Vela Poland po trzech kwartałach przekroczyła 1 mln zł przychodów
Spółka Vela Poland, właściciel biura nieruchomości i platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach w pierwszych trzech kwartałach wypracowała ponad 1 mln zł przychodów. W raportowanym okresie spółka skupiała się na pracach technologicznych nad rozwojem serwisu Tripinvest i pracach przygotowawczych do wejścia na rynki Belgii, Niemiec i Rumunii. Vela Poland pozyskała ostatnio ćwierć miliona złotych na rozwój na rynku rumuńskim. W perspektywie 2 lat firma planuje debiut na NewConnect.
– W sierpniu br. zakończyliśmy drugą kampanię crowdfundingową. Znaczną część pozyskanego kapitału przeznaczyliśmy na rozwój oferty, zespołu, a także struktur sprzedażowych. W trzecim kwartale rozbudowaliśmy szczególnie zespół w Hiszpanii, zatrudniliśmy kolejne osoby do obsługi zamówień. Już teraz widzimy, że działania te przyniosły efekt, według naszych szacunków klienci złożyli zapisy na nieruchomości o łącznej kwocie 14 mln zł w ostatnim okresie - mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. - Rozwijamy się też w Rumunii, w październiku pozyskaliśmy ćwierć miliona złotych na rozwój na tym rynku. Aktualnie rozbudowujemy stronę i ofertę dedykowaną do klientów z Rumunii. Zauważyliśmy, że przyjęty model, bazujący na e-commerce, pozwala nam skalować działalność znacznie bardziej dynamicznie niż w tradycyjnej formie – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland w dalszym ciągu potrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki m.in. w Belgii i Niemczech. Według badania przeprowadzonego na zlecenie spółki rynek belgijski i niemiecki należą do najbardziej atrakcyjnych pod względem wydatków inwestorów na nieruchomości w Hiszpanii. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto.
- Mimo naprawdę wymagającego czasu jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników. Przez trzy kwartały ponieśliśmy duże koszty na inwestycje i rozwój naszych usług. Sądzimy, że to nadchodzące miesiące, a także 2023 rok pokażą efekt skali. Rozwijamy się wielopoziomowo, a poniesione koszty na promocję, dopracowanie działań SEO i procesu sprzedażowego pozwolą nam wypracować jeszcze lepsze wyniki – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła w 2021 roku, spółka przeprowadziła wtedy pierwszą kampanię crowdinvestingową. Firma jest właścicielem m.in. marki Tripinvest, która działa na rynku od 2018 roku. W trakcie pierwszych lat działalności skoncentrowano się na pozyskaniu ofert, utworzeniu systemu partnerskiego oraz zbudowaniu sprawnego zespołu. co zdecydowanie wpłynęło na jej przyszłe skalowanie. Spółka analizuje także wprowadzenie usług w modelu franczyzowym w innych krajach.
Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania, potransakcyjnej obsługi inwestycji. Spółka w 2022 r. prognozuje ok. 1,3 mln zł przychodu oraz blisko 200 tys. zysku EBITDA. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.