Vela Poland po trzech kwartałach przekroczyła 1 mln zł przychodów
Spółka Vela Poland, właściciel biura nieruchomości i platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach w pierwszych trzech kwartałach wypracowała ponad 1 mln zł przychodów. W raportowanym okresie spółka skupiała się na pracach technologicznych nad rozwojem serwisu Tripinvest i pracach przygotowawczych do wejścia na rynki Belgii, Niemiec i Rumunii. Vela Poland pozyskała ostatnio ćwierć miliona złotych na rozwój na rynku rumuńskim. W perspektywie 2 lat firma planuje debiut na NewConnect.
– W sierpniu br. zakończyliśmy drugą kampanię crowdfundingową. Znaczną część pozyskanego kapitału przeznaczyliśmy na rozwój oferty, zespołu, a także struktur sprzedażowych. W trzecim kwartale rozbudowaliśmy szczególnie zespół w Hiszpanii, zatrudniliśmy kolejne osoby do obsługi zamówień. Już teraz widzimy, że działania te przyniosły efekt, według naszych szacunków klienci złożyli zapisy na nieruchomości o łącznej kwocie 14 mln zł w ostatnim okresie - mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. - Rozwijamy się też w Rumunii, w październiku pozyskaliśmy ćwierć miliona złotych na rozwój na tym rynku. Aktualnie rozbudowujemy stronę i ofertę dedykowaną do klientów z Rumunii. Zauważyliśmy, że przyjęty model, bazujący na e-commerce, pozwala nam skalować działalność znacznie bardziej dynamicznie niż w tradycyjnej formie – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland w dalszym ciągu potrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki m.in. w Belgii i Niemczech. Według badania przeprowadzonego na zlecenie spółki rynek belgijski i niemiecki należą do najbardziej atrakcyjnych pod względem wydatków inwestorów na nieruchomości w Hiszpanii. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto.
- Mimo naprawdę wymagającego czasu jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników. Przez trzy kwartały ponieśliśmy duże koszty na inwestycje i rozwój naszych usług. Sądzimy, że to nadchodzące miesiące, a także 2023 rok pokażą efekt skali. Rozwijamy się wielopoziomowo, a poniesione koszty na promocję, dopracowanie działań SEO i procesu sprzedażowego pozwolą nam wypracować jeszcze lepsze wyniki – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła w 2021 roku, spółka przeprowadziła wtedy pierwszą kampanię crowdinvestingową. Firma jest właścicielem m.in. marki Tripinvest, która działa na rynku od 2018 roku. W trakcie pierwszych lat działalności skoncentrowano się na pozyskaniu ofert, utworzeniu systemu partnerskiego oraz zbudowaniu sprawnego zespołu. co zdecydowanie wpłynęło na jej przyszłe skalowanie. Spółka analizuje także wprowadzenie usług w modelu franczyzowym w innych krajach.
Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania, potransakcyjnej obsługi inwestycji. Spółka w 2022 r. prognozuje ok. 1,3 mln zł przychodu oraz blisko 200 tys. zysku EBITDA. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.