników. Z ich pomocą gracze budują w swój wizerunek w grze, zdobywają prestiż i podkreślają umiejętności. Najbardziej znane skórki to unikalne trofeum dla fana e-sportu.

Skinwallet to jeden z największych serwisów skupujących dobra cyfrowe z gier metodą mass-deposit (tj. w sposób pozwalający na sprzedaż wielu przedmiotów równocześnie) na rynku oraz największa polska strona zajmująca się handlem takimi aktywami. Jest właścicielem dwóch platform: działającej od 2019 roku platformy Skinwallet Instant (umożliwiającej użytkownikom sprzedaż dóbr cyfrowych z gier z natychmiastową wyceną i za pieniądze) oraz uruchomionej w październiku 2020 r. platformy Skinwallet Market (aktualnie umożliwiającej użytkownikom kupowanie wirtualnych przedmiotów z gier, a docelowo - handel nimi bezpośrednio pomiędzy użytkownikami). Spółka zadebiutowała na NewConnect 2 września br.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r. Biuro prasowe
2024-05-16 | 14:00

Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.

Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, w I kwartale 2024 r. miała 5,67 mln zł przychodów ze sprzedaży,
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2024-05-16 | 12:22

Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.

Milisystem, podmiot z branży obronności i strzelectwa, w minionym kwartale zakończył fazę testową nowych replik broni krótkiej o napędzie elektrycznym, co ma być istotną przewagą konkurencyjną w nadchodzącym sezonie
Giełda Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
2024-05-13 | 14:30

Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku

Warszawski deweloper jeszcze w tym roku planuje dwie premiery gier Ponad 701 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym kwartale br. notowany na NewConnect

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Prawo

Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy

Rząd chce ulżyć prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i wprowadzić nowe regulacje poboru i naliczania składki zdrowotnej. Zamierza wprowadzić zmiany, które poprawią sytuację przedsiębiorców, zwiększą pewność rozliczeń i pozwolą na sfinansowanie wydatków systemu ochrony zdrowia. Zdaniem szefa związku zawodowego skupiającego samozatrudnionych w obliczu zmian demograficznych i istniejących obciążeń publicznoprawnych rozwiązań należy szukać w budowaniu na nowo relacji społecznych. W przeciwnym razie powiększą oni szarą strefę i grono wykluczonych.

Konsument

Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki

Nawet 50 proc. deklaracji środowiskowych, z którymi spotykają się konsumenci w Europie, jest niepełnych lub wprowadzających w błąd. Teraz Bruksela chce uszczelnić prawo, aby wyeliminować zjawisko, w którym firmy pozycjonują się jako ekologiczne, choć faktycznie nie podejmują żadnych działań poza pustymi deklaracjami. Już wiadomo, że na przedsiębiorców nałożone będą nowe obowiązki. Stanie się to prawdopodobnie już od 2026 roku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.