Vela Poland ma ćwierć miliona złotych na rozwój w Rumunii

Spółka Vela Poland, właściciel biura nieruchomości i platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach rozwija swoją ofertę także dla klientów w Rumunii. Spółka pozyskane ćwierć miliona złotych od inwestora przeznaczy na rozwój struktur sprzedażowych w Rumunii, a także działania marketingowe. Vela Poland zamierza wejść także na rynki klientów pozostałych krajów europejskich. Jest to jeden z celów postawionych podczas ostatniej kampanii crowdinvestingowej. W perspektywie 2 lat firma planuje debiut na NewConnect.
– Od kilku miesięcy intensywnie analizowaliśmy rynek klienta rumuńskiego, który jest bardzo aktywnym inwestorem w nieruchomościach w Hiszpanii. Według danych z raportów Rumunia plasuje się na 8 miejscu pod względem cen zakupów mieszkań w Hiszpanii. Chcemy wykorzystać ten dobry moment i zakładamy, że pozyskany kapitał pozwoli nam postawić pierwsze kroki na tamtym rynku – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland S.A. – Zamierzamy przede wszystkim zbudować lekkie struktury sprzedażowe przez stronę internetową i grupę specjalistów, którzy rozumieją tamtejszych inwestorów. Chcemy też zoptymalizować proces pozyskiwania klientów nieruchomości przez wykorzystanie wypracowanego modelu z klientami z Polski. Przyjęty model, podobny do e-commerce, pozwala nam szacować koszt finalizacji transakcji nieruchomości – dodaje Michał Ćwierzyk.
To nie jedyny rynek, na którym Vela Poland S.A. zamierza rozwinąć usługi. Po przeprowadzonej kampanii crowdinvestingowej w sierpniu 2022 roku firma chce wprowadzić ofertę m.in. w Belgii.
Spółka analizuje także wprowadzenie usług w modelu franczyzowym w innych krajach.
– To co nas wyróżnia to sprawdzony model biznesowy, którzy przyjmuje się niezależnie od położenia geograficznego. Oczywiście musimy zwracać uwagę na przyzwyczajenia klientów i oczekiwania, jednak z drugiej strony możemy łatwo kopiować przyjęty model sprzedaży na innych rynkach – dodaje Michał Ćwierzyk. – Ostatnie miesiące pokazały też, że zagraniczni inwestorzy szukają okazji do lokowania i ochrony kapitału. Stale analizujemy rynek i widzimy, które kraje stanową dla nas atrakcyjne pod kątem skalowania biznesu – mówi Michał Ćwierzyk.
Vela Poland pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła w 2021 roku, spółka przeprowadziła wtedy pierwszą kampanię crowdinvestingową. Firma jest właścicielem m.in. marki Tripinvest, która działa na rynku od 2018 roku. W trakcie pierwszych lat działalności skoncentrowano się na pozyskaniu ofert, utworzeniu systemu partnerskiego oraz zbudowaniu sprawnego zespołu. co zdecydowanie wpłynęło na jej przyszłe skalowanie.
Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania, potransakcyjnej obsługi inwestycji. Spółka w 2022 r. prognozuje ok. 1,3 mln zł przychodu oraz blisko 200 tys. zysku EBITDA. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.