Komunikaty PR

SoftBlue SA przejmuje biznes operatora telekomunikacyjnego

2020-12-18  |  09:00
Biuro prasowe

 

SoftBlue SA, notowana na NewConnect spółka IT, dywersyfikuje swoją działalność. Firma za 0,5 mln zł sfinalizowała transakcję zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl SA. Tym samym SoftBlue SA nabyło prawa do całości biznesu firmy telekomunikacyjnej. W jej strukturach utworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz zapewni zaplecze specjalistyczne do rozwoju i wsparcia w zakresie nowych produktów telekomunikacyjnych. EasyCALL.pl na bieżąco współpracuje z podmiotami takimi jak Orange i Netia. Warszawska spółka była laureatem rankingu Delloite Fast 50 CE. Po trzech kwartałach 2020 easyCALL.pl SA odnotowało ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.

- Do tej pory skupialiśmy się  na dziedzinach w obszarze software i IoT (Internet Rzeczy). Dzięki dokonanemu zakupowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl rozwijamy nasze działania także w obszarze telekomunikacji. W pierwszej kolejności zajmiemy się stworzeniem i dostarczeniem do easyCALL.pl dedykowanych dla tego modelu biznesowego systemów technologicznych, które zapewnią doświadczeni programiści SoftBlue. Dotąd easyCALL.pl bazowało na gotowych rozwiązaniach, chcemy to zmienić. Pozwolą nam na to posiadane narzędzia i wiedza z zakresu New Technology – informuje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Przejęliśmy całość biznesu easyCALL.pl, w tym pracowników firmy, kontakty biznesowe i kontrakty, także z dużymi markami, jak Netia i Orange. Ufam, że transakcja będzie miała przełożenie na nasze przyszłe wyniki finansowe, a także porzeszenie oferty produktów SoftBlue – dodaje prezes zarządu SoftBlue.

EasyCall.pl to założona w 2005 r. warszawska firma świadcząca usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii internetowej VoIP oraz stacjonarnej WLR wraz z szerokopasmowym dostępem do Internetu. Produkty kierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Firma posiada również usługi dla operatorów hurtowych i resellerów. Innowacyjny system easyRESELLER umożliwia uruchomienie usług telekomunikacyjnych pod własną marką. W ten sposób umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału sprzedażowego firmy, dodając do katalogu usług ofertę usług easyCall.pl. Warszawska spółka jest również  autorem usługi Wirtualnej Centrali VPBX, która umożliwia z poziomu przeglądarki internetowej skorzystać z usługi komunikacyjnej w ,,chmurze’’ bez konieczności posiadania dodatkowego sprzętu.  – Nie dziwi mnie fakt, że w firmę easyCALL.pl od dawna wierzą inwestorzy z branży. Wśród nich jest m.in. Artur Górski, który w swoim portfolio posiada także udziały m.in. w firmach Synerga, OneMore, czy TopLevelTennis – komentuje Michał Kierul. – Ze względu na atrakcyjny model działalności marki easyCALL.pl chcemy wyjść z jej usługami do szerokiego grona odbiorców. – dodaje.

W 2014 r. easyCall.pl zostało sklasyfikowane na 39. miejscu w rankingu Delloite Fast 50 CE. Od 2011 r. spółka jest notowana na NewConnect.

SoftBlue od lat działa w obszarze IoT. Najnowszym rozwiązaniem firmy dedykowanym klientom przemysłowym jest system do racjonalnego zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. To nowoczesny rejestrator do lokalnego zbierania, rejestracji i analizy danych pochodzących z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni.

Jednocześnie, jako prekursor tematyki antysmogowej w Polsce, SoftBlue jest twórcą systemu AirDron, który dzięki wbudowanym specjalistycznym sensorom i czujnikom na bieżąco monitoruje stan zanieczyszczeń powietrza w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.