Komunikaty PR

Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA

2022-06-15  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Studio gamingowe Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszy to wydanie gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Tytuł został stworzony przez prezesa Spółki, Łukasza Smagę wraz z obecnym zespołem Illusion Ray w 2019 roku, stając się hitem wydawniczym oraz zdobywając szereg nagród branżowych m.in. nagrodę The Webby Awards nazywaną „Internetowym Oscarem”. Drugi cel to produkcja nowej gry z gatunku action RPG Wardogz, której premiera jest zaplanowana na koniec 2023 roku. Natomiast już w połowie 2023 roku Illusion Ray planuje zadebiutować na rynku NewConnect.

Początki studia Illusion Ray sięgają 2009 roku, gdy Łukasz Smaga koncentrował się na tworzeniu filmów krótkometrażowych oraz animacji 3D i VR m.in. we współpracy ze spółką Platige Image. Formalnie studio Illusion Ray SA powstało w 2020 roku, jako niezależne studio gamedev mające za zadanie kontynuację, w formie spółki akcyjnej, prac prowadzonych przez Łukasza. Z rynkiem gamedev związany jest bezpośrednio od 2016 roku, natomiast w 2019 r. zadebiutowała pierwsza stworzona przez niego gra czyli „The Beast Inside” z gatunku thrillera i survival horror. Do produkcji wykorzystano wówczas technologię Unreal Engine 4, co w połączeniu z techniką fotogrametrii zapewniło wysokiej jakości fotorealistyczną oprawę graficzną. W efekcie przyniosło to studiu nagrody w postaci Pixel Award oraz The Webby Awards w kategorii najlepsze efekty wizualne oraz nominację w kategorii najlepsza gra przygodowa. Łukasz Smaga, twórca i prezes Illusion Ray SA stał się tym samym pierwszym twórcą z Polski, który otrzymał „Internetowego Oscara”, jak określa się nagrodę The Webby Awards.

Dziś Illusion Ray SA to niezależne studio deweloperskie specjalizujące się w tworzeniu autorskich gier grozy (survival horror) oraz casualowych gier z gatunku action adventure. Prezesem i głównym twórcą studia jest Łukasz Smaga. W ramach zespołu deweloperskiego wspierają go m.in.: Dominik Sójka, dyrektor techniczny odpowiadający za aspekty techniczne gier, game design i grafikę oraz Kamil Pazderski, level designer ustalający świat gry i główne filary. Partnerem biznesowym studia jest Bellwether Rocks, specjalizujący się w projektach z rynku cyfrowej rozrywki. Za funduszem venture building stoją Marcin Kobylecki (producent „Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego, czy nominowanej do Oscara „Katedra” Tomasza Bagińskiego) oraz Kamil Cisło, licencjonowany makler papierów wartościowych, który w swojej karierze doradzał spółkom w poszukiwaniu kapitału oraz wchodzeniu na GPW i NewConnect. Członkiem Rady Nadzorczej funduszu jest Jacek Dukaj, pisarz fantasy.

– Illusion Ray jest obecnie w najlepszym momencie swojej działalności. Rozpoczęliśmy współpracę z Bellwether Rocks, co otwiera przed nami możliwość szerszej dystrybucji naszego hitu oraz pełnej koncentracji na procesie developmentu nowych projektów opartych na własnym IP, które będą umożliwiały budowanie całego uniwersum wokół gry. Pokładam spore nadzieje w naszych nowych projektach. Wierzę, że wspólnie z naszym zespołem oraz wiedzą i doświadczeniem Bellwether Rocks zbudujemy europejskiej klasy studio deweloperskie, tworzące zauważalne gry klasy AA+, które zainteresują globalnych wydawców – mówi Łukasz Smaga, prezes Illusion Ray SA.

