SoftBlue umacnia pozycję w grupie klientów przemysłowych poszerzając ofertę IoT
SoftBlue – notowany na NewConnect specjalista od nowych technologii – wzmacnia segment autorskich rozwiązań z obszaru IoT, który dedykuje przedsiębiorstwom z sektora przemysłowego. Spółka intensyfikuje działania związane m.in. z systemem służącym do zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. Środki na rozwój oferty IoT SoftBlue chce pozyskać z publicznej emisji akcji zaplanowanej na styczeń 2021 roku. 23 grudnia br. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki podejmie uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego SoftBlue.
- Z uwagi na to, że działamy na stabilnym i perspektywicznym rynku, podjęliśmy decyzję o poszerzeniu naszej oferty dedykowanej przedsiębiorstwom i zakładom przemysłowym, w tym fabrykom i firmom z sektora spożywczego. Aktualnie rozwijamy projekty z obszaru IoT, których celem jest podniesienie efektywności oraz oszczędności naszych klientów – mówi Michał Kierul, prezes SoftBlue SA. – Środki na rozwój kilku rozwiązań IoT będą pochodzić z planowanej na styczeń 2021 publicznej emisji akcji SoftBlue. Emisja akcji obejmować będzie łącznie nie więcej niż 46 801 250 akcji zwykłych serii F o wartości nominalnej 0,22 zł za jedną akcję. Emisja zostanie przeprowadzona z prawem poboru dla aktualnych akcjonariuszy naszej spółki – informuje Michał Kierul.
Podczas WZA spółki, zwołanym na 23 grudnia br., podjęte zostaną uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego SoftBlue, poprzez emisję akcji serii F z zachowaniem prawa poboru dla aktualnych akcjonariuszy, a tym samym wprowadzenia akcji serii F do obrotu na rynku NewConnect oraz zmiany statutu spółki (szczegóły w projektach uchwał spółki). Cena emisyjna akcji serii F została ustalona na 0,22 zł za jedną akcję. Dzień poboru ustalono na 11 stycznia 2021 r. Informacje dotyczące NWZ dostępne są na nowej stronie spółki: https://softblue.pl/
SoftBlue działa m.in. w obszarze IoT. Wśród autorskich projektów spółki są: mobilna stacja do monitoringu zanieczyszczenia powietrza pyłem (smogobus) oraz system zdalnego monitoringu i analizy rozbioru wody, który stanowi połączenie rozwiązań IoT i zaawansowanej analityki danych. Pozwala on zoptymalizować wykorzystanie zasobów czystej wody oraz zmniejszyć koszty dystrybucji. Jednocześnie, jako prekursor tematyki antysmogowej w Polsce, SoftBlue jest autorem systemu AirDron, który dzięki wbudowanym specjalistycznym sensorom i czujnikom na bieżąco monitoruje stan zanieczyszczeń powietrza w Polsce.
Najnowszym rozwiązaniem firmy z dziedziny automatyki przemysłowej jest system do racjonalnego zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. To nowoczesny rejestrator do lokalnego zbierania, rejestracji i analizy danych pochodzących z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni. Urządzenie umożliwia zarówno akwizycję, archiwizację i przetwarzanie danych, jak również prezentację wyników analizy.– Urządzenie ADC zaprogramowaliśmy w taki sposób, aby pozwalało naszym klientom z sektora przemysłowego uzyskać oszczędność m.in. dzięki racjonalnemu zarządzaniu zużyciem maszyn, mediów, czy energii elektrycznej i cieplnej. To także system, który umożliwi firmom wizualizację danych w postaci dashboardów dostępnych przez Web-server oraz przekaże dane źródłowe udostępniane systemom nadrzędnym – komentuje Michał Kierul.
SoftBlue działa również w segmencie software oraz w obszarze badań naukowych. Spółka posiada status Centrum Badawczo-Rozwojowego, nadany przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie. W ramach działu B+R funkcjonują w pełni wyposażone i obsługiwane przez wykwalifikowaną kadrę laboratoria informatyczne, mechaniczne oraz elektroniczne. Spółka aktualnie intensyfikuje działania związane z budową inwestycji B+R – Centrum dedykowanego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi. Rozpoczęcie budowy zaplanowane jest na 2021 r.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.