Komunikaty PR

Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA

2022-06-15  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Studio gamingowe Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszy to wydanie gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Tytuł został stworzony przez prezesa Spółki, Łukasza Smagę wraz z obecnym zespołem Illusion Ray w 2019 roku, stając się hitem wydawniczym oraz zdobywając szereg nagród branżowych m.in. nagrodę The Webby Awards nazywaną „Internetowym Oscarem”. Drugi cel to produkcja nowej gry z gatunku action RPG Wardogz, której premiera jest zaplanowana na koniec 2023 roku. Natomiast już w połowie 2023 roku Illusion Ray planuje zadebiutować na rynku NewConnect.

Początki studia Illusion Ray sięgają 2009 roku, gdy Łukasz Smaga koncentrował się na tworzeniu filmów krótkometrażowych oraz animacji 3D i VR m.in. we współpracy ze spółką Platige Image. Formalnie studio Illusion Ray SA powstało w 2020 roku, jako niezależne studio gamedev mające za zadanie kontynuację, w formie spółki akcyjnej, prac prowadzonych przez Łukasza. Z rynkiem gamedev związany jest bezpośrednio od 2016 roku, natomiast w 2019 r. zadebiutowała pierwsza stworzona przez niego gra czyli „The Beast Inside” z gatunku thrillera i survival horror. Do produkcji wykorzystano wówczas technologię Unreal Engine 4, co w połączeniu z techniką fotogrametrii zapewniło wysokiej jakości fotorealistyczną oprawę graficzną. W efekcie przyniosło to studiu nagrody w postaci Pixel Award oraz The Webby Awards w kategorii najlepsze efekty wizualne oraz nominację w kategorii najlepsza gra przygodowa. Łukasz Smaga, twórca i prezes Illusion Ray SA stał się tym samym pierwszym twórcą z Polski, który otrzymał „Internetowego Oscara”, jak określa się nagrodę The Webby Awards.

Dziś Illusion Ray SA to niezależne studio deweloperskie specjalizujące się w tworzeniu autorskich gier grozy (survival horror) oraz casualowych gier z gatunku action adventure. Prezesem i głównym twórcą studia jest Łukasz Smaga. W ramach zespołu deweloperskiego wspierają go m.in.: Dominik Sójka, dyrektor techniczny odpowiadający za aspekty techniczne gier, game design i grafikę oraz Kamil Pazderski, level designer ustalający świat gry i główne filary. Partnerem biznesowym studia jest Bellwether Rocks, specjalizujący się w projektach z rynku cyfrowej rozrywki. Za funduszem venture building stoją Marcin Kobylecki (producent „Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego, czy nominowanej do Oscara „Katedra” Tomasza Bagińskiego) oraz Kamil Cisło, licencjonowany makler papierów wartościowych, który w swojej karierze doradzał spółkom w poszukiwaniu kapitału oraz wchodzeniu na GPW i NewConnect. Członkiem Rady Nadzorczej funduszu jest Jacek Dukaj, pisarz fantasy.

– Illusion Ray jest obecnie w najlepszym momencie swojej działalności. Rozpoczęliśmy współpracę z Bellwether Rocks, co otwiera przed nami możliwość szerszej dystrybucji naszego hitu oraz pełnej koncentracji na procesie developmentu nowych projektów opartych na własnym IP, które będą umożliwiały budowanie całego uniwersum wokół gry. Pokładam spore nadzieje w naszych nowych projektach. Wierzę, że wspólnie z naszym zespołem oraz wiedzą i doświadczeniem Bellwether Rocks zbudujemy europejskiej klasy studio deweloperskie, tworzące zauważalne gry klasy AA+, które zainteresują globalnych wydawców – mówi Łukasz Smaga, prezes Illusion Ray SA.

Kampania crowdfundingowa i cele emisyjne

Od 14 czerwca na pokład Illusion Ray SA mogą wejść nowi akcjonariusze, by wesprzeć studio w rozwoju i produkcji nowych projektów gamingowych. Illusion Ray SA rozpoczęło w tym dniu publiczną ofertę  akcji serii E o łącznej wartości 718 tys. zł, przy wycenie Spółki na poziomie 13 mln zł. Cena emisyjna wynosi 1,58 zł za akcję, natomiast minimalny zapis to 160 akcji. Oferta jest przeprowadzona na platformie z Navigator Crowd, a szczegółowe warunki zostały zaprezentowane na stronie: https://emisja.illusionray.com/home.

Środki pozyskane w ramach emisji posłużą do sfinansowania przeniesienia wersji PC gry The Beast Inside na konsole oraz kontynuacji prac produkcyjnych gry Wardogz.

– Pierwszą produkcją naszego studia będzie wydanie na konsole: Ps4, Ps5, Xbox, Xbox one i Nintendo Switch gry „The Beast Inside”, która została stworzona przeze mnie w 2019 r. i okazała się dużym hitem wydawniczym, sprzedając się w 600 000 egzemplarzy. Do dziś gra otrzymuje bardzo dobre opinie, gdyż z wszystkich 4,7 tys. recenzji na Steamie aż 84 proc. jest pozytywnych. Na koniec 2023 roku, planujemy natomiast debiut naszego następnego tytułu czyli gry action adventure w otwartym świecie pod tytułem „Wardogz” – mówi Łukasz Smaga.

Wardogz to gra z gatunku action adventure RPG. Bohater to członek tytułowej organizacji walczącej o pokój, któremu przyjdzie zmierzyć się ze światem maszyn i mutantów osadzonym w realiach zniszczonej i tęchnącej ropą krainy Hellstain. To unikalna mikstura magii i techniki, jak również jeden z bardzo niewielu wydanych do tej pory tytułów, który stawia na specyficzny setting, jakim jest dieselpunk. Development gry rozpoczął się w 2020 roku. Obecnie spółka posiada 40-minutowy gameplay, prototypy wszystkich mechanik oraz zamknięty scenariusz. Aktualnie trwają prace produkcyjnie związane z przygotowaniem wersji beta. Debiut gry szykowany jest na IV kwartał 2023 roku.

– W kolejnych projektach naszego studia planujemy w pełni skoncentrować się na bliższych nam gatunkach gier, opartych na wnikliwej i niejednoznacznej fabule z elementami akcji i przygody, które w naszej opinii posiadają największy potencjał. To projekty znacznie ambitniejsze niż The Beast Inside, wymagające szerszego spojrzenia i większego zaangażowania, by zaoferować graczowi nietuzinkową rozrywkę opartą na bogatym świecie i optymalnej mechanice. The Beast Inside było cenną lekcją kreacji gry, która już teraz procentuje na kanwie naszego najnowszego projektu Wardogz – mówi Łukasz Smaga.

W kolejnych krokach Illusion Ray zakłada wydanie kolejnych gier z gatunku survival horror, którymi mają być The Beast Inside 2 oraz Lightmare.

Debiut na NewConnect

W połowie 2023 roku Illusion Ray SA planuje zadebiutować na rynku NewConnect. Równocześnie, gwarantując nowym akcjonariuszom pewność pozostania w inwestycji kluczowych akcjonariuszy oraz ich wiarę w cały projekt, Łukasz Smaga i Bellwether Rocks zawarli umowy lock-up na 95% wszystkich posiadanych akcji, na okres od zawarcia umowy lock-up do dnia upływu 12 miesięcy od dnia debiutu.

W opinii Zarządu debiut na giełdzie to krok, który pozytywnie wpłynie na postrzeganie Illusion Ray przez potencjalnych partnerów oraz umożliwi konkurowanie z dużymi podmiotami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.