Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/
Studio gamingowe Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszy to wydanie gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Tytuł został stworzony przez prezesa Spółki, Łukasza Smagę wraz z obecnym zespołem Illusion Ray w 2019 roku, stając się hitem wydawniczym oraz zdobywając szereg nagród branżowych m.in. nagrodę The Webby Awards nazywaną „Internetowym Oscarem”. Drugi cel to produkcja nowej gry z gatunku action RPG – Wardogz, której premiera jest zaplanowana na koniec 2023 roku. Natomiast już w połowie 2023 roku Illusion Ray planuje zadebiutować na rynku NewConnect.
Początki studia Illusion Ray sięgają 2009 roku, gdy Łukasz Smaga koncentrował się na tworzeniu filmów krótkometrażowych oraz animacji 3D i VR m.in. we współpracy ze spółką Platige Image. Formalnie studio Illusion Ray SA powstało w 2020 roku, jako niezależne studio gamedev mające za zadanie kontynuację, w formie spółki akcyjnej, prac prowadzonych przez Łukasza. Z rynkiem gamedev związany jest bezpośrednio od 2016 roku, natomiast w 2019 r. zadebiutowała pierwsza stworzona przez niego gra czyli „The Beast Inside” z gatunku thrillera i survival horror. Do produkcji wykorzystano wówczas technologię Unreal Engine 4, co w połączeniu z techniką fotogrametrii zapewniło wysokiej jakości fotorealistyczną oprawę graficzną. W efekcie przyniosło to studiu nagrody w postaci Pixel Award oraz The Webby Awards w kategorii najlepsze efekty wizualne oraz nominację w kategorii najlepsza gra przygodowa. Łukasz Smaga, twórca i prezes Illusion Ray SA stał się tym samym pierwszym twórcą z Polski, który otrzymał „Internetowego Oscara”, jak określa się nagrodę The Webby Awards.
Dziś Illusion Ray SA to niezależne studio deweloperskie specjalizujące się w tworzeniu autorskich gier grozy (survival horror) oraz casualowych gier z gatunku action adventure. Prezesem i głównym twórcą studia jest Łukasz Smaga. W ramach zespołu deweloperskiego wspierają go m.in.: Dominik Sójka, dyrektor techniczny odpowiadający za aspekty techniczne gier, game design i grafikę oraz Kamil Pazderski, level designer ustalający świat gry i główne filary. Partnerem biznesowym studia jest Bellwether Rocks, specjalizujący się w projektach z rynku cyfrowej rozrywki. Za funduszem venture building stoją Marcin Kobylecki (producent „Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego, czy nominowanej do Oscara „Katedra” Tomasza Bagińskiego) oraz Kamil Cisło, licencjonowany makler papierów wartościowych, który w swojej karierze doradzał spółkom w poszukiwaniu kapitału oraz wchodzeniu na GPW i NewConnect. Członkiem Rady Nadzorczej funduszu jest Jacek Dukaj, pisarz fantasy.
– Illusion Ray jest obecnie w najlepszym momencie swojej działalności. Rozpoczęliśmy współpracę z Bellwether Rocks, co otwiera przed nami możliwość szerszej dystrybucji naszego hitu oraz pełnej koncentracji na procesie developmentu nowych projektów opartych na własnym IP, które będą umożliwiały budowanie całego uniwersum wokół gry. Pokładam spore nadzieje w naszych nowych projektach. Wierzę, że wspólnie z naszym zespołem oraz wiedzą i doświadczeniem Bellwether Rocks zbudujemy europejskiej klasy studio deweloperskie, tworzące zauważalne gry klasy AA+, które zainteresują globalnych wydawców – mówi Łukasz Smaga, prezes Illusion Ray SA.
Kampania crowdfundingowa i cele emisyjne
Od 14 czerwca na pokład Illusion Ray SA mogą wejść nowi akcjonariusze, by wesprzeć studio w rozwoju i produkcji nowych projektów gamingowych. Illusion Ray SA rozpoczęło w tym dniu publiczną ofertę akcji serii E o łącznej wartości 718 tys. zł, przy wycenie Spółki na poziomie 13 mln zł. Cena emisyjna wynosi 1,58 zł za akcję, natomiast minimalny zapis to 160 akcji. Oferta jest przeprowadzona na platformie z Navigator Crowd, a szczegółowe warunki zostały zaprezentowane na stronie: https://emisja.illusionray.com/home.
Środki pozyskane w ramach emisji posłużą do sfinansowania przeniesienia wersji PC gry The Beast Inside na konsole oraz kontynuacji prac produkcyjnych gry Wardogz.
– Pierwszą produkcją naszego studia będzie wydanie na konsole: Ps4, Ps5, Xbox, Xbox one i Nintendo Switch gry „The Beast Inside”, która została stworzona przeze mnie w 2019 r. i okazała się dużym hitem wydawniczym, sprzedając się w 600 000 egzemplarzy. Do dziś gra otrzymuje bardzo dobre opinie, gdyż z wszystkich 4,7 tys. recenzji na Steamie aż 84 proc. jest pozytywnych. Na koniec 2023 roku, planujemy natomiast debiut naszego następnego tytułu czyli gry action adventure w otwartym świecie pod tytułem „Wardogz” – mówi Łukasz Smaga.
Wardogz to gra z gatunku action adventure RPG. Bohater to członek tytułowej organizacji walczącej o pokój, któremu przyjdzie zmierzyć się ze światem maszyn i mutantów osadzonym w realiach zniszczonej i tęchnącej ropą krainy Hellstain. To unikalna mikstura magii i techniki, jak również jeden z bardzo niewielu wydanych do tej pory tytułów, który stawia na specyficzny setting, jakim jest dieselpunk. Development gry rozpoczął się w 2020 roku. Obecnie spółka posiada 40-minutowy gameplay, prototypy wszystkich mechanik oraz zamknięty scenariusz. Aktualnie trwają prace produkcyjnie związane z przygotowaniem wersji beta. Debiut gry szykowany jest na IV kwartał 2023 roku.
– W kolejnych projektach naszego studia planujemy w pełni skoncentrować się na bliższych nam gatunkach gier, opartych na wnikliwej i niejednoznacznej fabule z elementami akcji i przygody, które w naszej opinii posiadają największy potencjał. To projekty znacznie ambitniejsze niż The Beast Inside, wymagające szerszego spojrzenia i większego zaangażowania, by zaoferować graczowi nietuzinkową rozrywkę opartą na bogatym świecie i optymalnej mechanice. The Beast Inside było cenną lekcją kreacji gry, która już teraz procentuje na kanwie naszego najnowszego projektu Wardogz – mówi Łukasz Smaga.
W kolejnych krokach Illusion Ray zakłada wydanie kolejnych gier z gatunku survival horror, którymi mają być The Beast Inside 2 oraz Lightmare.
Debiut na NewConnect
W połowie 2023 roku Illusion Ray SA planuje zadebiutować na rynku NewConnect. Równocześnie, gwarantując nowym akcjonariuszom pewność pozostania w inwestycji kluczowych akcjonariuszy oraz ich wiarę w cały projekt, Łukasz Smaga i Bellwether Rocks zawarli umowy lock-up na 95% wszystkich posiadanych akcji, na okres od zawarcia umowy lock-up do dnia upływu 12 miesięcy od dnia debiutu.
W opinii Zarządu debiut na giełdzie to krok, który pozytywnie wpłynie na postrzeganie Illusion Ray przez potencjalnych partnerów oraz umożliwi konkurowanie z dużymi podmiotami.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.