Kampania crowdfundingowa i cele emisyjne

Od 14 czerwca na pokład Illusion Ray SA mogą wejść nowi akcjonariusze, by wesprzeć studio w rozwoju i produkcji nowych projektów gamingowych. Illusion Ray SA rozpoczęło w tym dniu publiczną ofertę  akcji serii E o łącznej wartości 718 tys. zł, przy wycenie Spółki na poziomie 13 mln zł. Cena emisyjna wynosi 1,58 zł za akcję, natomiast minimalny zapis to 160 akcji. Oferta jest przeprowadzona na platformie z Navigator Crowd, a szczegółowe warunki zostały zaprezentowane na stronie: https://emisja.illusionray.com/home.

Środki pozyskane w ramach emisji posłużą do sfinansowania przeniesienia wersji PC gry The Beast Inside na konsole oraz kontynuacji prac produkcyjnych gry Wardogz.

– Pierwszą produkcją naszego studia będzie wydanie na konsole: Ps4, Ps5, Xbox, Xbox one i Nintendo Switch gry „The Beast Inside”, która została stworzona przeze mnie w 2019 r. i okazała się dużym hitem wydawniczym, sprzedając się w 600 000 egzemplarzy. Do dziś gra otrzymuje bardzo dobre opinie, gdyż z wszystkich 4,7 tys. recenzji na Steamie aż 84 proc. jest pozytywnych. Na koniec 2023 roku, planujemy natomiast debiut naszego następnego tytułu czyli gry action adventure w otwartym świecie pod tytułem „Wardogz” – mówi Łukasz Smaga.

Wardogz to gra z gatunku action adventure RPG. Bohater to członek tytułowej organizacji walczącej o pokój, któremu przyjdzie zmierzyć się ze światem maszyn i mutantów osadzonym w realiach zniszczonej i tęchnącej ropą krainy Hellstain. To unikalna mikstura magii i techniki, jak również jeden z bardzo niewielu wydanych do tej pory tytułów, który stawia na specyficzny setting, jakim jest dieselpunk. Development gry rozpoczął się w 2020 roku. Obecnie spółka posiada 40-minutowy gameplay, prototypy wszystkich mechanik oraz zamknięty scenariusz. Aktualnie trwają prace produkcyjnie związane z przygotowaniem wersji beta. Debiut gry szykowany jest na IV kwartał 2023 roku.

– W kolejnych projektach naszego studia planujemy w pełni skoncentrować się na bliższych nam gatunkach gier, opartych na wnikliwej i niejednoznacznej fabule z elementami akcji i przygody, które w naszej opinii posiadają największy potencjał. To projekty znacznie ambitniejsze niż The Beast Inside, wymagające szerszego spojrzenia i większego zaangażowania, by zaoferować graczowi nietuzinkową rozrywkę opartą na bogatym świecie i optymalnej mechanice. The Beast Inside było cenną lekcją kreacji gry, która już teraz procentuje na kanwie naszego najnowszego projektu Wardogz – mówi Łukasz Smaga.

W kolejnych krokach Illusion Ray zakłada wydanie kolejnych gier z gatunku survival horror, którymi mają być The Beast Inside 2 oraz Lightmare.

Debiut na NewConnect

W połowie 2023 roku Illusion Ray SA planuje zadebiutować na rynku NewConnect. Równocześnie, gwarantując nowym akcjonariuszom pewność pozostania w inwestycji kluczowych akcjonariuszy oraz ich wiarę w cały projekt, Łukasz Smaga i Bellwether Rocks zawarli umowy lock-up na 95% wszystkich posiadanych akcji, na okres od zawarcia umowy lock-up do dnia upływu 12 miesięcy od dnia debiutu.

W opinii Zarządu debiut na giełdzie to krok, który pozytywnie wpłynie na postrzeganie Illusion Ray przez potencjalnych partnerów oraz umożliwi konkurowanie z dużymi podmiotami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’ Biuro prasowe
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji
Giełda NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
2024-04-11 | 12:30

NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych

Ponad 9 milionów złotych – to łączna wartość finansowania, jakie na podstawie umowy zawartej pomiędzy spółkami eCapital sp. z o.o. i NanoGroup S.A., trwającej emisji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.