Komunikaty PR

Vela Poland po trzech kwartałach przekroczyła 1 mln zł przychodów

2022-11-16  |  11:00
Biuro prasowe

Spółka Vela Poland, właściciel biura nieruchomości i platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach w pierwszych trzech kwartałach wypracowała ponad 1 mln zł przychodów. W raportowanym okresie spółka skupiała się na pracach technologicznych nad rozwojem serwisu Tripinvest i pracach przygotowawczych do wejścia na rynki Belgii, Niemiec i Rumunii. Vela Poland pozyskała ostatnio ćwierć miliona złotych na rozwój na rynku rumuńskim. W perspektywie 2 lat firma planuje debiut na NewConnect.

– W sierpniu br. zakończyliśmy drugą kampanię crowdfundingową. Znaczną część pozyskanego kapitału przeznaczyliśmy na rozwój oferty, zespołu, a także struktur sprzedażowych. W trzecim kwartale rozbudowaliśmy szczególnie zespół w Hiszpanii, zatrudniliśmy kolejne osoby do obsługi zamówień. Już teraz widzimy, że działania te przyniosły efekt, według naszych szacunków klienci złożyli zapisy na nieruchomości o łącznej kwocie 14 mln zł w ostatnim okresie - mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. - Rozwijamy się też w Rumunii, w październiku pozyskaliśmy ćwierć miliona złotych na rozwój na tym rynku. Aktualnie rozbudowujemy stronę i ofertę dedykowaną do klientów z Rumunii. Zauważyliśmy, że przyjęty model, bazujący na e-commerce, pozwala nam skalować działalność znacznie bardziej dynamicznie niż w tradycyjnej formie – dodaje Michał Ćwierzyk.

Vela Poland w dalszym ciągu potrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki m.in. w Belgii i Niemczech. Według badania przeprowadzonego na zlecenie spółki rynek belgijski i niemiecki należą do najbardziej atrakcyjnych pod względem wydatków inwestorów na nieruchomości w Hiszpanii. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto.

- Mimo naprawdę wymagającego czasu jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników. Przez trzy kwartały ponieśliśmy duże koszty na inwestycje i rozwój naszych usług. Sądzimy, że to nadchodzące miesiące, a także 2023 rok pokażą efekt skali. Rozwijamy się wielopoziomowo, a poniesione koszty na promocję, dopracowanie działań SEO i procesu sprzedażowego pozwolą nam wypracować jeszcze lepsze wyniki – dodaje Michał Ćwierzyk.

Vela Poland pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła w 2021 roku, spółka przeprowadziła wtedy pierwszą kampanię crowdinvestingową. Firma jest właścicielem m.in. marki Tripinvest, która działa na rynku od 2018 roku. W trakcie pierwszych lat działalności skoncentrowano się na pozyskaniu ofert, utworzeniu systemu partnerskiego oraz zbudowaniu sprawnego zespołu. co zdecydowanie wpłynęło na jej przyszłe skalowanie. Spółka analizuje także wprowadzenie usług w modelu franczyzowym w innych krajach.

Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania, potransakcyjnej obsługi inwestycji. Spółka w 2022 r. prognozuje ok. 1,3 mln zł przychodu oraz blisko 200 tys. zysku EBITDA. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.