SoftBlue SA przejmuje biznes operatora telekomunikacyjnego
SoftBlue SA, notowana na NewConnect spółka IT, dywersyfikuje swoją działalność. Firma za 0,5 mln zł sfinalizowała transakcję zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl SA. Tym samym SoftBlue SA nabyło prawa do całości biznesu firmy telekomunikacyjnej. W jej strukturach utworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz zapewni zaplecze specjalistyczne do rozwoju i wsparcia w zakresie nowych produktów telekomunikacyjnych. EasyCALL.pl na bieżąco współpracuje z podmiotami takimi jak Orange i Netia. Warszawska spółka była laureatem rankingu Delloite Fast 50 CE. Po trzech kwartałach 2020 easyCALL.pl SA odnotowało ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.
- Do tej pory skupialiśmy się na dziedzinach w obszarze software i IoT (Internet Rzeczy). Dzięki dokonanemu zakupowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl rozwijamy nasze działania także w obszarze telekomunikacji. W pierwszej kolejności zajmiemy się stworzeniem i dostarczeniem do easyCALL.pl dedykowanych dla tego modelu biznesowego systemów technologicznych, które zapewnią doświadczeni programiści SoftBlue. Dotąd easyCALL.pl bazowało na gotowych rozwiązaniach, chcemy to zmienić. Pozwolą nam na to posiadane narzędzia i wiedza z zakresu New Technology – informuje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Przejęliśmy całość biznesu easyCALL.pl, w tym pracowników firmy, kontakty biznesowe i kontrakty, także z dużymi markami, jak Netia i Orange. Ufam, że transakcja będzie miała przełożenie na nasze przyszłe wyniki finansowe, a także porzeszenie oferty produktów SoftBlue – dodaje prezes zarządu SoftBlue.
EasyCall.pl to założona w 2005 r. warszawska firma świadcząca usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii internetowej VoIP oraz stacjonarnej WLR wraz z szerokopasmowym dostępem do Internetu. Produkty kierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Firma posiada również usługi dla operatorów hurtowych i resellerów. Innowacyjny system easyRESELLER umożliwia uruchomienie usług telekomunikacyjnych pod własną marką. W ten sposób umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału sprzedażowego firmy, dodając do katalogu usług ofertę usług easyCall.pl. Warszawska spółka jest również autorem usługi Wirtualnej Centrali VPBX, która umożliwia z poziomu przeglądarki internetowej skorzystać z usługi komunikacyjnej w ,,chmurze’’ bez konieczności posiadania dodatkowego sprzętu. – Nie dziwi mnie fakt, że w firmę easyCALL.pl od dawna wierzą inwestorzy z branży. Wśród nich jest m.in. Artur Górski, który w swoim portfolio posiada także udziały m.in. w firmach Synerga, OneMore, czy TopLevelTennis – komentuje Michał Kierul. – Ze względu na atrakcyjny model działalności marki easyCALL.pl chcemy wyjść z jej usługami do szerokiego grona odbiorców. – dodaje.
W 2014 r. easyCall.pl zostało sklasyfikowane na 39. miejscu w rankingu Delloite Fast 50 CE. Od 2011 r. spółka jest notowana na NewConnect.
SoftBlue od lat działa w obszarze IoT. Najnowszym rozwiązaniem firmy dedykowanym klientom przemysłowym jest system do racjonalnego zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. To nowoczesny rejestrator do lokalnego zbierania, rejestracji i analizy danych pochodzących z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni.
Jednocześnie, jako prekursor tematyki antysmogowej w Polsce, SoftBlue jest twórcą systemu AirDron, który dzięki wbudowanym specjalistycznym sensorom i czujnikom na bieżąco monitoruje stan zanieczyszczeń powietrza w Polsce.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.